Η νίκη της McLaren στο Μπαχρέιν και η στρατηγική των ομάδων
Οι αριθμοί πίσω από την νίκη της McLaren και τι έγινε με τις άλλες ομάδες. Ποιες γόμες χρησιμοποιήθηκαν και πόσο "δούλεψαν".

Ο Oscar Piastri κέρδισε το Grand Prix του Μπαχρέιν, χαρίζοντας στην McLaren την παρθενική της νίκη σε έναν αγώνα που θα μπορούσε να θεωρηθεί ο δεύτερος εντός έδρας αγώνας της.
Για τον Αυστραλό, ήταν η τέταρτη νίκη του στη Formula 1, ισοφαρίζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό νικών που είχε ο Bruce McLaren ο Νεοζηλανδός που ίδρυσε την ομάδα το 1966. Ο Piastri σημείωσε επίσης το πρώτο του χατ-τρικ (pole position, νίκη και ταχύτερος γύρος αγώνα) στους πρώτους αγώνες της καριέρας του, με τον σημερινό αγώνα να είναι η 50η του εκκίνηση σε Grand Prix.

Μαζί του στο βάθρο ανέβηκε ο επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, ο George Russel που ήταν δεύτερος με τη Mercedes με διαφορά 15”499 και ο Lando Norris με την άλλη McLaren, τρίτος, ελάχιστα (0.774) πίσω από τον συμπατριώτη του.
Τα ελαστικά στην πίστα
Από τους 20 οδηγούς οι 15 εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, ενώ οι υπόλοιποι πέντε (και οι δύο Ferrari, ο Αlonso, ο Lawson και ο Bortoleto) επέλεξαν τη γόμα με τη μεσαία σκληρότητα. Στην πραγματικότητα και οι τρεις γόμες χρησιμοποιήθηκαν, όπως φαίνεται στα ποσοστά χρήσης: 45,83% για τη μέση γόμα (517 γύροι), 28,01% για τη σκληρή γόμα (316) και 26,15% για τη μαλακή γόμα (295).

Οι τρεις γόμες που επιλέχθηκαν για αυτόν τον αγώνα, οι οποίες ήταν στην πραγματικότητα οι ίδιες με αυτές της περασμένης εβδομάδας στη Σουζούκα, χρησιμοποιήθηκαν, δημιουργώντας ένα μείγμα στρατηγικών που έκανε τον αγώνα ακόμα πιο ενδιαφέρον.
Το επίπεδο φθοράς, παρά τις ελαφρώς χαμηλότερες θερμοκρασίες, ήταν σημαντικό και στις τρεις γόμες, πράγμα που σημαίνει ότι η στρατηγική δυο αλλαγών, ήταν η μόνη πραγματική επιλογή. Οι διαφορές απόδοσης μεταξύ της σκληρής, της μέσης και της μαλακής γόμας ήταν ξεκάθαρες σε απόλυτους όρους. Παράλληλα η φθορά εξαρτιόνταν από το στάδιο που τις χρησιμοποιούσαν, γεγονός που έκανε τον αγώνα ακόμα πιο δυναμικό, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη πόσο ισοδύναμες είναι οι ομάδες αυτή τη στιγμή.

Η επόμενη διοργάνωση
Στην Τζέντα τα μονοθέσια θα αντιμετωπίσουν έναν ακόμα εντελώς διαφορετικό τύπο πίστας, όπου για πρώτη φορά αυτή τη σεζόν θα έχουν στη διάθεσή τους τρεις γόμες που είναι πιο μαλακές από αυτές που χρησιμοποιήθηκαν εκεί πέρυσι. Θα δούμε τι θα συμβεί».