Formula 1 2025: Η Pirelli δοκίμασε τα ελαστικά του 2026 στη Βαρκελώνη
Η Pirelli πήγε ένα χρόνο μπροστά δοκιμάζοντας τα ελαστικά του πρωταθλήματος του 2026, πριν εμφανιστούν τα νέα μονοθέσια.
Η Pirelli πέρασε στην επόμενη φάση της δοκιμής ελαστικών της Formula 1, χρησιμοποιώντας ελαστικά μικρότερης διαμέτρου και πλάτους, τα οποία είναι αυτά που θα χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα του 2026. Η ιταλική εταιρία χρησιμοποίησε μονοθέσια (mule cars «μουλάρια») της Ferrari και της McLaren στη Βαρκελώνη.
Οι δοκιμές επικεντρώθηκαν σε πιο σκληρές γόμες και στις μειωμένες διαστάσεις των ελαστικών—25 mm στενότερο μπροστά, 30 mm πίσω και μείωση διαμέτρου στα 705-710 mm.
Η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτή τη δοκιμή ήταν η έλλειψη αντιπροσωπευτικών αυτοκινήτων του 2026, τα οποία θα έχουν διαφορετική αεροδυναμική, με λιγότερη δηλαδή βοήθεια από τα αεροδυναμικά βοηθήματα και την σημαντικά μειωμένη κάθετη δύναμη.
![Φωτογραφία αρχείου: Formula 1 2025 δοκιμές Pirelli. Φωτογραφία αρχείου: Formula 1 2025 δοκιμές Pirelli.](https://flashgr.cachefly.net/image/hor_small/73/pirelliprivatetestingbarcelonaday2-02.jpg?v=0)
Η Pirelli βασίζεται σε αυτοκίνητα mule με «κομμένα φτερά» από τις χρονιές 2022-2024 για την προσομοίωση των συνθηκών φορτίου, αν και αυτές εξακολουθούν να είναι ατελείς.
Ο επικεφαλής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, εξήγησε την προσέγγιση: «Οι πρώτες δοκιμές ήταν αφιερωμένες κυρίως στο να καταλάβουμε πώς λειτουργούν τα mule cars, γιατί προφανώς είναι διαφορετικά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ζητάμε συνεχώς ενημερωμένες προσομοιώσεις των αυτοκινήτων του 2026 από τις ομάδες.
![Φωτογραφία αρχείου: Formula 1 2025 δοκιμές Pirelli Φωτογραφία αρχείου: Formula 1 2025 δοκιμές Pirelli](https://flashgr.cachefly.net/image/hor_small/73/pirelliprivatetestingbarcelonaday2-17.jpg?v=0)
Πρέπει να ενημερώσουμε την τεχνογνωσία μας και να αλλάξουμε την κατασκευή των ελαστικών σύμφωνα με τα δεδομένα που λαμβάνουμε. Δεν μπορούμε να βασιστούμε μόνο στα mule cars γιατί δεν είναι λογικό. Θα συνεχίσουμε όμως να τους παρέχουμε ένα εικονικό μοντέλο του ελαστικού για χρήση στους προσομοιωτές τους και θα επιστρέψουν σε εμάς με τα σχόλιά τους. Αυτή είναι η σωστή κατεύθυνση στην οποία πρέπει να συνεχίσουμε».