Formula 1: Η χρονιά του 2023 για την Pirelli σε αριθμούς
Tα ελαστικά Formula 1 της Pirelli «οδήγησαν» σχεδόν οκτώ φορές γύρω από την περιφέρεια της Γης κατά τη διάρκεια των 22 Grand Prix που αποτέλεσαν τη σεζόν του 2023 για την F1.
Συγκεκριμένα, διανύθηκαν 307.925,8 χιλιόμετρα σε 60.473 γύρους από τα 6.847 σετ ελαστικών που οδήγησαν για τουλάχιστον έναν γύρο οδηγοί από τις 10 ομάδες που αποτελούσαν το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1.
Η συντριπτική πλειονότητα αυτής της απόστασης καλύφθηκε με τα slick ελαστικά: Mόνο το 6,31% αυτών των χιλιομέτρων διανύθηκε με το Cinturato Intermediate ή το Cinturato Extreme Wet. Ο βασικός πρωταγωνιστής ήταν το ελαστικό C3: χρησιμοποιήθηκε για 105.499 χιλιόμετρα, που είναι περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής διανυθείσας απόστασης (36,57%). Η γόμα C4 ήταν η δεύτερη με την μεγαλύτερη χρήση, με 27,43% του συνόλου, ακολουθούμενη από την C2 (15,41%) και την C5 (13,55%). Ο τύπος ελαστικού με την μικρότερη χρήση ήταν η C1, με 5,73% της συνολικής απόστασης.
Το μεγαλύτερο διάστημα με ένα σετ ελαστικών τη χρονιά, που πέρασε ολοκλήρωσε ο Oscar Piastri της McLaren στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας. Μόλις στη δεύτερη εμφάνισή του σε αγώνα Formula 1, ο Αυστραλός αναγκάστηκε να σταματήσει στο τέλος του πρώτου γύρου για να αλλάξει ένα κατεστραμμένο μπροστινό φτερό μετά από επαφή με τον Pierre Gasly. Ταυτόχρονα, έβαλε ένα σετ ελαστικών C2, με το οποίο έφτασε μέχρι την καρό σημαία: Ολοκληρώνοντας συνολική απόσταση 302,5 χιλιομέτρων. Με αυτόν τον τρόπο, ο Piastri πήγε δύο χιλιόμετρα πιο μακριά από τον Esteban Ocon, ο οποίος οδήγησε με ένα μόνο σετ ελαστικών C3 για 302,5 χιλιόμετρα στο Μπακού, αφού ξεκίνησε από το pit lane, πριν κάνει το υποχρεωτικό pit stop στον προτελευταίο από τους 51 προγραμματισμένους γύρους.
Η διαδρομή στους δρόμους του Αζερμπαϊτζάν ήταν επίσης η σκηνή της μεγαλύτερης διαδρομής της χρονιάς: Ο Valtteri Bottas ολοκλήρωσε ολόκληρη την απόσταση του αγώνα σπριντ το απόγευμα του Σαββάτου (17 γύρους, ισοδύναμα με 102 χιλιόμετρα) με ένα σετ ελαστικών C5. Ο Bottas κατέχει επίσης το ρεκόρ για τη μεγαλύτερη απόσταση με τη σκληρότερη γόμα, που ήταν 32 γύροι (που ισοδυναμούν με 188,4 χιλιόμετρα) στο Σίλβερστοουν. Το μεγαλύτερο διάστημα οδήγησης με την γόμα C4 ολοκληρώθηκε από έναν άλλο οδηγό της Alfa Romeo: Τον Guanyu Zhou, ο οποίος το χρησιμοποίησε για 212,7 χιλιόμετρα στη Σιγκαπούρη.
Που έγιναν οι περισσότερες και που οι λιγότερες αλλαγές ελαστικών;
Το Grand Prix της Ολλανδίας ήταν ο αγώνας με τις περισσότερες αλλαγές ελαστικών φέτος (μετρώντας τόσο «πραγματικά» pit stop και αλλαγές ελαστικών υπό κόκκινη σημαία). Επειδή ο καιρός άλλαζε διαρκώς, υπήρξαν 82 αλλαγές ελαστικών συνολικά, χρησιμοποιώντας κάθε τύπο: Τις τρεις slick γόμες, τα ελαστικά με την ενδιάμεση χάραξη και αυτή για το βρεγμένο οδόστρωμα
. Αντίθετα, ο αγώνας με τις λιγότερες αλλαγές ελαστικών ήταν το Μαϊάμι, όπου και οι 20 οδηγοί πραγματοποίησαν μόνο ένα υποχρεωτικό pit stop σύμφωνα με τους κανόνες. Ο συνολικός αριθμός αλλαγών ελαστικών κατά τη διάρκεια της χρονιάς (λαμβάνοντας υπόψη και τους αγώνες σπριντ) ήταν 871.
Ποιος ήταν ο πιο… καυτός αγώνας;
Το Ώστιν αποδείχθηκε ο πιο καυτός αγώνας της χρονιάς όσον αφορά τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, με 34,7 βαθμούς Κελσίου το Σάββατο κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint και 32,8 βαθμούς κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Κυριακής. Το Zandvoort ήταν το πιο δροσερό, με μέση θερμοκρασία 15,1 βαθμούς. Όσον αφορά τη θερμοκρασία ασφάλτου, το Hungaroring ήταν ο πιο ζεστός αγώνας της χρονιάς με 53,6 βαθμούς, ενώ ο πιο ψυχρός ήταν το Λας Βέγκας με 18,5 βαθμούς.