50 χρόνια Golf: Η ιστορία του best seller
Το πρώτο Golf παραγωγής κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg στα τέλη Μαρτίου του 1974. Το επίσημο λανσάρισμα ξεκίνησε το Μάϊο εκείνης της χρονιάς. Πριν από αυτό, το Beetle και συνεπώς ο συνδυασμός ενός κινητήρα τοποθετημένου πίσω και της κίνησης στους πίσω τροχούς είχε διαμορφώσει τη μάρκα Volkswagen για δεκαετίες.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, το πρώτο Golf - όπως και το Passat, το Scirocco και το Polo - σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας εποχής: αυτής της τοποθέτησης του κινητήρα μπροστά και της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Η μοντέρνα και ασφαλής ιδέα του συστήματος κίνησης, η μεγάλη ευελιξία με την πίσω πόρτα και την αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος, καθώς και η σχεδίαση του αμαξώματος έκαναν μεγάλη αίσθηση στην αγορά, με αποτέλεσμα το εκατομμυριοστό Golf να βγει από τη γραμμή συναρμολόγησης μόλις τον Οκτώβριο του 1976.
Αυτή όμως ήταν μόνο η αρχή: στις επτά γενιές που ακολούθησαν, το Golf ήταν πάντα αυτό που έκανε την προσιτή μετακίνηση με το υψηλότερο επίπεδο τεχνολογίας διαθέσιμη σε όλους.
Η εξέλιξή του συνεχίστηκε με πολλές νέες τεχνολογίες, όπως ο ελεγχόμενος καταλυτικός μετατροπέας και τα αποδοτικά συστήματα κίνησης, ενώ προσέφερε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων, οι αερόσακοι ή το πρώτο σύστημα τετρακίνησης. Το μυστικό της επιτυχίας του Golf οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν το DNA της πρώτης γενιάς στους διαδόχους της, καλλιεργώντας έτσι την κλασική σχεδίαση του Golf.
Η άνεση, η ποιότητα και τα καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης αποκτούσαν διαρκώς μεγαλύτερη σημασία με κάθε γενιά και συνεχίζουν να θέτουν πρότυπα μέχρι σήμερα. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 50 ετών, το Golf έχει γίνει μια δική του κατηγορία κόμπακτ αυτοκινήτων υψηλής τεχνολογίας. Αυτή μάλιστα έγινε γνωστή ως «κλάση Golf» μετά από λίγα μόλις χρόνια.
Το Golf έχει κερδίσει αμέτρητα βραβεία και συγκριτικές δοκιμές σε όλο τον κόσμο. Ακολούθησαν διάφορες εκδόσεις, όπως το Variant, το Cabriolet και το Sportsvan, το αμιγώς ηλεκτρικό e-Golf ενώ και τα φημισμένα σπορ μοντέλα, με τη συντομογραφία GTI, GTD, GTE, και η ναυαρχίδα Golf R καθιερώθηκαν γρήγορα. Το Golf ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της κατηγορίας που προσέφερε υποβοηθούμενη οδήγηση μέσω του Travel Assist. Μια άλλη καινοτομία στο Golf ήταν το ντεμπούτο της τεχνολογίας Car2X, η οποία μπορεί να παρέχει εκ των προτέρων προειδοποίηση για κινδύνους.
Μέχρι σήμερα, έχουν πωληθεί περισσότερα από 37 εκατομμύρια Golf σε οκτώ γενιές. Το Golf είναι ένας σταθερός πυλώνας για τη μάρκα Volkswagen και είναι πάντα σε θέση να προσαρμόζεται στην εποχή του ως κινητήριος μοχλός της καινοτομίας. Με το νέο Golf η Volkswagen συνεχίζει πάνω στην ίδια προσέγγιση, εστιάζοντας στην βελτιωμένη απόδοση, στην άνεση και στην ποιότητα σε συνδυασμό μια έξυπνη φιλοσοφία λειτουργίας και επικοινωνίας με τον οδηγό.