Η Stellantis δεν εξαγοράζει την Renault
Η Γαλλική κυβέρνηση συνεχίζει να υποστηρίζει τη στρατηγική του Ομίλου Renault να παραμείνει μια αυτόνομη αυτοκινητοβιομηχανία με αρκετές βιομηχανικές και τεχνολογικές συνεργασίες, ανέφερε πηγή του υπουργείου Οικονομικών, εν μέσω αναφορών ότι το Παρίσι μελετά μια συγχώνευση της Renault με τη Stellantis .
Η ιταλική εφημερίδα «Il Messaggero» ανέφερε την Κυριακή 4/2 ότι η γαλλική κυβέρνηση, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault (έχει επίσης μερίδιο και στη Stellantis) εξετάζει σχέδια για συγχώνευση μεταξύ των δύο ομίλων.
Ερωτηθείσα, η κυβέρνηση, για τη θέση της απέναντι στη Renault είπε ότι δεν υπάρχει σχέδιο συγχώνευσης.
Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, διέψευσε τη Δευτέρα 5/2 ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε σχέδια εξαγοράς, απαντώντας στις εικασίες του Τύπου για δέσμευση με τη Renault, την οποία αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η κυβέρνηση υποστήριξε από την αρχή τη στρατηγική του Διευθύνοντος Συμβούλου της Renault, Luca de Meo, για τη δημιουργία μιας νέας θυγατρικής της εταιρίας, η οποία θα ασχοληθεί με την ηλεκτροκίνηση και νέα λογισμικά με έδρα τη Γαλλία που ονομάζεται Ampere. Η εταιρία αυτή θα εργαζόταν παράλληλα με την Renault, η οποία συνεχίζει την εξέλιξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης και των υβριδικών εφαρμογών.
Αν και αναγνωρίζει ότι η Renault στερείται της κλίμακας και των πόρων των αντιπάλων της, η κυβέρνηση υποστήριξε επίσης τις προσπάθειες της εταιρείας να οικοδομήσει δεσμούς πέρα από την συμμαχία με τις Nissan και Mitsubishi, κάνοντας συνεργασίες με τις Geely, Saudi Aramco, Google και Qualcomm.
Με τη χρηματιστηριακή της αξία να παραμένει στάσιμη στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ (10,7 δισεκατομμύρια δολάρια) παρά τα βελτιωμένα οικονομικά της, η Renault αναφέρεται συχνά στις χρηματοπιστωτικές αγορές ως πιθανός στόχος εξαγοράς.
Η απόφαση του ομίλου την περασμένη εβδομάδα να καταργήσει την αρχική δημόσια προσφορά της Ampere αναζωπύρωσε τέτοιες φήμες, οι οποίες είχαν προηγουμένως εμφανιστεί μετά την έξοδο του ομίλου το 2022 από τη Ρωσία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του μετά τη Γαλλία εκείνη την εποχή.
Η δύναμη της Stellantis
Η Stellantis είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους ομίλους του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 85 δισεκατομμυρίων ευρώ συνυπολογίζοντας τις μη εισηγμένες μετοχές. Η εταιρία είναι το προϊόν μιας συγχώνευσης, το 2021, μεταξύ του γαλλικού ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles, με μάρκες όπως οι Fiat, Peugeot και Jeep.
Οι 14 μάρκες της Stellantis περιλαμβάνουν Citroen, Jeep, Opel και Alfa Romeo. Πριν την δημιουργία της Stellantis, η Renault έφτασε κοντά να συγχωνευτεί με τη Fiat Chrysler το 2019, ένα σχέδιο που ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή λόγω των αντιρρήσεων της Nissan. Η συζήτηση για τη συγχώνευση στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης πυροδοτήθηκε από τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, την περασμένη εβδομάδα.
Ο 65χρονος Πορτογάλος είχε πει πως η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών, οι προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα δαπανηρά νέα συμβόλαια του συνδικάτου United Auto Workers είναι παράγοντες οι οποίοι οδηγούν στις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις και εξαγορές.