Μεγάλες ανατροπές, στο ΣΥΡΙΖΑ, στους δήμους, στην Ινδία, στα λεωφορεία
Ο άνθρωπος που ήθελε να γίνει Ανδρέας έκανε υποθέτω διαλογισμό ώστε να ετοιμαστεί για να μιλήσει στο Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ που υποτίθεται προεδρεύει και ξαφνικά βγαίνει ο άλλος που επίσης ήθελε να γίνει Ανδρέας και του τραβάει το χαλί. Πάνε οι θεατρινισμοί πάνω στα τρακτέρ, στράφι και η χαλαρή ατμόσφαιρα με το προχθεσινό γεύμα του προέδρου με τον Κ. Αργυρό και τη Φουρέϊρα σε γιαπωνέζικο trendy εστιατόριο. Πάμε από την αρχή. Αυτά είναι τα καλά του πολιτικού συστήματος τίποτα δεν είναι δεδομένο, όλα μπορούν να ανατραπούν αλλά και να τακτοποιηθούν, σε χρόνο ρεκόρ.
Για εμένα πάντως το πιο διασκεδαστικό είναι κάτι τύποι που αποφεύγουν να τοποθετηθούν στο κρίσιμο θέμα, μέχρι να καταλάβουν ποια πλευρά θα επικρατήσει. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις οι κολοσσοί της αριστεροδεξιάς πολιτικής σκέψης Κώστας Αρβανίτης και Έλενα Κουντουρά. Και οι δυο, έχουν συμφωνήσει να είναι και πάλι υποψήφιοι ευρωβουλευτές, οπότε θα πρέπει να στηρίξουν τον πρόεδρο. Ωστόσο θέλουν να βοηθήσουν και όσους διαφωνούν με τον κ. Κασσελάκη, μια και ελέγχουν τον μηχανισμό. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, αλλά πάντα υπάρχει η διέξοδος να κάνουν το κουνέλι και την αξιοποιούν.
Θα πάει γήπεδο
Μαθαίνω πως συνεργάτες του, εδώ και καμμιά δεκαπενταριά μέρες, έχουν κάνει πρόταση στον κ. Μητσοτάκη, να πάει σε ποδοσφαιρικό αγώνα, τώρα που αρχίσαν και πάλι να γίνονται με φίλαθλους και τα νέα μέτρα, για να δείξει ότι αλλάζει η κατάσταση στα γήπεδα.
Την πρόταση, όπως μαθαίνω, την είδε θετικά ο πρωθυπουργός, αλλά το άφησε για λίγο αργότερα, για να δουν λέει, πως θα πάνε τα πράγματα. Θα πάει κάποια στιγμή μου λένε και ίσως η κατάλληλη στιγμή να είναι ο τελικός κυπέλλου.
Σε ινδικά χρώματα
Για τα όσα γίνονται στην Ινδία, με την επίσκεψη του πρωθυπουργού και των Ελλήνων επιχειρηματιών, θα σας ενημερώσω την ερχομένη εβδομάδα. Φαίνεται όμως ότι έχουν «κλειστεί» ορισμένες καλές συμφωνίες αλλά και έχει ανοίξει ένα μεγάλο παράθυρο για συνεργασία της χώρας μας με την Ινδία, κάτι που μπορεί να είναι επωφελέστατο για την οικονομία. Θέλω απλώς να σας πω ότι τις εντυπώσεις στην άφιξη στο Ν Δελχί, έκλεψε η σύζυγος του πρωθυπουργού η κ Μ. Γκραμπόφσκι, μια και είχε την έξυπνη ιδέα να φορέσει φούστα στο πορτοκαλί χρώμα της σημαίας της Ινδίας και άσπρο πουκάμισο που επίσης είναι χρώμα της σημαίας της μεγάλης χώρας.
Ινδικό IRIS
ΟΙ Ινδοί εργάτες που χρειαζόμαστε δεν ήρθαν ακόμα αλλά κάποιοι φροντίζουν για την ευκολία τους. Μεγάλη συμφωνία έκλεισε η Eurobank με την ινδική NPCI προκειμένου η ελληνική τράπεζα να μπορεί με ασφάλεια και ταχύτητα να διεκπεραιώνει συναλλαγές με Ινδούς πολίτες και επιχειρήσεις. Πρόκειται για ένα σύστημα παρόμοιο με το IRIS, μέσω του οποίου θα διευκολύνονται οι συναλλαγές μεταξύ ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων, Ινδών εργαζομένων, τουριστών και πολιτών των δύο κρατών. Οι πιστώσεις θα γίνονται στους λογαριασμούς αυτόματα, σε πραγματικό χρόνο.
