Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing αποχωρεί παίρνοντας μαζί μια... περιουσία
Το ωραίο του να είναι κανείς διευθύνων σύμβουλος στην Αμερική είναι ότι όταν η εταιρεία πάει καλά, βγάζει ως ανταμοιβή περισσότερα χρήματα. Και όταν δεν πάει καλά, παίρνει ένα κάρο λεφτά για να παραμείνει και να ξεπεράσει τις δυσκολίες. Και, κάποια στιγμή, μπορεί να φύγει – συχνά εν μέσω της καταιγίδας – και να πάρει ακόμα περισσότερα λεφτά για να βγει στη σύνταξη!
Αυτό το όνειρο καλείται τώρα να βιώσει ο Ντέιβ Καλούν, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, ο οποίος ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αποχωρεί από την εταιρεία στα τέλη του χρόνου.
Όλα αυτά μετά από τέσσερα χρόνια στο τιμόνι του αμερικανικού γίγαντα κατασκευής αεροσκαφών, κατά τα οποία δεν κατάφερε να λύσει τα μεγάλα προβλήματα της εταιρείας όσον αφορά την ασφάλεια και τον ποιοτικό έλεγχο, με συνέπεια να έχει πληγεί σημαντικά η φήμη της στους καταναλωτές.
Όταν θα αποχωρεί από την εταιρεία στο τέλος του χρόνου, θα είναι 67 ετών και θα λάβει αρκετά εκατομμύρια δολάρια πέραν των πολλών εκατομμυρίων που ήδη έχει λάβει κατά τη διάρκεια της θητείας του.
Το ακριβές ποσό της αποζημίωσης του Καλούν δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί, καθώς εξαρτάται και από την πορεία της μετοχής της Boeing. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι οι λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές στις επίσημες ανακοινώσεις της εταιρείας μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Αυτό όμως που γνωρίζουμε, σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικανικού δικτύου, CNN, είναι ότι ο Καλούν έλαβε τα προηγούμενα τρία χρόνια 63 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνεται ο βασικός μισθός του 1,4 εκατομμυρίου δολαρίων συν τα πακέτα μετοχών.
Το δίκτυο πάντως εκτιμά ότι ο Καλούν θα φύγει από την Boeing με τουλάχιστον 15 εκατομμύρια δολάρια σε μετοχές και χρήματα. Σε αυτά δεν περιλαμβάνονται τα options που θα δώσουν περαιτέρω ώθηση στα μελλοντικά του κέρδη.
Οι εκτιμήσεις του Fortune
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Fortune, ο Καλούν θα μπορούσε να φύγει με 24 εκατομμύρια δολάρια, με τη δυνατότητα να βάλει στην τσέπη του έως και 45,5 εκατ. δολάρια, αν η τιμή της μετοχής της Boeing ενισχυθεί κατά 37%. Πράγμα που σημαίνει ότι ο Καλούν θα πρέπει να διαλέξει προσεκτικά το διάδοχό του ώστε να τα πάει καλά στη θέση του και να ανέβει η μετοχή.
Πάντως, αν κοιτάξουμε λίγο την ιστορία της εταιρείας, καταλαβαίνουμε ότι ο Καλούν θα μπορούσε να τα πάει πολύ χειρότερα και παρόλα αυτά να βγάλει πάρα πολλά χρήματα.
Ο προκάτοχός του, Ντένις Μίλενμπεργκ, απολύθηκε για την κακή του αντίδραση στα δύο θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους και παρότι δεν του έδωσαν αποζημίωση, έφυγε από την εταιρεία με μετοχές αξίας 80 εκατομμυρίων δολαρίων και άλλα περιουσιακά στοιχεία.
Ο ίδιος ο Καλούν, που πέρασε από διάφορες θέσεις στην Boeing – λογιστής στο επάγγελμα – διορίστηκε στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τον Ιανουάριο του 2020. Και παρότι εξ αρχής δυσαρέστησε την ηγεσία, αλλά και τους πελάτες της εταιρείας, κατάφερε να παραμείνει για τέσσερα χρόνια.
Στη θητεία του επιδεινώθηκαν σημαντικά και οι σχέσεις με τους υπαλλήλους. Η επιχείρηση απέλυσε 16.000 ανθρώπους κατά τη διάρκεια της πανδημίας και μετέφερε την παραγωγή του 787 Dreamliner από το εργοστάσιο στην Ουάσιγκτον που έχει συνδικάτο εργαζομένων στο εργοστάσιο της Νότιας Καρολίνας που δεν έχει.