Formula 1 2024: Άνοιξη στην Ιαπωνία
Η Formula 1 επιστρέφει στην Ιαπωνία έξι μήνες μετά την τελευταία της επίσκεψη στη χώρα. Φέτος, το Ιαπωνικό Grand Prix πραγματοποιείται Απρίλιο για πρώτη φορά στην ιστορία του.
Μία παράδοση ετών αλλάζει στην F1 και το Grand Prix της Ιαπωνίας γίνεται την Άνοιξη. Μέχρι και πέρυσι ο αγώνας ήταν πάντα στο πρόγραμμα, στο δεύτερο μέρος της σεζόν, Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο. Ως αποτέλεσμα, η Σουζούκα έχει αναδείξει συχνά πρωταθλητές – τόσο στους οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές.
Αυτό συνέβη και τα τελευταία δυο χρόνια: το 2022, ο Max Verstappen σφράγισε τον δεύτερο τίτλο του σ’ αυτή την πίστα, ενώ πέρυσι η Red Bull εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου των κατασκευαστών.
Το τέταρτο Grand Prix της σεζόν συμπίπτει με την εποχή των ανθισμένων κερασιών – ή Sakura – μεταξύ τέλους Μαρτίου και αρχές Απριλίου στην Ιαπωνία. Είναι επίσης η πρώτη φορά που το Ιαπωνικό Grand Prix θα διεξαχθεί αυτή την εποχή: Το πρώτο Grand Prix του Ειρηνικού έλαβε χώρα στην Αΐντα στις 17 Απριλίου 1994, πριν μεταφερθεί στον Οκτώβριο του 1995.
Από την ομορφιά στις πρακτικές δυσκολίες
Η πρώιμη άνοιξη συνεπάγεται χαμηλότερες θερμοκρασίες από ότι είναι συνηθισμένες οι ομάδες στην Ιαπωνία. Οι μέσες θερμοκρασίες αυτή την εποχή κυμαίνονται μεταξύ 8°C και 13°C.
Η Σουζούκα είναι μια πραγματικά κλασσική διαδρομή: η πίστα 5.807 μέτρων ανήκει στη Honda και δοκιμάζει τις ικανότητες των οδηγών με μια απαιτητική χάραξη σχήματος «8», μοναδική στη Formula 1. Εκτός από το γεγονός ότι θέτει μια εξαιρετική πρόκληση για μονοθέσια και οδηγούς, η πίστα δοκιμάζει επίσης τα ελαστικά:
Τόσο από άποψη φθοράς – λόγω υψηλών επιπέδων τραχύτητας ασφάλτου – όσο και από τις δυνάμεις και τα φορτία, στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά σε όλες τις στροφές που συνθέτουν έναν γύρο. Ως συνήθως, η Pirelli επέλεξε τις πιο σκληρές γόμες: η C1 θα είναι το σκληρό ελαστικό, η C2 το μεσαίο ελαστικό και η C3 το μαλακό ελαστικό. Αυτή η επιλογή χρησιμοποιήθηκε και στο Μπαχρέιν για τον πρώτο αγώνα της σεζόν.
Η συνήθης στρατηγική αγώνα, είναι αυτή των δυο αλλαγών, λόγω της ενέργειας που μεταφέρεται από τα ελαστικά και της πίεσης στην οποία, αυτά υπόκεινται. Ωστόσο, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μπορεί να δώσουν τη δυνατότητα και για στρατηγική μιας αλλαγής ειδικά στους οδηγούς που είναι ευγενικοί με τα ελαστικά τους.
Από την άλλη πλευρά, οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να δυσκολέψουν τη διατήρηση των ελαστικών στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, ιδιαίτερα στον πρώτο γύρο εξόδου από τα πιτ. Η στρατηγική της μιας αλλαγής μειώνει επίσης την αποτελεσματικότητα προσπέρασης στα πιτ (undercut), η οποία είναι συνήθως πολύ χρήσιμη στη Suzuka. Αναμένεται η σκληρή και η μεσαία γόμα να πρωταγωνιστήσουν στον αγώνα.
Η δράση δεν τελειώνει με την καρό σημαία
Μετά το Ιαπωνικό Grand Prix θα πραγματοποιηθούν δύο ημέρες δοκιμών εξέλιξης των ελαστικών Pirelli - Τρίτη 9 Απριλίου και Τετάρτη 10 Απριλίου – με τις ομάδες Stake F1 Team Kick Sauber και Visa Cash App RB. Αντικείμενο η δοκιμή σκελετών και γομών για την επόμενη σεζόν.
Η Suzuka με αριθμούς
37 Ιαπωνικά Grand Prix έχουν πραγματοποιηθεί
33 από αυτά έχουν γίνει στη Σουζούκα, τα υπόλοιπα τέσσερα έγιναν στην πίστα Φούτζι, η οποία ανήκει στην Toyota.
10 Pole Position για την Ferrari
9 Νίκες έχει η McLaren
9 Τερματισμούς στο podium έχει ο Michael Schumacher
8 Pole position έχει ο Michael Schumacher
6 Νίκες έχει ο Michael Schumacher (τις περισσότερες νίκες)