Η κακή επεξεργασία της οικογενειακής φωτογραφίας της πριγκίπισσας Κέιτ, στην οποία υπήρχαν πολλά λάθη, δεν πέρασε απαρατήρητη από τους ειδικούς προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων στα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Αυτό προσέθεσε έναν επιπλέον πονοκέφαλο στο ήδη τεταμένο κλίμα που επικρατεί στον βρετανικό βασιλικό οίκο. Αλλά η σύζυγος του διαδόχου του αγγλικού θρόνου δεν είναι η μόνη που έπεσε στην παγίδα του photoshop.
Τόσο η βασίλισσα Λετίθια όπως και η υπόλοιπη βασιλική οικογένεια της Ισπανίας έχουν υποκύψει στον πειρασμό να επεξεργαστούν τις επίσημες εικόνες που δημοσιεύουν. Και αν η Κέιτ επικρίθηκε όσο κανείς άλλος τότε θα πρέπει να ρίξουμε μια ματιά στις απίστευτες ρετουσαρισμένες εικόνες που έχουν αναρτήσει οι Ισπανοί γαλαζοαίματοι.
Οικογενειακές στιγμές με τα εγγόνια
Η πρώτη φωτογραφία που έρχεται στο μυαλό όταν μιλάμε για τα χειρότερα λάθη επεξεργασίας της ισπανικής βασιλικής οικογένειας είναι το μοντάζ που έγινε στην επίσημη ευχητήρια Χριστουγεννιάτικη κάρτα το 2005.
Καθισμένο σε έναν καναπέ, το βασιλικό ζευγάρι, Χουάν Κάρλος και Σοφία, πόζαρε χαμογελαστό πλαισιωμένο από τα εγγόνια τους Φροιλάν, Βικτώρια Φεντερίκα, Μιγκέλ, Πάμπλο, Ιρένε, Χουάν και τη νεογέννητη Λέονορ, την οποία η γιαγιά της κρατάει στην αγκαλιά. Ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι το αποτέλεσμα καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Αυτό που είχε κακοφανεί στην κοινή γνώμη ήταν ότι οι εικόνες των παιδιών που «κάθονται» μπροστά στα πόδια τους προστέθηκε μετά τη λήψη.
Φυσικά η βασίλισσα Σοφία έσπευσε να παραδεχτεί ότι η εν λόγω φωτογραφία ήταν παραποιημένη και ομολόγησε ότι εκείνη την επεξεργάστηκε.
«Είχα τη φωτογραφία του Βασιλιά με εμένα και τη Λεονόρ στα χέρια μου, οπότε πήρα την πρωτοβουλία και προσέθεσα τα υπόλοιπα εγγόνια μου από παλαιότερη φωτογραφία που είχαμε τραβήξει» είχε αναφέρει σε δηλώσεις της.
Πάσχα 2005
Μια άλλη στιγμή που είχε κάνει αίσθηση ήταν οι ευχές για το Πάσχα του 2005. Ένα κολλάζ των προσώπων κάθε μέλους της βασιλικής οικογένειας που έμοιαζε τόσο ερασιτεχνικό όσο ένα οικογενειακό δέντρο σε παιδικό σταθμό.
Οι φωτογραφίες των μελών της βασιλικής οικογένειας κόπηκαν σε οβάλ σχήμα και τοποθετήθηκαν σε μπεζ φόντο. Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για μια ευχητήρια κάρτα που προκάλεσε έντονα σχόλια για την αισθητική αλλά και την προχειροδουλειά από έναν θεσμό τόσο σημαντικό όσο το Στέμμα για τους Ισπανούς.
Που είναι το πόδι της πριγκίπισσας Λέονορ;
Η Λεονόρ έχασε το αριστερό της πόδι! Τι συνέβη; Το Ισπανικό Παλάτι έκανε για άλλη μια χρονιά ένα φωτογραφικό ατόπημα στο οποίο ο δαίμονας του photoshop υπερίσχυσε.
Και όπως φαίνεται στη φωτογραφία, η σημερινή διάδοχος του θρόνου έχασε ένα από τα πόδια της. Η φωτογραφία επικρίθηκε έντονα τόσο για την ερασιτεχνική επεξεργασία όσο και για τη διακόσμηση που χρησιμοποιήθηκε.
Οι Ισπανοί έδειξαν τη δυσφορία τους διότι η μικρή χαμογελαστή πριγκίπισσα στέκεται κοντά σε ένα καλάθι γεμάτο κουκουνάρια και δίπλα της έχει ένα αρκουδάκι ντυμένο με κόκκινο σκουφί και κασκόλ. Για την Ισπανία, το σύμβολο των Χριστουγέννων είναι οι Τρεις Μάγοι και όχι ο Άγιος Βασίλης. Εκτός από αρκετά επεξεργασμένη η χαριτωμένη, κατά τα άλλα, φωτογραφία θεωρήθηκε σκανδιναβικής αισθητικής.
Χριστουγεννιάτικες ευχές 2007-2008
Ήταν 2007 όταν ο Χουάν Κάρλος και η Σοφία έστειλαν τη Χριστουγεννιάτικη ευχητήρια κάρτα τους η οποία περιλάμβανε εκτός από τις ευχές και μια τρυφερή οικογενειακή φωτογραφία. Το βασιλικό, τότε, ζεύγος κάθεται πλαισιωμένο από τα εγγόνια τους στον κήπο του παλατιού αλλά κάτι δεν πάει καθόλου καλά.
Αν και φαινομενικά δεν υπήρχαν προβλήματα με το μοντάζ, οι αετομάτηδες παρατήρησαν ότι τα πόδια του βασιλιά δεν ταίριαζαν πολύ με τη φωτογραφία. Συγκεκριμένα, ο πατέρας του Φελίπε βρίσκεται πολύ πιο αριστερά από τα άκρα που βγαίνουν πίσω από τη Λέονορ.
Φυσικά, το Στέμμα διέψευσε κατηγορηματικά ότι υπήρξε επεξεργασία με photoshop αλλά οι αμφιβολίες παρέμεναν.
Ευχές από το πριγκιπικό ζευγάρι - Χριστούγεννα 2013
Το, τότε, πριγκιπικό ζευγάρι μαζί με τις δυο τους κόρες απολάμβαναν πολύ ανέμελες στιγμές μαζί καθώς οι υποχρεώσεις τους ήταν σαφώς πιο πριορισμένες.
Προκειμένου να ευχηθούν με τη σειρά τους για τα Χριστούγεννα του 2013, ο Φελίπε και η Λετίθια αποφάσισαν να πάρουν τις κόρες τους και να φωτογραφηθούν στο μουσείο Prado. Μάλιστα, επέλεξαν να στηθούν μπροστά από πίνακα του Ισπανού ζωγράφου, Ντιέγκο Βελάθκεθ, που τότε είχε έρθει ως δάνειο από τη Βιέννη σε ειδική έκθεση.
Όμως και πάλι η φωτογραφία τράβηξε τα βλέμματα για τους πολύ λάθος λόγους. Όπως είχαν παρατηρήσει τότε οι δαιμόνιοι δημοσιογράφοι, η στάση του σώματος του Φελίπε δεν συνάδει με εκείνη των υπόλοιπων μελών στη φωτογραφία.
«Πως γίνεται η Λετίθια να είναι όρθια; Γιατί η Λεονόρ είναι πιο ψηλή από τη μητέρα της; Ακόμα κι αν ο πρίγκιπας καθόταν οκλαδόν, κάτι δεν πάει καλά σε εκείνο το στιγμιότυπο. Το δε φως που πέφτει πάνω τους, σε σχέση με τον πίνακα από πίσω, μοιάζει αφύσικο» σχολίαζαν με αιχμηρό ύφος.
Σε απάντησή τους, οι υπεύθυνοι επικοινωνίας του παλατιού προσπάθησαν να αιτιολογήσουν τι συνέβαινε με την εν λόγω φωτογραφία αναφέροντας «Η πριγκίπισσα Λετίθια στέκεται όρθια δίπλα στην κόρη της Λεονόρ και ο πρίγκιπας Φελίπε έχει γονατίσει πάνω σε μια εξέδρα. Οι πριγκίπισσες ανέβηκαν επάνω ώστε να φτάσουν στο ύψος των γονιών τους. Φέτος δεν έχουμε κάνει επεξεργασία, σας το βεβαιώνουμε».