Ακριβό μου... ιπτάμενο: «Ζαλίζουν» τα ποσά για συντήρηση και πτήση ενός F35
Στο επίκεντρο της Εθνικής μας Άμυνας βρίσκεται η έγκριση της πώλησης των μαχητικών πέμπτης γενιάς, F-35, από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Πέρα από το κόστος της αγοράς των 40 υπερσύγχρονων αεροσκαφών, υπάρχει όμως, και αυτό της συντήρησης. Το F-35 θεωρείται πως είναι το ακριβότερο αεροπλάνο του πλανήτη σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένου και του κόστους ανά ώρα πτήσης.
Τα μαχητικά κατασκευάζονται σε τρεις τύπους, A, B, C και το ύψος συντήρησης σε όλες τις περιπτώσεις... ζαλίζει. Τα F-35A χρησιμοποιούνται από την «κλασική» Πολεμική Αεροπορία, τα B έχουν την επιπλέον ιδιότητα της απογείωσης σε μικρό χρόνο καθώς και της κάθετης προσγείωσης, ενώ, τα F-35C μπορούν να επανδρώσουν τα αεροπλανοφόρα του Πολεμικού Ναυτικού.
Στα χρήματα της αγοράς των αεροσκαφών θα πρέπει να υπολογιστούν το κόστος των ανάλογων οπλικών συστημάτων, ο εξοπλισμός, η κατάρτιση προσωπικού, αλλά και η αναβάθμιση Block-4.
Σύμφωνα με την επίσημη έκθεση από την υπηρεσία ελέγχου των δημοσιονομικών των ΗΠΑ η ύπαρξη και αποθήκευση ενός μόνο F-35Α στο αεροδρόμιο κοστίζει 7,8 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, εκτινάσσοντας έτσι το κόστος για τα 40 μαχητικά που θα προμηθευτεί η χώρα μας στα 312 εκατομμύρια δολάρια (290 εκ. ευρώ) τον χρόνο, χωρίς να υπολογιστεί το κόστος ανάλογα με τον αριθμό των επιχειρήσεων στις οποίες θα λάβουν μέρος.
Οι τελευταίες εκτιμήσεις για το κόστος ανά ώρα πτήσης του ενός F-35A αγγίζει τα 33.000 δολάρια (30.500 ευρώ), με το Επιτελείο της Αεροπορίας των ΗΠΑ να σχεδιάζει έως τα τέλη του επόμενου έτους να το μειώσει κατά ¼ στα 25.000 δολάρια (23.000 ευρώ).
Σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία το F-35 δεν είναι μόνο το ακριβότερο αεροπλάνο του κόσμου, αλλά χρειάζεται και ένα μεγάλο κονδύλι -το μεγαλύτερο στον πλανήτη- για τη συντήρηση και τη συμμετοχή του ακόμα και σε αναχαιτίσεις... ρουτίνας.
Η προηγμένη μηχανική του F-35B:
Εκτόξευση «κρυμμένου πυραύλου» από τις υπερσύγχρονες θυρίδες του F-35: