Formula 1: Ποιοι οδηγοί μένουν χωρίς συμβόλαιο το 2024;
Μετά από μια γεμάτη ένταση, για τις μεταγραφές, χρονιά του 2022 και μία ήρεμη του 2023 η σεζόν του 2024 για την Formula 1 «βλέπει» 14 οδηγούς χωρίς συμβόλαιο. Που θα κλείσουν; Ποια ζευγάρια δημιουργούνται; Τι ρόλο έχει η νέα ομάδα της Audi, που θα μπει στο παιχνίδι το 2026;
Ανταλλαγές ανάμεσα σε ομάδες, νέοι που περιμένουν για μία θέση στην F1 και οι παλαιοί, που δεν σταματούν να εξελίσσονται (βλπ Alonso) δημιουργούν ένα… Τοπίο στην Ομίχλη για τη χρονιά 2024. Ότι και να γίνει, 14 συμφωνίες πρέπει κλείσουν τους επόμενους μήνες.
Οι οδηγοί της F1 με συμβόλαια που λήγουν φέτος είναι:
Ο Sergio Perez. Πρέπει να πείσει την Red Bull ότι είναι ο καλύτερος οδηγός για να συνεργαστεί με τον τριπλό Παγκόσμιο Πρωταθλητή Max Verstappen. Υπήρξαν κάποιες διαμαρτυρίες για την απόδοσή του, καθώς ο Μεξικανός έδειξε να μην προσπαθεί στη φετινή κούρσα τίτλου. Ο «Checo» φοβάται πως ο Daniel Ricciardo μπορεί να του πάρει τη θέση αν δεν βρει τη φόρμα του, άμεσα.
Fernando Alonso. Ο γηραιότερος οδηγός στο grid της F1, (42 ετών έφτασε ο Alonso) θα προσπαθήσει να ανανεώσει τη σύμβασή του με την Aston Martin. Η ομάδα του Lawrence Sroll είναι πρόθυμη να τον έχει και πάλι στο pit box της.
Charles Leclerc και Carlos Sainz. Οι δύο οδηγοί της Ferrari είναι χωρίς συμβόλαιο το 2024, ενώ φαίνεται να είναι στόχος της Audi το 2026. Οι Leclerc και Sainz αναμένεται να εκμεταλλευτούν τον όρο της επέκτασης συμβολαίου με τη Scuderia. Οι δύο είναι πρόθυμοι να υπογράψουν πριν από την έναρξη της σεζόν, ενώ ο team manager της ομάδας δεν βιάζεται.
Kevin Magnussen και ο Nico Hulkenberg πέρασαν καλά στην Haas. Δεν έκαναν όμως πάλι κάτι σημαντικό. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς και τους δύο να κρατούν τη θέση τους. Από την άλλη πλευρά ίσως η εμπειρία τους να τους σώσει.
Daniel Ricciardo και ο Yuki Tsunoda. Στην Alphatauri (ή όπως αλλιώς θα τη αποκαλούν στη συνέχεια) τόσο ο Daniel Ricciardo όσο και ο Yuki Tsunoda έχουν όρο επέκτασης στα συμβόλαιά τους. Βέβαια κανείς από τους δύο δεν έχει πείσει ότι αξίζει. Από την άλλη πλευρά ο Ιάπωνας οδηγός θα μπορούσε να μείνει αν η Honda συνεχίσει τη συνεργασία με την Red Bull.
Valtteri Bottas και Guanyu Zhou. Bottas και Zhou θέλουν να μείνουν στο παιχνίδι μέχρι το 2026, που θα έρθει η και ελπίζουν να οδηγήσουν για αυτήν.
Logan Sargeant-Alex Albon Ο Αμερικανός πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του τυχερό, που έμεινε στο κόσμο της F1 μετά από μία καταστροφική χρονιά. Οι ιθύνοντες της Williams κάτι βλέπουν σε αυτόν (ίσως είναι συγγενής πρώτου βαθμού των ιδρυτών της ομάδας) και συνεχίζουν μαζί του και με τον Alex Albon. Ο οδηγός από την Ταϊλάνδη ίσως να βρεθεί στο στόχαστρο άλλων ομάδων καθώς είναι μεθοδικός και έχει καλό feeling του αυτοκινήτου.
Esteban Ocon και Pierre Gasly Οι δύο οδηγοί της Alpine δεν έχουν ανταποκριθεί στις προσδοκίες της ομάδας. Ήταν μάλλον αδιάφοροι με περιστασιακές λάμψεις. Θα είναι τυχεροί αν μείνουν στη Γαλλική ομάδα η οποία μπορεί να ψάξει για νεότερους και καλύτερους οδηγούς.
Αυτοί που δεν ανησυχούν
Οι οδηγοί που δεν ανησυχούν για το μέλλον τους στην F1 για το 2025 είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 Max Verstappen, οι δύο οδηγοί της Mercedes Lewis Hamilton και George Russell, αλλά και το δίδυμο της McLaren Lando Norris και Oscar Piasstri. Τέλος αυτός που δεν φοβάται τίποτα είναι ο Lance Stroll που οδηγεί στην ομάδα του… πατέρα του.