Επιστολή - βόμβα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας: «Τυφλό» το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι Έλληνες ελεγκτές καταγγέλλοντας απαρχαιωμένο εξοπλισμό και υποστελέχωση που δεν μπορεί να αντέξει την αύξηση των πτήσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο.
Τον κώδωνα του κινδύνου για προβλήματα στη στελέχωση και τον εξοπλισμό του εθνικού συστήματος εναέριας κυκλοφορίας και επιτήρησης στον ελλαδικό χώρο, που δυνητικά μπορεί να οδηγήσουν σε ένα τραγικό αεροπορικό δυστύχημα, αντίστοιχο αυτού που συνέβη στην Ουάσιγκτον, κρούουν οι Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Σε ανακοίνωση της η ένωση ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας καταγγέλλει την ύπαρξη παρωχημένου και με ελλείψεις τεχνολογικού εξοπλισμού, που είναι απαραίτητος για να αποφευχθούν αντίστοιχα περιστατικά εναέριας σύγκρουσης.
Όσα περιγράφουν για την κατάσταση του συστήματος αποφυγής συγκρούσεων, το οποίο χαρακτηρίζουν «μη επιχειρησιακό», είναι πολύ σοβαρά.
«Στην τερματική της Αθήνας, αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι ελεγκτές, εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, υφίσταται σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών μη επιχειρησιακό και ο Ελεγκτής που εργάζεται, δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση από το σύστημα ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του Ελεγκτή».
Μάλιστα, η Ένωση καταγγέλλει ότι η Διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει δείξει κατανόηση στην κατάσταση και δεν επιταχύνει τις διαδικασίες ειδικά όσον αφορά την αντικατάσταση του εξοπλισμού. Επιπλέον, όπως υποστηρίζουν, η ΥΠΑ μεγαλώνει τον όγκο του έργου των ελεγκτών, «προσπαθώντας να αυξήσει τον ρυθμό εξυπηρέτησης των αεροσκαφών χωρίς να έχουν βελτιωθεί οι επιχειρησιακές συνθήκες, πριν μερικούς μήνες, μονομερώς, επιχείρησε να επιβάλλει αύξηση ωραρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σε ένα προσωπικό με υψηλό δείκτη κόπωσης».
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ζητούν επιπρόσθετες προσλήψεις, πέραν των 97 θέσεων που έχουν δρομολογηθεί με τον τρέχοντα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. «Η υποστελέχωση βρίσκεται σε επίπεδα που δεν επιτρέπουν την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αεροπορικής κίνησης. Η εκπαίδευση των νέων Ελεγκτών είναι πολυετής και η καλοκαιρινή περίοδος του 2025 θα βρει στα μικρόφωνα το ίδιο, ελλιπές και μεγάλου μέσου όρου ηλικίας, προσωπικό» σημειώνουν.
Δείτε την επιστολή: