Διθύραμβοι από το CNN για το μετρό Θεσσαλονίκης: Αποκαλύπτει χιλιάδες αρχαία μυστικά
Το νέο μετρό Θεσσαλονίκης έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον πολλών καθώς οι συρμοί θα κινούνται χωρίς οδηγό.
Εκτενή αφιερώματα στο νέο, σύγχρονο, μετρό της Θεσσαλονίκης που άνοιξε τις πύλες του για το επιβατικό κοινό της πόλης κάνουν διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Συγκεκριμένα, το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων CNN σημειώνει ότι από το Σάββατο οι Θεσσαλονικείς έχουν πλέον την ευκαιρία να μετακινούνται στους 13 σταθμούς Παρά την έντονη βροχή που είχε ξεσπάσει, οι πολίτες δεν δίστασαν να περιμένουν έξω από τους σταθμούς για να κάνουν την πρώτη τους βόλτα, σε ένα έργο που περίμεναν για πάρα πολλά χρόνια.
«Η ενιαία γραμμή του μετρό των 13 σταθμών ήταν γεμάτη με επιβάτες που ήθελαν να πάρουν μια γεύση από το νέο σύστημα μεταφορών της πόλης» σημειώνει ο αρθρογράφος.
«Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, πλαισιωμένος από την Πρόεδρο Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, πάτησαν ένα μπλε κουμπί για να ξεκινήσει η λειτουργία ενός συστήματος που αναμενόταν για πολύ καιρό. Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι η πρώτη έγκριση για τη διάνοιξη της σήραγγας είχε συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του 1976. Το 1999, ένα πανό στην είσοδο της διεθνούς εμπορικής έκθεσης της πόλης ανέφερε ότι "το μετρό θα έρθει σύντομα κοντά σας"» σημειώνει στη συνέχεια.
«Χρόνια δικαστικών αγώνων που ακυρώθηκαν, διαμάχες για ακίνητα και αγώνας για την τοποθέτηση ενός σταθμού κοντά σε σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, εκτροχίασαν το έργο. Όταν έφτασαν οι πρώτες αμαξοστοιχίες το 2019, η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε «εγκαίνια» με τους συρμούς να "κάθονται" στα αμαξοστάσια. Οι καθυστερήσεις ώθησαν το κόστος του έργου σε πάνω από 3 δισ. ευρώ ανέφερε ο υπουργός υποδομών κ. Σταϊκούρας» συνεχίζει ο αρθρογράφος.
Τα αρχαία στον σταθμό «Ελευθερίου Βενιζέλου»
Στη συνέχεια του άρθρου γίνεται μνεία στον σταθμό «Ελευθερίου Βενιζέλου» όπου αναφέρεται ότι «Οι επιβάτες που εισέρχονται στον σταθμό στο κέντρο της πόλης μπορούν να ρίξουν μια ματιά σε μερικά από τα περισσότερα από 300.000 αριστουργήματα που εντόπισαν οι αρχαιολόγοι. Στα υπόγεια βρέθηκαν ερείπια του πιο πολυσύχναστου δρόμου της πόλης τον 6ο αιώνα. Αυτή ήταν μια πολυσύχναστη οδός με πολλά καταστήματα, λένε οι αρχαιολόγοι».
Πάντως, στο άρθρο γίνεται λόγος και για τις φωνές διαμαρτυρίας που ακούστηκαν σχετικά με την απομάκρυνση πολλών αρχαιοτήτων από το σημείο «προκειμένου να ολοκληρωθεί η διάνοιξη της σήραγγας και να κατασκευαστεί ο σταθμός» όμως όπως σημειώνεται «Κάποιες αρχαιότητες εκτίθενται κάτω από προστατευτικό τζάμι έξω από τον σταθμό».
Τι προσφέρει το μετρό στη Θεσσαλονίκη
Όπως τονίζεται στο άρθρο «οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η λειτουργία της γραμμής θα σημαίνει 57.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα σε μια πόλη που έχει πνιγεί από την κίνηση, με αναμενόμενους 254.000 επιβάτες να χρησιμοποιούν το σύστημα καθημερινά. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μητροπολιτική περιοχή στην Ελλάδα.
Μια επέκταση προς τα ανατολικά της γραμμής με πέντε επιπλέον σταθμούς έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το 2025. Προβλέπεται επέκταση προς τα δυτικά. Αλλά πιθανότατα θα χρειαστούν αρκετά ακόμη χρόνια για να φτάσει το μετρό στο πολυσύχναστο αεροδρόμιο "Μακεδονία"» καταλήγει.