Κατερινόπουλος για Τέμπη: «Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι δεν ήταν εύφλεκτη ύλη;»
Ένα από τα πλέον βασικά ερωτήματα που έχουν δημιουργηθεί από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη κλίθηκαν να συζητήσουν εμπειρογνώμονες, σχετικά με την έκρηξη στην επιβατική αμαξοστοιχία μετά τη φονική σύγκρουση με το εμπορικό τρένο που είχε ως αποτέλεσμα την εθνική τραγωδία με τους 57 θανάτους.
«Έχουμε ένα μανιτάρι φωτιάς. Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι δεν ήταν εύφλεκτη ύλη; Να είστε σίγουροι ότι δεν θα ήταν νόμιμη, γιατί εάν θα ήταν νόμιμη δεν θα την είχαν βάλει σε ένα τρένο να έρθει στην Αθήνα, θα την είχαν βάλει σε βυτία. Πιστεύω ότι οι μηχανοδηγοί δεν γνωρίζουν τι φορτία κουβαλάνε» τόνισε ο απόστρατος αστυνομικός Θανάσης Κατερινόπουλος για την έκρηξη που ακολούθησε τη σφοδρή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.
Στα στοιχεία που βρέθηκαν στον τόπο που έγινε το δυστύχημα των Τεμπών αναφέρθηκε και ο πραγματογνώμονας Γιώργος Περιβολιώτης σήμερα στο ΜΕGA. Ο πραγματογνώμονας είπε αρχικά ότι η «πρώτη έρευνα στον τόπο της σύγκρουσης έγινε 29 μέρες μετά, κωμικό σημείο. Καλό θα ήταν όσο μπορούμε νωρίτερα, πιο κοντά στο γεγονός. Είναι διαφορετικό να κάνεις την ανίχνευση 3 μέρες μετά και ένα μήνα μετά».
«Αυτή η ανάφλεξη σε αυτή την έκταση και χρονική διάρκεια, δηλαδή μία έκταση με διάμετρο 70-80 μέτρων και χρονική διάρκεια περί τα 6 δευτερόλεπτα, δεν είναι δυνατόν να προέρχεται απλά και μόνο από τα υλικά των αμαξοστοιχιών» σχολίασε ο πραγματογνώμονας και συμπλήρωσε: «Οι αμαξοστοιχίες είναι ηλεκτροκίνητες δηλαδή δεν έχουν κάποιο υλικό καύσιμο που θα μπορούσε με άλλες συνθήκες να δημιουργήσει ανάφλεξη».
Η απουσία τηλεδιοίκησης ακόμα και σήμερα στα Τέμπη
Ακόμα ο Γιώργος Περιβολιώτης δεν δίστασε να αναφερθεί και στο σύστημα της τηλεδιοίκησης που δεν υπήρχε την ημέρα της μοιραίας σύγκρουσης. «Το ETCS είναι από τα πιο ασφαλή συστήματα, σταματά από μόνο του τα τρένα. Χρειάζονται υποδομές και στις γραμμές και στα τρένα πάνω. Το ότι δεν έχουν εφαρμοστεί σε τέτοιο βάθος, η Ευρωπαϊκή Ένωση είπε ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγάλο κόστος και γι’ αυτό δεν προχωρούν. Δεν έχουμε την ασφάλεια που πρέπει, γιατί θυσιάζουν την ασφάλεια στο ότι έχει κόστος», κατήγγειλε ο ειδικός.
Για το ίδιο θέμα μίλησε επίσης και ο πρόεδρος του σωματείου ΟΣΕ ο Νίκος Τσικαλάκης. «Μετά το δυστύχημα το κομμάτι της περαίωσης των έργων έφυγε από την ΕΡΓΟΣΕ και το ανέλαβε αποκλειστικά ο ΟΣΕ, τα πράγματα κινήθηκαν πιο γρήγορα. Εκτίμηση δεν έχουμε ακριβώς για την εξέλιξη, εάν θα ολοκληρώνονταν τα οργανογράμματα όπως είχαν οριστεί από το υπουργείο, γιατί μεσολάβησε η κακοκαιρία Daniel που έχει αποκόψει ένα κομμάτι στην κεντρική Ελλάδα από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, γύρω 45 χιλιόμετρα το έχει καταστρέψει κυριολεκτικά», είπε ο Νίκος Τσικαλάκης.
Ενώ, ο πρόεδρος του σωματείου του ΟΣΕ πρόσθεσε πως «σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στο κομμάτι εκείνο. Σήμερα η οπτική εικόνα που έχουν οι συνάδελφοί μου είναι από την Αθήνα μέχρι και μετά το Λιανοκλάδι και από τη Λάρισα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, μας λείπει το επίμαχο κομμάτι, εκεί έχει γίνει μεγάλη καταστροφή».
Επιπλέον στην εκπομπή μίλησε και ο ταξίαρχος εν αποστρατεία Θανάσης Κατερινόπουλος ο οποίος ήταν επίσης καταγγελτικός κάνοντας λόγω για λάθη.