Νέα σφάλματα στην κατασκευή των Boeing 737 - Είχαν ανοίξει λάθος τρύπες
Η Boeing θα πρέπει να καθυστερήσει τις παραδόσεις πολλών από τα πιο δημοφιλή αεροπλάνα της, τύπου 737 Max, αφού ένας προμηθευτής διαπίστωσε νέα σφάλματα στην παραγωγή, εντείνοντας την πίεση στον ήδη «πολιορκημένο» αμερικανικό κατασκευαστή.
Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών θα πρέπει να εκτελέσει εργασίες σε περίπου 50 αεροπλάνα που δεν έχουν παραδοθεί, αφού ο προμηθευτής Spirit Aerosystems ανακάλυψε δύο τρύπες που είχαν ανοίξει λανθασμένα, όπως ανέφερε το Reuters.
Το τελευταίο ατύχημα έρχεται με την Boeing να βρίσκεται ήδη υπό αυστηρό έλεγχο σχετικά με τις διαδικασίες κατασκευής της, μετά την πτώση μέρους της ατράκτου από αεροπλάνο της τον περασμένο μήνα, την ώρα που βρισκόταν στον αέρα. Συγκεκριμένα, ένα πάνελ που κάλυπτε μια αχρησιμοποίητη τρύπα πόρτας έπεσε από πτήση της Alaska Airlines λίγο μετά την απογείωση, αναγκάζοντας το αεροπλάνο να επιστρέψει στο Πόρτλαντ του Όρεγκον. Στο περιστατικό δεν υπήρξαν σοβαροί τραυματισμοί.
Μέχρι τότε η Boeing προσπαθούσε να αυξήσει την παραγωγή των αεροπλάνων της τύπου 737 Max, έχοντας πέσει πολλά χρόνια «σε λήθαργο» όταν δύο αεροπλάνα της συνετρίβησαν λόγω ελαττωμάτων σχεδιασμού. Το συγκεκριμένο μοντέλο ακινητοποιήθηκε στην παραγωγή για σχεδόν δύο χρόνια αφού 346 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην πτήση 610 της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και στην πτήση 302 της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο του 2019.
Η Boeing βρίσκεται πάλι στο στόχαστρο από τους πελάτες της αεροπορικής εταιρείας, μετά το περιστατικό στην Αλάσκα, το οποίο ανέδειξε προφανείς συνεχιζόμενες αποτυχίες στις διαδικασίες ασφαλείας της.
Ο Sir Tim Clark, επικεφαλής της Emirates Airlines, έγινε ο τελευταίος ηγέτης αεροπορικών εταιρειών που ζήτησε σημαντικές αλλαγές στην Boeing. Μιλώντας στους Financial Times σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε την Κυριακή, είπε ότι η Boeing είχε την τελευταία ευκαιρία της. Η Boeing, είπε, έπρεπε «να εμφυσήσει αυτήν την κουλτούρα ασφάλειας που δεν υστερεί σε κανέναν άλλον» και «να επανεξετάσει τις διαδικασίες κατασκευής της».
Η δήλωσή του αυτή αντικατοπτρίζει μια κριτική που έγινε συστηματικά στην Boeing ότι είχε επικεντρωθεί πάρα πολύ στις οικονομικές αποδόσεις.
Το διοικητικό συμβούλιο της Boeing, σημείωσε ο Clark, έπρεπε να δώσει προτεραιότητα στην παραγωγή: «Όχι να ρωτά, ποια είναι η απόδοση της επένδυσης, ποιο το κατώτατο όριο[...]ποια είναι η αξία των μετοχών». «Όχι, αυτό θα έρθει αν το κάνετε σωστά από την αρχή», τόνισε ο επικεφαλής της Emirates Airlines.
Οι λανθασμένα κατασκευασμένες τρύπες είχαν βρεθεί σε 22 ατράκτους από τις 47 που είχαν επιθεωρηθεί μέχρι εκείνο το σημείο, κατανεμημένες μεταξύ Boeing και Spirit και ενδέχεται να υπάρχουν σε περίπου 737 αεροπλάνα σε λειτουργία, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters.
Ένας υπάλληλος από την Spirit Aerosystems, η οποία είναι ο μοναδικός προμηθευτής της ατράκτου για το 737 Max, ανακάλυψε σύμφωνα με πληροφορίες ότι οι τρύπες ήταν πολύ κοντά στην άκρη του μεταλλικού κομματιού σε ένα πλαίσιο παραθύρου.
Σε επιστολή προς το προσωπικό της Boeing που επικαλείται το Reuters, ο διευθύνων σύμβουλος του τμήματος εμπορικών αεροπλάνων, Stan Deal, έγραψε: «Την περασμένη Πέμπτη, ένας προμηθευτής μας ενημέρωσε για μη συμμόρφωση σε περίπου 737 ατράκτους. Θέλω να ευχαριστήσω τον υπάλληλο του προμηθευτή που επισήμανε στον διευθυντή του, ότι δύο τρύπες μπορεί να μην έχουν ανοίξει ακριβώς σύμφωνα με τις απαιτήσεις μας».
Ο Deal έγραψε ότι οι λανθασμένα κατασκευασμένες τρύπες «δεν ήταν ένα άμεσο ζήτημα ασφάλειας πτήσεων και όλα τα αεροπλάνα 737 μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφάλεια».