Formula 1 2025: Lewis Hamilton-Η ζωή ξεκινά στα 40
Ο Hamilton γίνεται 40 ετών και σχεδόν ξεκινά από την αρχή στη Ferrari, για πάρει ένα τίτλο με τους κόκκινους.
Ο jet set τρόπος ζωής του έχει εξοργίσει τους πουριτανούς της Formula 1 . Βέβαια εκείνοι ξεχνούν, πως ο 40χρονος οδηγός έκανε μία μεγάλη προσπάθεια προσωπική και κοινωνική για να ξεπεράσει πολλά (ακόμη και φυλετικά) εμπόδια σε ένα απίθανο ταξίδι από το Στίβενιτζ (ένα προάστιο μισώ ώρα έξω από το Λονδίνο) ως το Μονακό.
Ακόμη και στα 40 του, ο Lewis Hamilton ακούει πολλές περιφρονητικές φωνές για την απόφασή του. Η κίνησή του, να αφήσει τη Mercedes, το σπίτι του για περισσότερο από μια δεκαετία, και να ενταχθεί στην ομάδα της Ferrari για τη σεζόν του 2025.
Εδώ θα μου πεις πως η αμοιβή του είναι εξωπραγματική και θα έχεις δίκιο. Φαντάσου όμως το ψυχικό απόθεμα, ενός ανθρώπου που έχει ένα ρεκόρ επτά παγκόσμιων τίτλων στην F1 (μαζί με τον Michael Schumacher) και 105 νίκες στα Grand Prix και ξεκινά από την αρχή. Σκέψου μόνο την πίεση, όταν θα μπει σε ένα από τα κόκκινα μονοθέσια για πρώτη φορά γνωρίζοντας ότι πρέπει να αποδείξει ποιος είναι στον παγκόσμιο στρατό των tifosi της ιταλικής ομάδας και πολλών άλλων.
Εμπόδια και προκλήσεις
Τα εμπόδια και οι προκλήσεις δεν είναι κάτι καινούργιο για τον Hamilton, ο οποίος εισέπραττε αρνητική κριτική από την ημέρα που ξεκίνησε. Μην ξεχνάς, πως συμμετείχε για πρώτη φορά σε ένα άθλημα, ιστορικά για λευκούς. Ένας μιγάδας, του οποίου ο πατέρας δούλευε τρεις και μερικές φορές τέσσερις δουλειές για να πληρώσει για την προετοιμασία του γιού του.
Από την ιδιαίτερη γκαρνταρόμπα του και τις φιλίες του με ράπερ, τα πολυτελή σπίτια, τα υπεραυτοκίνητα μέχρι το ιδιωτικό τζετ και την απόφασή του να ζήσει στο Μονακό και όχι στο Λονδίνο, οι δραστηριότητες του Χάμιλτον έχουν προκαλέσει μια κρυφή δυσαρέσκεια για την παρουσία του στον κόσμο των Grand Prix.
Βλέπεις ο Sir Hamilton, παίρνει δημοσιότητα όχι μόνο από την F1 αλλά και από φιλανθρωπικές οργανώσεις, όπως η Unicef και η Save the Children. Επίσης ήταν η επιτυχία του να πείσει τη Mercedes να αντικαταστήσει το παραδοσιακό της ασημί χρώμα (που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1930) για το μαύρο που αναγνωρίζει το κίνημα "Black Lives Matter".
Πάλης ξεκίνημα νέοι αγώνες
Φέτος ο σκεπτικισμός για το άτομό του, μεταφέρθηκε στις πίστες. Αιτία η νέα συμμαχία του Hamilton με την παλαιότερη ομάδα από το ξεκίνημα της F1. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι έχει μεγαλώσει για να ανταγωνιστεί την κυρίαρχη γενιά των Max Verstappen, Lando Norris, George Russell και του νέου συναθλητή του Charles Leclerc, όλοι τους στα 20 τους. Για να μην αναφέρουμε την επόμενη γενιά των: Oscar Piastri, ο Oliver Bearman και ο Liam Lawson.
Ως απάντηση, σου δίνω το παράδειγμα τριών οδηγών που κέρδισαν το παγκόσμιο πρωτάθλημα στην πέμπτη τους δεκαετία. Ο Nino Farina ήταν ένα μήνα πριν τα 44α γενέθλιά του όταν στέφθηκε ο πρώτος πρωταθλητής της F1 το 1950. Οι πέντε τίτλοι του Juan Manuel Fangio ήρθαν μεταξύ 1951, όταν ήταν 40 ετών, και 1957, όταν έκλεισε τα 46. Ο Jack Brabham πήρε τον τρίτο του πρωτάθλημα το 1966, σε ηλικία 40 ετών.
Κάποιοι ισχυρίζονται ότι η ηλικία έχει ήδη πλήξει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Hamilton. Βλέπουν το 2022 και το 2023, όταν δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε έναν αγώνα σε μια θλιβερή περίοδο για την ομάδα της Mercedes. Στο τέλος ττηου πρωταθλήτος του 2024 τερμάτισε έβδομος στη βαθμολογία των οδηγών, δύο θέσεις κάτω από τον Carlos Sainz Jr, τον άνθρωπο του οποίου πήρε τη θέση στη Ferrari.
Η αποκάλυψη της αμφιβολίας για τον εαυτό του ήταν μια υπενθύμιση ότι μερικές φορές η ψυχική του κατάσταση μπορεί να επηρεάσει την απόδοσή του. Το 2011, τρία χρόνια μετά τον πρώτο του τίτλο, αναταράξεις στη ζωή του μακριά από την πίστα άλλαξαν την οδήγησή του.
Οι αλλαγές
Αυτό που είναι απίθανο να μάθουμε είναι πόσο επηρέασε την τελευταία του σεζόν με τη Mercedes η απόφαση να αποκαλύψει τη μετακίνησή του στη Ferrari έναν μήνα πριν τον πρώτο αγώνα του 2024. Αλλά ο Hamilton θυμάται επίσης ότι οι ίδιοι άνθρωποι τον έλεγαν ηλίθιο πριν από 12 χρόνια, όταν ανακοίνωσε τη μετακίνησή του από τη McLaren στη Mercedes.
Ήταν μια τολμηρή απόφαση να φύγει από την ομάδα που τον έθρεψε από την παιδική του ηλικία, καθοδηγώντας τον στα βήματα που ήταν απαραίτητα όχι μόνο για να φτάσει στη F1 και να κερδίσει Grand Prix, αλλά για να κερδίσει το μεγαλύτερο έπαθλο από όλα.
Τότε η McLaren ήταν η comfort zone του Hamilton. Η Mercedes, από την άλλη πλευρά, ήταν ένα δύσκολο πρόβλημα. Μία ομάδα η οποία προσπαθούσε να ταιριάξει με τις κορυφαίες ομάδες, παρά την παρουσία του Schumacher και ενός κορυφαίου μηχανικού του Ross Brawn. Τότε η Mercedes σε τρία χρόνια είχε κερδίσει μόνο έναν αγώνα. Όμως ξεκινώντας το 2014, ο Χάμιλτον κέρδισε έξι πρωταθλήματα σε επτά σεζόν με τη Mercedes.
Τώρα ο Χάμιλτον στοχεύει, μετά από τέσσερα άγονα χρόνια, σε αυτόν τον όγδοο τίτλο, που θα τον κάνει να ξεχωρίσει από τον Schumacher. Αν έρθει, θα είναι σε ένα αυτοκίνητο και μία ομάδα με την οποία ο Γερμανός πήρε τα πέντε από τα επτά του πρωταθλήματα.
Αλλά στη Ferrari δεν υπάρχουν εγγυήσεις, ακόμη και για πολλαπλούς πρωταθλητές. Ο Alain Prost, ο Fernando Alonso και ο Vettel πήγαν στην Scuderia, όπως ο Hamilton, περιμένοντας να στέψουν την καριέρα τους με έναν επιπλέον τίτλο. Όλοι έφυγαν με άδεια χέρια και απογοητευμένοι.
Το δέλεαρ να γίνει ο 10ος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Ferrari, να πετύχει εκεί όπου αυτοί οι άνδρες απέτυχαν, ενέχει κίνδυνο για τη φήμη του. Αλλά το να κερδίσει τον τίτλο με μια τρίτη ομάδα, σε ένα άθλημα όπου μόνο ο Fangio πήρε τίτλους με περισσότερους από δύο κατασκευαστές, θα αντιπροσώπευε το πιο αξιοσημείωτο κατόρθωμα της αθλητικής του ζωής. Αυτή η προσπάθεια είναι το τελευταίο του μεγάλο στοίχημα.