Έσοδα ρεκόρ 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων αναμένουν οι αεροπορικές εταιρείες
Την ανάκαμψη της παγκόσμιας βιομηχανίας αερομεταφορών δείχνουν οι αριθμοί μετά την Covid εποχή.
Έσοδα – ρεκόρ τουλάχιστον 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων αναμένουν η παγκόσμια βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών για την επόμενη χρονιά, καθώς ο αριθμός των επιβατών που θα μετακινηθούν θα σπάσει το ιστορικό ρεκόρ 5 δισεκατομμυρίων ανθρώπων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Παγκόσμιας Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Επίσης, η IATA προβλέπει και σημαντική άνοδο στα κέρδη ανά επιβάτη που θα φτάσει τα 7 δολάρια την επόμενη χρονιά, αυξημένη σημαντικά από τα 2,25 δολάρια πριν από 18 μήνες. Φέτος, τα κέρδη ανά επιβάτη αναμένεται να διαμορφωθούν στα 6,40 δολάρια.
Τα νούμερα αυτά σηματοδοτούν την εντυπωσιακή ανάκαμψη μίας βιομηχανίας που κόντεψε να καταρρεύσει εξ αιτίας της πανδημίας και κατέγραψε τρία συνεχόμενα έτη απωλειών ύψους 187 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το 2020 έως το 2022.
Η σταθερή ζήτηση για ταξίδια, που ανέκαμψε μετά την εποχή του Covid και την άρση των περιοριστικών μέτρων, αποκατέστησε γρήγορα τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών και έδωσε τη δυνατότητα στις εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων.
Οι αεροπορικές εταιρείες από τη Μέση Ανατολή οδηγούν την ανάπτυξη της επόμενης χρονιάς, αναμένοντας κέρδη 24 δολαρίων ανά επιβάτη. Ακολουθούν οι αμερικανικές εταιρείες με 12 δολάρια ανά επιβάτη και οι ευρωπαϊκές με 9 δολάρια. Η IATA εκτιμά ότι οι αεροπορικές εταιρείες από Αφρική, Λατινική Αμερική και την περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού να είναι λιγότερο κερδοφόρες από το μέσο όρο του τομέα συνολικά.
Πού οφείλεται αυτή η αύξηση
Ο γενικός διευθυντής της IATA, παρότι χαρακτήρισε «εξαιρετικά νέα» τις παραπάνω εκτιμήσεις, τόνισε ότι τα κέρδη παρόλα αυτά θα είναι οριακά και αναμένεται να φτάσουν τα 36,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, μεταξύ τους στη χρόνια έλλειψη νέων αεροσκαφών, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα να βρίσκονται στον αέρα παλαιότερα αεροσκάφη που καίνε περισσότερα καύσιμα από τα καινούργια. Αυτό οδηγεί, φυσικά, σε αύξηση του κόστους συντήρησης και σε αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον.
Το κόστος αυξάνεται επίσης εξ αιτίας των παγκόσμιων συρράξεων, καθώς τα αεροπλάνα αναγκάζονται να αλλάζουν διαδρομές, λόγω του κλεισίματος εναέριων χώρων πάνω από εμπόλεμες ζώνες. Εκτός της μεγαλύτερης διαδρομής, αυτό οδηγεί επίσης και σε καθυστερήσεις, επειδή μειώνεται ο εναέριος χώρος που είναι στη διάθεση των εταιρειών για εμπορικές πτήσεις.
Σύμφωνα με την IATA, η αλλαγή σε ένα μήνα της κυβέρνησης στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι επίσης πιθανό να εμποδίσει τις προσπάθειες των αεροπορικών εταιρειών να μηδενίζουν τις εκπομπές άνθρακα έως το 2050.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι παγκόσμιες εκπομπές άνθρακα θα πρέπει να έχουν μηδενιστεί έως το 2050 ώστε να διατηρηθεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5 βαθμούς Κελσίου. Η αεροπλοΐα ευθύνεται για το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.