Ο «βασιλιάς» Χάμιλτον κλείνει τα 39 και... δεν φεύγει δίχως τον 8ο τίτλο του
Ο Λιούις Χάμιλτον συμπληρώνει τα 39 χρόνια ζωής και το flash.gr επιχειρεί να εξηγήσει την παντοτινή του αγάπη για την Formula 1, που συνδέεται άρρηκτα με τις εξωπραγματικές επιτυχίες και τους αμέτρητους τίτλους που έχει κατακτήσει στη ζωή του.
Από μικρό παιδί ακόμα, ο Χάμιλτον δεν ξεχώριζα. Δεν ήταν σαν τους υπόλοιπους, ήταν διαφορετικός. Ξεχείλιζε από ταλέντο και αυτό ήταν τόσο ευδιάκριτο που τον έκανε τον πιο περιζήτητο οδηγό στις μικρές ηλικιακές κατηγορίες. Η McLaren εντυπωσιάστηκε από την ικανότητά του πίσω από το τιμόνι και θέλησε να είναι αυτή που του προσέφερε την ευκαιρία να οδηγήσει στην επιτομή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την Formula 1.
Ο Χάμιλτον κατακτούσε διαρκώς τίτλους και σιγά σιγά, σταδιακά, είδε τον εαυτό του μόλις στα 22 του χρόνια να λαμβάνει την θέση οδηγού της McLaren στο grid, δίπλα στον, τότε, δις παγκόσμιο πρωταθλητή, Φερνάντο Αλόνσο. Ο «βασιλιάς» εκείνης της περιόδου στο σπορ, θα είχε απέναντί του το μεγαλύτερο ταλέντο που είχε να προσφέρει η F1.
Στην κορυφαία rookie χρονιά στην ιστορία, ο Χάμιλτον νίκησε τον team mate του και έχασε το πρωτάθλημα στον... πόντο, από τον Κίμι Ράικονεν (2007). Εντούτοις, «εξιλεώθηκε» για τα λάθη του την αμέσως επόμενη χρονιά και σε ένα από τα πιο δραματικά φινάλε που έχουν υπάρξει ποτέ, ράγισε τις καρδιές εκατοντάδων χιλιάδων Βραζιλιάνων, παίρνοντας τον τίτλο από τα χέρια του Φελίπε Μάσα στην τελευταία στροφή.
Ο Βρετανός, μόλις στα 23 του χρόνια και στην 2η του χρονιά, είχε καταφέρει να αγγίξει την κορυφή, να εκθρονίσει όποιον βρήκε εκεί πέρα και να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα πως σαν εκείνον... δεν υπήρχε άλλος. Η συνέχεια, βέβαια, δεν ήταν ανάλογη. Τα αποτελέσματα με την McLaren δεν ήταν εξίσου υψηλά, ο Σεμπάστιαν Φέτελ κυριάρχησε απόλυτα από το 2010 έως και το 2013 με την Red Bull και ο Χάμιλτον έλαβε μία τεράστια απόφαση το 2013.
Αποχώρησε από την ομάδα που τον είχε πιστέψει, που του είχε δώσει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και που τον έφερε στο σπορ, για να υπογράψει στη Mercedes. Ακόμα και τότε, δεν θεωρούταν πιθανό πως θα κατάφερνε να φτάσει ποτέ κοντά στα 7 παγκόσμια πρωταθλήματα του Μάικλ Σουμάχερ. Στην πραγματικότητα, κανείς δεν θεωρούνταν πως μπορούσε να το κάνει.
Ο Χάμιλτον δέχθηκε έντονη κριτική για την επιλογή του να αποχωρήσει από την McLaren και ο πρώτος του χρόνος στη Mercedes δεν ήταν και ο καλύτερος δυνατός. Ωστόσο, εκείνος ήξερε καλύτερα απ' όλους τι ήταν αυτό που έκανε και δικαιώθηκε απόλυτα για την επιλογή του. Κατέκτησε δύο διαδοχικούς τίτλους το 2014 και το 2015, ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά έχασε το πρωτάθλημα στις λεπτομέρειες και στον τελευταίο grand prix από τον team mate του, Νίκο Ρόζμπεργκ.
«Στέφθηκε» πρωταθλητής το 2017, 2018, 2019 και 2020 και έφτασε έτσι τους 7 τίτλους. Έγραψε ιστορία, ισοφαρίζοντας τον Σουμάχερ, ενώ τον ξεπέρασε σε όλες τις υπόλοιπες επιδόσεις του. Στον απολογισμό του Χάμιλτον κανείς μετράει 103 νίκες και 104 pole position, δίχως κανένας άλλος να έχει τριψήφιο αριθμό σε καμία από τις δύο αυτές στατιστικές κατηγορίες.
Το 2021 ο Μαξ Φερστάπεν του πήρε τα... σκήπτρα, σε ένα φινάλε ενδεχομένως ακόμα πιο δραματικό από αυτό του 2008. Αυτή τη φορά, όμως, εκείνος ήταν στην... αντίπερα όχθη και βίωσε το εντελώς αντίθετο συναίσθημα στην πίστα του Άμπου Ντάμπι. Η αγάπη του για την Formula 1 και η πίστη του στο πλάνο της Mercedes τον διατήρησαν για άλλα δύο χρόνια στο σπορ, τα οποία ίσως να ήταν και τα τελευταία του.
Παρ' όλα αυτά, ο Χάμιλτον αποφάσισε να παραμείνει στη γερμανική ομάδα και ανανέωσε μέχρι και το 2025. Ο λόγος, όπως αποκάλυψε στα 39α γενέθλιά του; «Ακόμη λατρεύω να οδηγώ. Όταν βάζουν μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου, με όλους αυτούς τους ανθρώπους γύρω μου, τους μηχανικούς, και βγαίνω στο pit lane, έχω ακόμα αυτό το χαμόγελο στο πρόσωπό μου όπως την πρώτη μέρα που οδήγησα».
Η απόσυρση δεν φαίνεται να αποτελεί μία επιλογή για τον Βρετανό σταρ. Τουλάχιστον, όχι προτού επιχειρήσει να διεκδικήσει αυτό που θα τον χαρακτηρίσει μία και καλή ως τον καλύτερο στην ιστορία της Formula 1: έναν 8ο τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή...