Νέο VW Golf: Παγκόσμια πρεμιέρα με αφορμή την 50ή επέτειο
Το νέο VW Golf έχει περισσότερο στυλ, περισσότερη δύναμη και περισσότερους… διακόπτες.
Η Volkswagen ανανεώνει το εμβληματικό compact μοντέλο της, για να παραμείνει ανταγωνιστικό σε μια κατηγορία στην οποία κυριαρχούν τα crossover. Το Mk8,5 Golf παρουσιάστηκε με διαφορετική εξωτερική σχεδίαση, ένα νέο σύστημα ενημέρωσης/ ψυχαγωγίας και ορισμένες πολύ αναγκαίες μηχανικές βελτιώσεις. Μάλιστα το Mk8,5 ίσως να είναι το τελευταίο Golf, με έκδοση GTI και Golf R με θερμικούς κινητήρες, ενώ σίγουρα θα έχει hatchback και wagon αμάξωμα.
Η έκδοση hatchback διατίθεται σε eHybrid και GTE plug-in υβριδικές μορφές, και φυσικά GTI. Το πιο πρακτικό Variant θα έχει και sportive έκδοση R-Line. Τα μόνα που λείπουν από τη γκάμα είναι το all-wheel-drive R και το GTD performance diesel.
Εμφάνιση
Οι μεγαλύτερες αλλαγές στο εξωτερικό είναι τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά LED, με τα πιο ακριβά Golf να διαθέτουν διάταξη full-LED με φωτιζόμενο το σήμα της VW. Με επιπλέον κόστος, οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μια πιο εξελιγμένη διάταξη LED matrix με ισχυρότερη απόδοση. Στο πίσω μέρος, τα πιο εντυπωσιακά πίσω φώτα διαθέτουν τρισδιάστατα γραφικά με τρία επιλέξιμα μοτίβα – παρόμοια με αυτά που προσφέρει η Audi σε ορισμένα από τα μοντέλα της.
Για το νέο Golf, η VW, προσθέτει τέσσερα νέα μεταλλικά χρώματα (Crystal Ice Blue, Anemone Blue, Oyster Silver, Grenadilla Black) και πέντε νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου που κυμαίνονται από 16 έως 19 ίντσες. Κάθε διαθέσιμο επίπεδο εξοπλισμού (Golf, Life, Style, R-Line, GTE και GTI) έχει διαφορετική σχεδίαση προφυλακτήρων και όλα τα μοντέλα πάνω από την κατηγορία Style έχουν μαύρη οροφή. Τέλος το Station Wagon έκδοση, δεν θα έχει τις εκδόσεις eHybrid, GTE και GTI. Εμείς ελπίζουμε να μείνει το Golf R Variant.
Εσωτερικό
Η VW παρουσίασε ήδη το ανανεωμένο εσωτερικό του Golf νωρίτερα αυτό το μήνα στην CES. Εκεί ευτυχώς η VW μας έδειξε πως επέστρεψε στα συμβατικά κουμπιά στο τιμόνι. Οι παραδοσιακοί διακόπτες έχουν επιστρέψει στα μικρότερα μοντέλα Mk8 και μόνο τα πιο ακριβά έχουν τα απογοητευτικά (και πολύ ευαίσθητα πλήκτρα αφής.
Η μεγαλύτερη αλλαγή στο εσωτερικό είναι το σύστημα infotaiment επόμενης γενιάς με μεγάλη οθόνη τύπου tablet που έχει μέγεθος 10,4 ιντσών στα φθηνότερα Golf και 12,9 ίντσες στα πιο ακριβά μοντέλα.
Κινητήρας
Το αρχικό μοντέλο της γκάμας θα έχει μονάδα βενζίνης 1.5 TSI με ισχύ 115 ή 150 ίππων, με την κίνηση εμπρός μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Μια ήπια υβριδική έκδοση του ίδιου κινητήρα, που ονομάζεται 1.5 eTSI, έχει την ίδια ισχύ αλλά συνοδεύεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Εάν χρειάζεστε περισσότερη δύναμη, υπάρχει μεγαλύτερος 2.0 TSI με 201 ίππους και επτατάχυτο DSG. Είναι ενδιαφέρον ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά για τον μικρότερο τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 TSI που προσφερόταν στο φθηνότερο pre-facelift Golf. Όσο για το μοτέρ diesel (το δοκιμασμένο 2.0 TDI) θα διατίθεται με δύο αποδόσεις 113 και 148 ίππους και μηχανικό εξατάχυτο ή DSG επτάχυτο κιβώτιο.
Τα υβριδικά και ηλεκτρικά
Όσοι θέλουν να… ελαφρύνουν το αποτύπωμά τους μπορούν να αποκτήσουν το eHybrid με 201 ίππους, DSG έξι σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το ηλεκτροκίνητο μοντέλο χρησιμοποιεί μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου (από 10,6 κιλοβατώρες έως 19,7 κιλοβατώρες) κατάλληλη για έως και 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Το προηγούμενο Golf eHybrid είχε μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 80 χιλιομέτρων.
Το plug-in υβριδικό μοντέλο υποστηρίζει τώρα φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος στα 11 κιλοβάτ (αντί για 3,6 κιλοβάτ) και μπορεί να λάβει φόρτιση συνεχούς ρεύματος έως και 50 κιλοβάτ, οπότε θα χρειαστούν 25 λεπτά για να «γεμίσει» η μπαταρία από το 10% στο 80%. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη και γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης, η VW εκτιμά ότι θα μπορέσετε να καλύψετε έως και 1.000 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί να ανεφοδιαστείτε.
Τα… γρήγορα Golf
Όσο για τις πιο συναρπαστικές εκδόσεις, το Golf GTE έχει συνδυαστική ισχύ 268 ίππων που παραδίδεται στον μπροστινό άξονα μέσω DSG έξι σχέσεων. Όπως και το κανονικό eHybrid, το hot υβριδικό έχει μοτέρ 1.5 TSI με τη μεταβλητή γεωμετρία στο Turbo. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, η ηλεκτρισμένη έκδοση αποδίδει επιπλέον 27 ίππους.
Αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος. Το ανανεωμένο GTI αποκτά ζάντες σε στιλ Alfa Romeo και δυστυχώς, το hot hatch, δεν έχει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (μόνο επτατάχυτου DSG). Το GTI έχει 261 ίππους (20 περισσότερους από το προηγούμενο μοντέλο). Στις ανακοινώσεις δεν είδαμε το εκρηκτικό «Clubsport» των 300 ίππων, που εμφανίστηκε στην CES. Ελπίζουμε να εμφανιστεί μέσα στο χρόνο μαζί με το τετρακίνητο Golf R .
Η αρχή του τέλους;
Αυτή η γενιά ίσως είναι η τελευταία για το VW Golf, με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μετά από μισό αιώνα στην αγορά και παραγωγή περίπου 37 εκατομμυρίων μονάδων. Η ένατη γενιά του αυτοκινήτου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη έχει επιβεβαιωθεί πως θα είναι ηλεκτρικό μοντέλο και θα πατά στην πλατφόρμα Scalable Systems του Ομίλου VW. Θα μπει στην παραγωγή κοντά στο τέλος της δεκαετίας στο Wolfsburg.
Μένει να δούμε αν τα δύο θα κυκλοφορούν μαζί πριν η VW αποφασίσει να παράγει μόνο ηλεκτρικά, όπως έχει δεσμευτεί να κάνει από το 2033.