Lidl Ελλάς: Η προσφορά που γίνεται σταθερός σύμμαχος για ένα καλύτερο αύριο
Στα 1,01 δισ. ευρώ έφτασε η συνολική συνεισφορά της εταιρείας στο ΑΕΠ του 2023 και αντιστοιχεί στο 0,53% του ΑΕΠ της χώρας, με πρωτοβουλίες για τους συνεργάτες της , τους εργαζόμενους και το κοινωνικό σύνολο.
Πιθανόν, ένας καταναλωτής, να μην μπορεί να αντιληφθεί το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα που αφήνει σε μία χώρα η λειτουργία μιας επιχείρησης, αλλά αυτό είναι κάτι που συμβαίνει, μετράται και διαφοροποιεί τα δεδομένα. Ιδιαίτερα δε, στις επιχειρήσεις που επενδύουν στην κοιωνικοοικονομική διάσταση και τη βιωσιμότητα. Ένα τέτοιο παράδειγμα, ίσως δε και υπόδειγμα, συνιστά η Lidl Ελλάς, που τα τελευταία χρόνια ενισχύει ολοένα και περισσότερο την επίδρασή της στην ελληνική οικονομία, σημειώνοντας ρεκόρ συνεισφοράς στο ΑΕΠ της χώρας, στην απασχόληση αλλά και στα φορολογικά έσοδα.
Το 2023, η Lidl Ελλάς συνέβαλε με €1,01 δισ. στο ΑΕΠ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,53% του εθνικού ΑΕΠ. Εάν δε ανατρέξουμε στην περίοδο της έναρξης της λειτουργίας της, το 1999, θα διαπιστώσουμε ότι η προστιθέμενη αξία αυξήθηκε της λειτουργίας της αυξήθηκε κατά 1613%. Δηλαδή, σε απλά λόγια, για κάθε €1 επένδυσης της Lidl Ελλάς αποδίδει €3,68 στην ελληνική οικονομία. Προφανώς δεν είναι κάτι που περνά απαρατήρητο...
Την ίδια στιγμή, η φορολογική της συνεισφορά έφτασε τα €417 εκατ., το 2023, σημειώνοντας μια εντυπωσιακή αύξηση κατά 1567%, σε σχέση με το 1999. Σε αυτό, συμβάλει και η υποστήριξη συνολικά 35.756 θέσεων εργασίας. Ένας αριθμός που αντιστοιχεί στο 0,74% της συνολικής απασχόλησης της χώρας, ενώ κάθε μία απ’ αυτές, δημιουργεί 4,3 επιπλέον θέσεις στον ιδιωτικό τομέα. Φυσικά, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής ότι με 231 καταστήματα πανελλαδικώς και 5 από τα μεγαλύτερα εγχώρια logistics centers, η Lidl Ελλάς, είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες της Ελλάδας.
Όλα αυτά, συνδυαζόμενα με τον τρόπο που λειτουργεί η Lidl Ελλάς, με τους συνεργάτες της, τους παραγωγούς, τους πελάτες της, αλλά και την επένδυσή της στη βιωσιμότητα, διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον «οικοσύστημα». Και αυτό αποτυπώθηκε στην 9η Ετήσια Μελέτη Κοινωνικο-οικονομικών Επιδράσεων, , και αποτελεί σημείο αναφοράς για τη στρατηγική βιωσιμότητας της εταιρείας,
Τα αποτελέσματα της έρευνας χωρίζονται σε 5 βασικούς κοινωνικοοικονομικούς άξονες οι οποίοι αποτελούν σημεία αναφοράς για τη στρατηγική βιωσιμότητας της εταιρείας η οποία ευθυγραμμίζεται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Μπορείτε να βρείτε το Socioeconomic Impact Report 2023 εδώ.
1. Ενίσχυση Ελληνικής Παραγωγής και Εξαγωγές
Κατ’ αρχήν, ας δούμε ποια είναι διάσταση αυτού του «οικοσυστήματος»: Η Lidl Ελλάς συνεργάζεται με 409 Έλληνες προμηθευτές, όχι μόνο για το ελληνικό δίκτυο πωλήσεών της, αλλά και προωθώντας περισσότερους από 1.600 κωδικούς ελληνικών προϊόντων μέσω του διεθνούς δικτύου της. Κι έτσι, γίνεται στρατηγικός συνεργάτης για τους προμηθευτές αυτούς, ενισχύοντας την προβολή τους τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά.
Μόνο το 2023, οι εξαγωγές αυτές έφτασαν τα €976,8 εκατ. Στο πλαίσιο θεματικών εβδομάδων προώθησης ελληνικών προϊόντων, προϊόντα αξίας €488,4 εκατ. προωθήθηκαν σε 31 χώρες. Οι απευθείας εξαγωγές προϊόντων μόνιμης γκάμας από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες Lidl, ανήλθαν σε€215,7 εκατ., ενώ οι απευθείας εξαγωγές προϊόντων της δημοφιλούς σειράς Eridanοus από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες Lidl, ανήλθαν σε92,1 εκατ. Στα φρούτα & Λαχανικά ο Κύκλος εργασιών έφτασε τα €180,6 εκατ. με 226.806 παλέτες προϊόντων να εξάγονται σε 24 χώρες.
2. Κοινωνική Ευθύνη και Βιωσιμότητα
Έχοντας ως οδηγό το τρίπτυχο «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους», «Καλό για σένα», η Lidl Ελλάς, επένδυσε το 2023 €1,29 εκατ. σε υψηλού αντίκτυπου κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις. Συγκεκριμένα , €884,1 χιλ. διατέθηκαν σε έργα κοινωνικής και περιβαλλοντικής προστασίας, ενώ €407,6 χιλ. σε προσφορά προϊόντων, στηρίζοντας όσους το έχουν ανάγκη, αποδεικνύοντας ότι η στρατηγική της για την Εταιρική Υπευθυνότητα είναι απόλυτα ενσωματωμένη στην ευρύτερη επιχειρηματική της στρατηγική, με κάθε της δραστηριότητα να βασίζεται στις αξίες της βιωσιμότητας και της υπευθυνότητας.
Με αυτό τον τρόπο αναγνωρίζει το ρόλο της σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας και δεσμεύεται σε ενέργειες που ευθυγραμμίζονται με τα κριτήρια ESG, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Οι δράσεις και οι στόχοι της επικεντρώνονται, κάτω από το τρίπτυχο «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους», «Καλό για σένα», δημιουργώντας θετικό αντίκτυπο για όλους. Ας τα δούμε, βήμα – βήμα...
3. «Καλό για τον πλανήτη»
Η Lidl Ελλάς έχει δεσμευθεί να κάνει το καλύτερο για το περιβάλλον στοχεύοντας στη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος. Έτσι, θέτει φιλόδοξους στόχους, τους οποίους παρακολουθεί και αξιολογεί συνεχώς, εφαρμόζοντας πρακτικές που μειώνουν το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και ενισχύουν την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών. Σε αυτές εντάσσονται:
• Η Net Zero στρατηγική έως το 2050.
• Η πρωτοβουλία REset Plastic: Η στρατηγική της για το πλαστικό, «REset Plastic 2025», με 5 πεδία δράσης: REduce, REdesign, REcycle, REmove και RΕsearch, με στόχο τη μείωση πλαστικού κατά 30% έως το 2025 και αύξηση ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες.
• Η αξιοποίηση ΑΠΕ, για 100% πράσινη ενέργεια για όλες τις εγκαταστάσεις.
• Το πρόγραμμα LIFE CLIVUT, με δενδροφυτεύσεις σε συνεργασία με το ΑΠΘ.
• Η καμπάνια Plastic Free Greece: Για 4η συνεχή χρονιά, ενίσχυσε τις δράσεις της για την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μιας χρήσης», που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.
Επίσης στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Science Based Targets» και ως μέλος του Ομίλου Schwarz, για την υιοθέτηση επιστημονικά τεκμηριωμένων κλιματικών στόχων, η Lidl Ελλάς στοχεύει στο να ενθαρρύνει τους προμηθευτές της– οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για το 75% των εκπομπών που συνδέονται με τα προϊόντα – να θέσουν και οι ίδιοι τους δικούς τους κλιματικούς στόχους έως το 2026.
