Νέος ΚΟΚ: Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας, έρχονται αυστηρότερες ποινές
Ο Υπουργός και η Υφυπουργός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών , παρουσίασαν τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στο υπουργικό Συμβούλιο στο Μαξίμου.
Μετά από 16 χρόνια ο Κ.Ο.Κ. αλλάζει. Στόχος του κώδικα κίνησης στους δρόμους (άλλαξε τελευταία φορά το 2008) είναι να προσαρμοστεί στις νέες καταστάσεις. Οι ποινές να είναι ανάλογες της σοβαρότητας/επικινδυνότητας των παραβάσεων, χωρίς απόλυτο χαρακτήρα τιμωρίας.
Φυσικά στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η συμμόρφωση των οδηγών, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα. Εκτός από τον νέο κώδικά, όπλο του Υπουργείου στη «μάχη» με την παραβατικότητα και τα ατυχήματα θα αποτελέσει η χρήση περισσότερων τεχνολογικών μέσων αλλά και η ενίσχυση της τροχαίας για την επιτήρηση των οδών και της επιβολής του νόμου.
Στην ανακοίνωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη αναφέρετε πως :
"Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας και η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο κυρωτικό πλαίσιο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα".
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης.
Οι ποινές, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους, όπως αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα
Χάνεις το δίπλωμα όχι τις πινακίδες
Το καινούργιο στον νέο Κ.Ο.Κ. είναι ότι πλέον θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα ώστε να μην χάνεται το μεταφορικό μέσω από μία οικογένεια αν κάποιο μέλος της παραβεί κανόνα και συλληφθεί.
Νέα όρια ταχύτητας
Τα τελευταία δυστυχήματα που έγιναν στην Αθήνα οδήγησαν στην μείωση των ορίων ταχύτητας και αυτή είναι μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του Κώδικα. Μάλιστα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θέλει να εφαρμόσει το όριο 30 χλμ/ώρα, στο οποίο δεν θέλουν τόσο στελέχη της Τροχαίας όσο και συγκοινωνιολόγοι.
Ο λόγος είναι πως με την εφαρμογή του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, το όριο ελάχιστης ταχύτητας κίνησης θα πρέπει να μειωθεί στα 20 ή τα 10 χλμ./ώρα. Φανταστείτε τι θα γίνει αν κινείτε κάποιος με 20 χλμ/ώρα σε δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας.
Τέλος αν εφαρμοστεί το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και τοποθετηθούν κάμερες η Τροχαία εκτιμά ότι εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί θα χάσουν το δίπλωμα οδήγησης για τουλάχιστον 2 μήνες.
Αυστηρότερες ποινές
Οι αλλαγές στις ποινές του Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας, δεν έρχονται από αυτόν αλλά από ένα νέο νόμο του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης – Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας».
Εδώ ο νέος νόμος προβλέπει ποινή φυλάκισης από 1 έως 10 έτη, ενώ προκληθεί θάνατος το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη αν:
- Οδηγείς υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ή υπερβολικής κούρασης
- Οδηγείς στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, σε πεζόδρομο ή πλατείες
- Οδηγείς τεχνικά ανασφαλές όχημα
- Οδηγείς κάνοντάς επικίνδυνους ελιγμούς
- Οδηγείς σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 60 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας.
- Οδηγείς στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης
- Παραβιάσεις κόκκινο φανάρι