Ακούραστοι πολιτικοί
Τρέχει και δεν φτάνει ο Μανώλης Κεφαλογιάννης. Σήμερα το απόγευμα θα βρεθεί στην Κοζάνη, σε εκδήλωση του γραφείου του Ευρωκοινοβουλίου στην Ελλάδα, για το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, θέμα για το οποίο ήταν εισηγητής σε πολλές επιτροπές στις Βρυξέλλες, αύριο Σάββατο θα μιλήσει σε εκδήλωση στην Κοζάνη, ενώ θα φύγει το πρωί της Κυριακής για Βρυξέλλες, μια κα το βράδυ οργανώνεται για τους Έλληνες που ζουν στο Βέλγιο, ενημερωτική εκδήλωση για την επιστολική ψήφο, στην οποία θα μιλήσει και η αρμόδια υπουργός Νίκη Κεραμέως. Τα έχουν αυτά οι προεκλογικές περίοδοι, αλλά ο πρώην υπουργός είναι μαθημένος από τέτοια…
Έλεγχοι παντού
Φαίνεται ότι έχει γίνει κάτι σαν «επιδημία», γιατί μαθαίνω ότι όλο και περισσότεροι αυτοδιοικητικοί, μόλις ανέλαβαν τον Ιανουάριο τα καθήκοντα τους, μια από τις πρώτες ενέργειες τους ήταν να ζητήσουν οικονομικό έλεγχο στις υπηρεσίες δήμων και Περιφερειών. Σας έλεγα χθες για την Περιφέρεια Αττικής. Μαθαίνω τώρα ότι και ο νέος δήμαρχος Αγ. Παρασκευής Γιάννης Μυλωνάκης, ζήτησε διαχειριστικό έλεγχο λέγοντας στο δημοτικό συμβούλιο πως «για να προχωρήσουμε μπροστά, πρέπει να ξέρουμε και εμείς και οι πολίτες, από που ξεκινάμε. Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε ενδελεχείς ελέγχους, όσο και αν κάποιοι επιμένουν να κρατήσουν την πόλη στο παρελθόν»
Η ενέργεια αυτή δεν άρεσε καθόλου στον μέχρι τον Δεκέμβριο δήμαρχο Β. Ζορμπά, η παράταξη του οποίου στην σχετική συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο αναρωτήθηκε γιατί κάνουν οικονομικό έλεγχο μόνον της περασμένης τετραετίας και όχι καμμιά 15 χρόνια πίσω….
Σύνδεσμος Υμηττού
Μια και είμαι στα της αυτοδιοίκησης, να σας ενημερώσω ότι στις εκλογές για τον Συνδέσμου Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού ο δήμαρχος Ελληνικού- Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάρος επανεξελέγη πρόεδρος με 13 ψήφους, 5 λευκά και 2 αποχές , στο σύνολο των 21 μελών του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο δήμαρχος Βούλας, Βάρης Βουλιαγμένης, κ Κωνσταντέλος, που «απειλούσε» να κατεβεί υποψήφιος, τελικά δεν το επιχείρησε μια και όπως λένε οι αντίπαλοι του «δεν βρήκε υποστήριξη ούτε από φιλικούς στην ΝΔ δήμαρχους, στους οποίους απευθύνθηκε»
Θέλουν μονιμοποίηση
Και κάτι ακόμα για τα της αυτοδιοίκησης. Αρκετοί δήμαρχοι κινδυνεύουν να βρεθούν κατηγορούμενοι, με βάσει νόμο του Μ. Βορίδη όταν ήταν υπουργός Εσωτερικών. Και αυτό γιατί ο νομός προβλέπει πως σε αποφάσεις δικαστηρίων που προβλέπουν μονιμοποίηση συμβασιούχων, πρέπει να κάνουν έφεση (όπως εξάλλου είναι υποχρεωμένο να κάνει όλο το δημόσιο). Όμως πολλοί δήμαρχοι δεν θέλουν να κάνουν έφεση, αφού όπως λένε «τους υπάλληλους τους χρειαζόμαστε». Ασε που είναι και ψηφοφόροι τους η «ρουσφέτια του».
Γιαυτό ζητούν από την κ. Κεραμέως να αλλάξει την διάταξη, πράγμα όμως που δεν βλέπω να γίνεται εύκολα.
Οπότε, βλέπω πειθαρχικά για δήμαρχους, όπως παρήγγειλε η αποκεντρωμένη διοίκηση Αττικής για είκοσι επτά πρώην Δημοτικούς Συμβούλους συμπεριλαμβανομένης και της πρώην δημάρχου Αγίου Δημητρίου, γιατί ψήφισαν να μην ασκηθεί έφεση, σε θετική πρωτόδικη απόφαση, υπέρ της μετατροπής των συμβάσεων εργασίας από Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (Ι.Δ.Ο.Χ.) σε Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.) εργαζομένων που υπηρετούν στο Δήμο.
