«Καμπάνα» 20 εκατομμυρίων ευρώ για «μαύρη αγορά» στα εισιτήρια για επίσκεψη στο Κολοσσαίο
Η ηλεκτρονική αγορά «ήταν ουσιαστικά αδύνατη», λέει η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ιταλίας, που ξεκίνησε την έρευνα μετά από καταγγελίες που έγιναν το 2023.

Βαριά πρόστιμα ύψους σχεδόν 20 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ιταλίας σε έναν συνεταιρισμό και έξι τουριστικές επιχειρήσεις για παράνομες πρακτικές σχετικά με την πώληση εισιτηρίων στον αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται στο Κολοσσαίο στη Ρώμη.
Η αρχή ανακοίνωσε ότι η έρευνα που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023 έδειξε ότι η ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων για το αρχαιολογικό χώρο στο Κολοσσαίο «ήταν ουσιαστικά αδύνατη».
Συμπλήρωσε ότι επέβαλε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων ευρώ στην Società Cooperativa Culture (CoopCulture), η οποία διαχειριζόταν την επίσημη υπηρεσία πώλησης εισιτηρίων για το Κολοσσαίο από το 1997 έως το 2024, επειδή «συνέβαλε εν γνώσει της στην ουσιαστική και παρατεταμένη μη διαθεσιμότητα εισιτηρίων βασικής τιμής για την είσοδο στο Κολοσσαίο. Από την άλλη, κράτησε ένα σημαντικό μερίδιο εισιτηρίων για ομαδικές πωλήσεις συνδεδεμένο με τις δικές της εκπαιδευτικές περιηγήσεις, οι οποίες απέφεραν σημαντικά κέρδη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η CoopCulture να αναγκάσει τους καταναλωτές να στραφούν σε τουριστικούς πράκτορες και πλατφόρμες που μεταπωλούσαν εισιτήρια μαζί με πρόσθετες υπηρεσίες (όπως ξεναγήσεις, πρόσβαση σε πολύ υψηλότερες τιμές)».
Οι έξι τουριστικές επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν ρομπότ ή άλλα αυτοματοποιημένα εργαλεία, συμβάλλοντας στην ταχεία εξαφάνιση των εισιτηρίων βασικής τιμής στον ιστότοπο της CoopCulture. Έτσι, ωφελήθηκαν από την τεχνητή έλλειψη, οδηγώντας χιλιάδες επισκέπτες του Κολοσσαίου στην αναζήτηση εισιτηρίων μέσω των δικών τους ακριβότερων καναλιών.