Formula 1 2025: Ξεκίνημα κινητήρων για Ferrari και Mercedes
Άκουσε τους κινητήρες της Ferrari και της Mercedes να δουλεύουν για πρώτη φορά.

Το πρώτο ξεκίνημα από τα μοτέρ των δύο μεγάλων ομάδων είναι σημαντικό. Πως ακούγεται η καρδιά της SF25 και της W16.
Ferrari και Mercedes έδωσαν ζωή στον κινητήρα με κωδικό «066/15» της SF25 και της W16 αντίστοιχα σηματοδοτώντας ένα βασικό ορόσημο ενόψει της νέας σεζόν. Αυτό το τελετουργικό, γνωστό ως «fire up», επιβεβαιώνει την ολοκλήρωση της φάσης σχεδιασμού του κινητήρα και διασφαλίζει ότι όλα τα εξαρτήματα λειτουργούν σωστά πριν το αυτοκίνητο βγει στην πίστα.

Η διαδικασία περιλαμβάνει εκτεταμένη προετοιμασία, συμπεριλαμβανομένης της δοκιμής όλων των παραμέτρων που σχετίζονται με τη μονάδα ισχύος και της διασφάλισης της πλήρους φόρτισης της μπαταρίας. Οι μηχανικοί συνδέουν τους υπολογιστές τους στη μονάδα ελέγχου κινητήρα (ECU) για να παρακολουθούν κρίσιμα δεδομένα, ενώ μια εξωτερική αντλία κυκλοφορεί μικρή ποσότητα λαδιού και ψυκτικό υγρό για να αποτρέψει την καταστροφική τριβή των εξαρτημάτων.
Μόλις ο κινητήρας φτάσει τις θερμοκρασίες λειτουργίας, ένα ηλεκτρικό σύστημα αντλίας κυκλοφορεί το λιπαντικό μέσω των εσωτερικών εξαρτημάτων πριν από την κορύφωση της λειτουργίας (στις μέγιστες στροφές) ανάφλεξη.
Ferrari: Μεγαλύτερη απόδοση για την μονάδας με κωδικό 066/15
Υπό την επίβλεψη του επικεφαλής των κινητήρων της Ferrari, Enrico Gualtieri, το μοτέρ V6 ενεργοποιήθηκε με επιτυχία, λειτουργώντας σε ταχύτητες ρελαντί 3.000-4.000 rpm διατηρώντας σταθερές θερμοκρασίες.
Παρά το πάγωμα ανάπτυξης που επιβλήθηκε από το 2022, η Ferrari έχει κάνει βελτιώσεις για να ενισχύσει την απόδοση και την αξιοπιστία της μονάδας 066/15. Οι ανανεώσεις για το 2025 αφορούν το σύστημα διαχείρισης θερμοκρασίας, που αναμένεται να βελτιώσει την απόδοση, η οποία θα συνδυαστεί με τις αεροδυναμικές εξελίξεις της SF-25.
Αυτές οι βελτιώσεις στοχεύουν στην καλύτερη της απόδοση της δύναμης στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ βελτιώνουν την κατανάλωση καυσίμου σε ρυθμό αγώνα, ενισχύοντας τις εμφανίσεις της Ferrari την τελευταία σεζόν πριν από την αλλαγή του κανονισμού για τους κινητήρες της F1 το 2026.
Mercedes η αλλαγή της W16
Η Mercedes πυροδότησε επίσημα τη μονάδα W16, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής χωρίς τον Lewis Hamilton. Η ομάδα μοιράστηκε το πρώτο βίντεο λειτουργείας του κινητήρα στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας ενθουσιασμό στους θαυμαστές.
Με την αποχώρηση του Hamilton, ο Toto Wolff έκανε ένα τολμηρό βήμα προωθώντας τον 18χρονο Andrea Kimi Antonelli σε συνεργάτη του George Russell για τη σεζόν του 2025. Ο Antonelli θα πρέπει να διαχειριστεί την τεράστια πίεση της οδήγησης για μια κορυφαία ομάδα από την πρώτη του σεζόν στην F1.
Ο Antonelli μοιράστηκε τη χαρά του αντιδρώντας στο βίντεο με ένα απλό αλλά εκφραστικό σχόλιο: «Η Mercedes ξεκίνησε τον κινητήρα της φέρνοντας σε όσους ήταν εκεί ανατριχίλα. Ανυπομονώ για το επίσημο λανσάρισμα της W16, που θα γίνει στις 24 Φεβρουαρίου, ακολουθούμενο από μια ημέρα γυρισμάτων στο Μπαχρέιν στις 25 Φεβρουαρίου.»