4. «Καλό για τους ανθρώπους»
Για τη Lidl Ελλάς η φροντίδα για την κοινωνία αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα. Κι έτσι, έχοντας ως στόχο να συμβάλλει σε ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον για όλους, προσπαθεί να βελτιώνει τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζει σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Προσφέρει προϊόντα, χορηγίες και δωρεές σε οργανισμούς και κοινωφελείς φορείς. Το 2023 συνεργάστηκε με το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής και το Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.). για 4η συνεχόμενη χρονιά, προσφέροντας προϊόντα αξίας €400.000, στηρίζοντας οικογένειες σε ανάγκη.
Για τη στήριξη οικογενειών στη Θεσσαλονίκη, παρείχε βασικά είδη διατροφής σε 320 κατοίκους της πόλης που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, ενώ ευρύτερα διέθεσε 2.500 γεύματα την περίοδο του Πάσχα και 7.900 γεύματα τα Χριστούγεννα σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, μέσω συνεργασίας με τοπικούς φορείς.
Η Lidl Ελλάς υποστήριξε τον 3ο μαραθώνιο καινοτομίας, Social Hackathon σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και το Υπουργείο Ανάπτυξης, ενθαρρύνοντας φορείς και κοινωνία να αναπτύξουν καινοτόμες εφαρμογές με κοινωνικό αντίκτυπο. Με δύο δυνατές συνεργασίες με τη UNICEF και την ActionAid, συνέβαλε με €100.000 στο πρόγραμμα «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών» της UNICEF, ενώ στήριξε την ActionAid στην υλοποίηση του προγράμματος «Η δύναμη στο πιάτο σου», προωθώντας υγιεινή διατροφή και υπεύθυνη κατανάλωση.
Και βέβαια, για 10η χρονιά, στο πλαίσιο του CTY Greece: χρηματοδότησε 25 πλήρεις ή 50 μερικές υποτροφίες για μαθητές, με συνολική επένδυση άνω των €600.000. Ταυτόχρονα, για 8η χρονιά στήριξε το Κέντρο στη Νέα Μάκρη όπως και για 2η χρονιά στην Επανομή Θεσσαλονίκης, που λειτουργούν υπό το «Χαμόγελο του Παιδιού», σε ακίνητα που έχει παραχωρήσει ενώ συμμετείχε και στο Πρόγραμμα Δημιουργικής Απασχόλησης για Νοσηλευόμενα Παιδιά με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας τους.
5. «Καλό για σένα»
Με στόχο την δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος στο οποίο ο εργαζόμενος θα αισθάνεται άνετα, η Lidl Ελλάς δεσμεύεται για ένα ασφαλές, φιλικό και χωρίς διακρίσεις εργασιακό περιβάλλον. Στο περιβάλλον αυτό, πραγματοποιεί ολιστικά σεμινάρια και e-learnings, για τη Διαφορετικότητα, την Ενσωμάτωση και την Παρενόχληση στον εργασιακό χώρο, καλλιεργώντας ένα κλίμα ισότητας. Επιπλέον, εφαρμόζει μια ολοκληρωμένη Πολιτική κατά της Βίας και Παρενόχλησης, με στόχο τόσο την πρόληψη όσο και την αποτελεσματική διαχείριση περιστατικών, παρέχοντας πλήρη υποστήριξη στους ανθρώπους της. Έτσι απέκτησε και το Σήμα Ισότητας “SHARE”, για την προώθηση της ισότητας και της ισορροπίας επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, αποτελώντας πρότυπο για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Μια από τις πλέον σημαντικές πρωτοβουλίες της Lidl Ελλάς, είναι το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Lidl UP: Learn & Work. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, τη Σ.Α.ΕΚ. Γλυφάδας και το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, το πρόγραμμα συνδυάζει σπουδές και πρακτική εργασία στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Παρέχει αμοιβή κατά τη διάρκεια των σπουδών, πιστοποιημένο πτυχίο και δυνατότητα εξέλιξης σε Υποδιευθυντή Καταστήματος, συμβάλλοντας στη στήριξη της νέας γενιάς και του μέλλοντος της ελληνικής οικονομίας.