Ζητούνται λεωφορεία
Σας έλεγα προ ημερών για τις καθυστερήσεις στα προγράμματα των αστικών λεωφορείων που έχουν οδηγήσει στην ενδιάμεση, αλλά δαπανηρή, λύση της χρήσης των ΚΤΕΛ. Λοιπόν, όπως με ενημέρωσαν και σας μεταφέρω, το κόστος των συμβάσεων προς τα ΚΤΕΛ που εκτελούν μεταφορικό έργο για τις ανάγκες των δημοσίων μεταφορών, είναι κάτι (λίγο) παραπάνω από 2 εκατ. ευρώ το μήνα. Όπως επίσης έμαθα η συμφωνία βάσει της οποίας χρησιμοποιούνται τα λεωφορεία αυτά, λήγει στις αρχές Απριλίου, και πιθανότατα θα ανανεωθεί, μία και μέχρι τότε δεν θα έχουν φτάσει τα πρώτα από τα νέα λεωφορεία που έχουν παραγγελθεί.
Ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο Μεταφορών, ανέμεναν, όντως τα πρώτα από τα νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (τα μόνα που έχουν συμβασιοποιηθεί στο πλαίσιο των διαγωνισμών του 2021) στις αρχές Απριλίου, αλλά η μεταφορά τους θα καθυστερήσει λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Αυτά θα είναι συνολικά 450, με τα 140 να αφορούν σε πρώτη φάση την περιοχή της πρωτεύουσας. Όπως επίσης πληροφορούμαι, ακόμη και με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για επιπλέον 750 λεωφορεία νέας τεχνολογίας, θα παραμείνει «κενό» στόλου, για το οποίο έχει εγκριθεί διαδικασία μίσθωσης 300 επιπλέον οχημάτων. Το κόστος του προγράμματος leasing για την επόμενη δεκαετία τα φτάσει τα 180 εκατ. ευρώ.
Ευθύνες Ιταλών
Σε δύσκολη τροχιά μπαίνουν οι σχέσεις του ελληνικού κράτους με την Hellenic Train. Η τελευταία, αν και «ελληνική» είναι ιταλική, θυγατρική της κρατικής Ferrovie dello Stato Italiane, που αγόρασε επί μνημονίων το μεταφορικό έργο των ελληνικών σιδηροδρόμων και ως εκ τούτου βρέθηκε εμπλεκόμενη στο δυστύχημα των Τεμπών. Στην αρχή της κρίσης η εταιρεία, προσπάθησε να απεκδυθεί κάθε ευθύνης για το τραγικό συμβάν επικαλούμενη, ότι τα αίτιά του, αφορούν τις υποδομές, που αφορούν ευθύνες του ΟΣΕ. Όμως στην πορεία του ανακριτικού έργου, προέκυψε ότι και αυτή είχε τις ευθύνες της. Και πώς να μην έχει άλλωστε, αφού είναι αυτή που αποδέχεται να εκτελέσει το έργο. Και εάν θεωρούσε ότι το έργο αυτό εκτελείται σε ένα μη ασφαλές δίκτυο, θα έπρεπε να το έχει επισημάνει, ή για του λόγου το αληθές, να μην δεχθεί να το εκτελεί. Άλλωστε η ασφάλεια των επιβατών είναι δική της ευθύνη.
Μ’ αυτά και με τ’ άλλα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στη δικαιοσύνη, πέραν των στελεχών του ΟΣΕ, θα οδηγηθεί και ο CEO της Hellenic Train, Maurizio Capotorto, καθώς και άλλο ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας. Πως, να σας το πω... όταν συμβαίνει κάτι τόσο καταστροφικό, είναι μη αποδεκτό να ποιείς την νήσσαν, ακόμη κι αν δεν φέρεις όλη την ευθύνη...
Αυτά που αξίζουν
Με την προϋπόθεση ότι το ΟΑΚΑ θα είναι έτοιμο και επισκέψιμο το διήμερο 8-9 Ιουνίου θα γίνουν οι συναυλίες του γνωστού συγκροτήματος Coldplay. Πάντως ήδη τα εισιτήρια πωλούνται από 215 ευρώ έως και 1.750 ευρώ και είναι σαν να ποντάρεις ότι θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκαίρως.
Εμείς προσφέρουμε δωρεάν ένα μικρό δείγμα από Coldplay – Sparks:
Επειδή σήμερα βρέθηκα σε χαλαρή διάθεση δεν μπορώ να μην προσφέρω και μια ακόμα πρόταση μουσικής για ξεκούραση:
Apocalypse - Cigarettes After Sex:
Οι Στίχοιμα ανεβαίνουν Σάββατο 9 Μαρτίου στη σκηνή του Fuzz με ανατρεπτικό στίχο, όπως συνηθίζουν από την ίδρυσή τους στα τέλη της δεκαετίας του 1990 έως και σήμερα. Μαχητικό ραπ που καταγγέλλει όσα θεωρούν κακώς κείμενα.
Στίχοιμα - Φανταστικό (2023):
Κλείνω με μια κλασσική πρόταση και μια εύλογη απάντηση (So What) από έναν κορυφαίο τεχνίτη της παγκόσμιας μουσικής.
Miles Davis - So What: