Η Daily Mail «υμνεί» το υπερσύγχρονο Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπόγειο μουσείο - Συρμοί χωρίς οδηγό
Αφιέρωμα του βρετανικού μέσου με αφορμή τα πρόσφατα εγκαίνια του σημαντικού έργου.
«Υπόκλιση» στο Μετρό Θεσσαλονίκης κάνουν μεγάλα ειδησεογραφικά του εξωτερικού. Μετά τους διθυράμβους που αφιέρωσε το πρακτορείο ειδήσεων CNN στο εμβληματικό έργο της συμπρωτεύουσας, σειρά πήρε η Daily Mail. Στην ηλεκτρονική της έκδοση, «εξυμνεί» το «πάντρεμα» της σύγχρονης τεχνολογίας με τα εντυπωσιακά αρχαιολογικά ευρήματα του σταθμού «Βενιζέλου». «Ένα υπόγειο μουσείο» που έφερε στο φως περισσότερους από 300.000 θησαυρούς, πολλοί από τους οποίους εκτίθενται στους σταθμούς», γράφει η Daily Mail, τονίζοντας πως το σύστημα του Μετρό έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με συρμούς χωρίς οδηγό.
«Οι εργάτες ανακάλυψαν μια αγορά της βυζαντινής εποχής, ένα ρωμαϊκό νεκροταφείο και τα απομεινάρια του πιο πολυσύχναστου δρόμου της Θεσσαλονίκης τον 6ο αιώνα. Πρόκειται για έναν πολυσύχναστο δρόμο με πολλά καταστήματα, λένε οι αρχαιολόγοι», σημειώνει το βρετανικό μέσο.
Στη συνέχεια κάνει αναφορά στα εγκαίνια του Σαββάτου (30/11) από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, πλαισιωμένο από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα. «Είναι ίσως μοναδικό στον κόσμο. Θα περάσουμε μέσα από ένα υπόγειο μουσείο για να φτάσουμε στο τρένο», αναφέρει, μεταξύ άλλων, φιλοξενώντας δηλώσεις του πρωθυπουργού.
Σύμφωνα με τον ανάδοχο του έργου, οι κατασκευαστές έπρεπε να σκάψουν βαθύτερα από ό,τι αρχικά είχε προγραμματιστεί - έως και 31 μέτρα (102 πόδια) - για να διασφαλίσουν ότι οι σήραγγες θα διέρχονται κάτω από τα αρχαιολογικά ευρήματα. Οι αρμόδιοι δήλωσαν ότι η λειτουργία της γραμμής θα σημαίνει 57.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα στην ασφυκτικά γεμάτη από κίνηση πόλη, ενώ αναμένεται ότι 254.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν το σύστημα καθημερινά, υπογραμμίζεται στο ίδιο άρθρο.
Τονίζεται ακόμη πως μια επέκταση της γραμμής προς τα ανατολικά με πέντε επιπλέον σταθμούς έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει το 2025 ενώ σχεδιάζεται και μια επέκταση προς τα δυτικά. Οι συρμοί κατασκευάστηκαν από τη Hitachi Rail, η οποία δήλωσε ότι το νέο μετρό θα μειώσει 77.000 τόνους CO2 ετησίως.