Η Volkswagen προειδοποιεί για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία
Η VW προειδοποιεί πως θα προχωρήσει σε αναγκαστικές απολύσεις ακόμα και κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία λόγω μείωσης του κόστους.
Οι αναλυτές μίλησαν στο παρελθόν για τα εργοστάσια της VW στο Όσναμπρουκ (στην Κάτω Σαξονία) και στη Δρέσδη (στη Σαξονία), ως πιθανά για κλείσιμο. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά, ως μια κίνηση που δείχνει την πίεση που αντιμετωπίζει η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης από τον ασιατικό (μάλλον Κινέζικο) ανταγωνισμό.
Η κίνηση σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη σύγκρουση μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου Oliver Blume, τον οποίο οι αναλυτές έχουν περιγράψει περισσότερο ως ένα συντηρητικό εργάτη (σε σύγκριση με τον πιο μαχητικό προκάτοχό του Herbert Diess) και τα συνδικάτα που ασκούν σημαντική επιρροή στη Volkswagen.
Η εταιρία θεωρεί ότι ένα μεγάλο εργοστάσιο οχημάτων και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη Γερμανία είναι παρωχημένα, δήλωσε το συμβούλιο εργαζομένων της καθώς υποσχέθηκε «σκληρή αντίσταση» στα σχέδια του εκτελεστικού συμβουλίου.
Οι αναλυτές έχουν στο παρελθόν ονομάσει τοποθεσίες της VW στο Όσναμπρουκ στην Κάτω Σαξονία και στη Δρέσδη (στη Σαξονία), ως πιθανούς στόχους για κλείσιμο. Μάλιστα το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen και εναντιώθηκε στην απόφαση αυτή.
Η διοίκηση της Volkswagen είπε ότι μπορεί να τερματίσει τον όρο ασφάλειας απολύσεων στη συλλογική σύμβαση εργασίας, η οποία ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας έως το 2029, προσθέτοντας ότι όλα τα μέτρα θα συζητηθούν με το συμβούλιο εργαζομένων της.
«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους», δήλωσε ο επικεφαλής της μάρκας της VW, Thomas Schaefer, σε δήλωση. Η Volkswagen, είναι η πρώτη από τις μάρκες του Group (Audi, Skoda, Seat, Bentley, Lamborghini, Porsche, Scout -USA, Faw China, MAN, Scania και Ducati) που υποβάλλεται σε μείωση κόστους με στόχο την εξοικονόμηση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2026, καθώς προσπαθεί να εξορθολογίσει τις δαπάνες για να επιβιώσει από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, νέοι ανταγωνιστές στην Ευρώπη και η πτώση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής οικονομίας σήμαιναν ότι η Volkswagen έπρεπε να κάνει περισσότερα, είπε o Blume στo διοικητικό συμβούλιο.
Η VW έχει χάσει σχεδόν το 1/3 της χρηματιστηριακής της αξίας τα τελευταία πέντε χρόνια, κάνοντας τη μετοχή της αυτή με τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Το σωματείο IG Metall χαρακτήρισε την ανακοίνωση μια ανεύθυνη απόφαση που «κλονίζει τα θεμέλια» της Volkswagen, η οποία είναι ο μεγαλύτερος βιομηχανικός εργοδότης της Γερμανίας και η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης σε έσοδα.
Η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Daniella Cavallo είπε σε συνέντευξή της στο intranet της Volkswagen ότι η διοίκηση της είχε λάβει «πολλές λάθος αποφάσεις» τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της μη επένδυσης σε υβριδικά ή της ταχύτερης ανάπτυξης οικονομικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αντί για κλείσιμο εργοστασίων, το διοικητικό συμβούλιο θα πρέπει να μειώνει την πολυπλοκότητα και να εκμεταλλεύεται τις συνέργειες μεταξύ των σχεδίων του ομίλου Volkswagen, υποστήριξε η Cavallo, επικρίνοντας τις «τακτικές τεμαχισμού σαλαμιών» της εταιρείας.
Η Cavallo κατηγόρησε τη VW όχι μόνο για το κλείσιμο των εργοστασίων, αλλά και για το πώς κατάφερε να διαλύσει τις μισθολογικές συμφωνίες και να εγκαταλείψει τη δέσμευσή της τόσο για την ασφάλεια της εργασίας όσο και για την αποτελεσματικότητα, των λύσεων που προτείνει.