Fourlis: Ο «αλμυρός» λογαριασμός της μεγάλης κυβερνοεπίθεσης

Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε τρία αλλά 15 ολόκληρα εκατομμύρια σε χαμένες πωλήσεις στοίχισε στον Όμιλο Fourlis (IKEA, Intersport, Holland & Barrett κ.α.) η κυβερνοεπίθεση που έγινε αντιληπτή στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου και επηρέασε τα ψηφιακά συστήματα σε όλες τις χώρες λειτουργίας του, την πιο κρίσιμη περίοδο, από το Black Friday έως τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Μπορεί στον Όμιλο που τζιράρει 530 εκατ. ευρώ οι απώλειες να είναι της τάξης του 3% όμως αν σκεφτεί κανείς ότι πέρυσι οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόλις κατά 1,6% τα «απολεσθέντα» 15 εκατ. ευρώ θα βελτίωναν αρκετά την εικόνα.
Κάτι τα υπερδιπλάσια κέρδη (+212% στα προ φόρων) και κάτι το αυξημένο μέρισμα που θα διανείμει φέτος η εταιρεία αφήνουν το τραύμα της κυβερνοεπίθεσης να περνάει σε δεύτερη μοίρα αν και δεν θα έπρεπε γιατί το μέγεθος της ήταν τέτοιο που μόλις τον περασμένο μήνα όλα τα συστήματα και τα δεδομένα αποκαταστάθηκαν πλήρως και οι εμπορικές συναλλαγές επέστρεψαν σε κανονικές λειτουργικές επιδόσεις.
Το πάθημα του Φουρλή πρέπει να γίνει μάθημα για όλες τις εταιρείες μικρές και μεγάλες που υποτιμούν την κυβερνοασφάλεια τους. Ναι, είναι ένα επιπλέον κόστος, όμως η ζημιά που μπορεί να πάθουν, που δεν θα είναι μόνο οικονομική, θα είναι πολύ μεγαλύτερη.