Google και Meta στο στόχαστρο έρευνας της ΕΕ για διαφημίσεις που στοχεύουν εφήβους
Οι διαφημιστικές καμπάνιες στοχεύουν στην προώθηση του Instagram σε ηλικίες κάτω των 18 ετών, παραβιάζοντας τους κανόνες προστασίας της ανηλικότητας.
Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζήτησαν από την Google να παράσχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με μια μυστική διαφημιστική συνεργασία με τη Meta, η οποία φέρεται να παρακάμπτει τους κανόνες της ίδιας της Google σχετικά με το πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται οι ανήλικοι στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα των Financial Times, η εξέλιξη αυτή αυξάνει ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες ο διαδικτυακός κολοσσός να τεθεί υπό επίσημη έρευνα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξετάζουν μια σειρά από διαφημιστικές καμπάνιες που προωθούν το Instagram σε εφήβους μέσω YouTube.
Τον Οκτώβριο, οι ρυθμιστικές αρχές της Κομισιόν ζήτησαν από τους νομικούς εκπροσώπους της Alphabet, της μητρικής εταιρείας της Google, να αξιολογούν και να συγκεντρώνουν δεδομένα, παρουσιάσεις, εσωτερικές συνομιλίες και mail που σχετίζονται με τις διαφημιστικές αυτές καμπάνιες.
Το υλικό συμπεριλήφθηκε στην εσωτερική έρευνα της Google για το περιστατικό, με την κωδική ονομασία «Tangerine Owl». Αυτές οι πληροφορίες παρουσιάστηκαν σε αξιωματούχους των Βρυξελλών, οι οποίοι και θα αποφασίσουν αν θα δράσουν.
Κατά τη διάρκεια της διαφημιστικής καμπάνιας, που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά σε έρευνα των Financial Times τον Αύγουστο, το προσωπικό της Google βοηθούσε τη Meta να παρακάμψει τις πολιτικές της εταιρείας αναζήτησης σχετικά με το πώς η διαδικτυακή διαφήμιση κατευθύνεται σε ανηλίκους.
Ενώ η Google απαγορεύει την εξατομίκευση διαφημίσεων για εφήβους, η καμπάνια για το Instagram στο YouTube προώθησε στοχευμένα μηνύματα σε μια ομάδα χρηστών που χαρακτηρίζονται ως «άγνωστοι» στο σύστημά της.
«Μπορείτε να χακάρετε το σύστημά μας»
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι υπάλληλοι της Google είπαν στη Meta ότι διέθεταν εσωτερικά δεδομένα που έδειχναν πως αυτή η ομάδα στρέφεται προς τους κάτω των 18 ετών και ότι αυτός ήταν ένας τρόπος να «χακάρουν» το πλαίσιο ασφαλείας στο σύστημά τους.
Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, η Spark Foundry, θυγατρική του γαλλικού διαφημιστικού κολοσσού Publicis, ξεκίνησε ένα επιτυχημένο πιλοτικό πρόγραμμα μάρκετινγκ στον Καναδά.
Στη συνέχεια, η καμπάνια επεκτάθηκε στις ΗΠΑ, με σχέδιο να κυκλοφορήσει σε όλο τον κόσμο και σε άλλες εφαρμογές Meta, συμπεριλαμβανομένου του Facebook. Ωστόσο, μετά το ρεπορτάζ των Financial Times, το project αυτό δεν προχώρησε.
Έκτοτε, η Google επαναβεβαίωσε τις πολιτικές της εταιρείας για την προστασία της ανηλικότητας. Απαγόρευσε επίσης οποιαδήποτε δημογραφική στόχευση στη διαφημιστική καμπάνια, με τη μικρότερη ηλικιακή επιλογή είναι η κατηγορία 18 έως 24 ετών.
«Οι διασφαλίσεις που έχουμε για την προστασία των εφήβων, όπως η απαγόρευση της εξατομίκευσης των διαφημίσεων, είναι κορυφαίες στον κλάδο και συνεχίζουν να λειτουργούν», ανέφερε η Google σε δήλωσή της.
«Διεξάγαμε ανανεωμένη εσωτερική εκπαίδευση για να διασφαλίσουμε ότι οι ομάδες πωλήσεών μας παραμένουν ενήμερες για τις πολιτικές μας και τους τεχνικούς τρόπους προστασίας», πρόσθεσε.