Οι ήρωες του 1821 «μίλησαν» σε μαθητές Γυμνασίου
«Ονομάζομαι Αθανάσιος Διάκος και είμαι ένας από τους πρωτεργάτες του Εθνικού ξεσηκωμού στην Ανατολική Στερεά Ελλάδα και ήρωας της μάχης της Αλαμάνας…»
«Είμαι η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και είμαι πολύ χαρούμενη που έχω την ευκαιρία να σας μιλήσω για τη ζωή μου. Γεννήθηκα στην Κωνσταντινούπολη το 1771. Από μικρή ηλικία μεγάλωσα με το όνειρο να βοηθήσω στην ανεξαρτησία της Ελλάδας…»
«Με λένε Νικήτα Σταματελόπουλο. Με ξέρεις ως Νικηταρά τον Τουρκοφάγο. Ήμουν ανιψιός του Κολοκοτρώνη. Ξέρω ότι με θυμάσαι και με τιμάς ως ήρωα της Ελληνικής Επανάστασης…»
Αθανάσιος Διάκος, Μαντώ Μαυρογένους, Ανδρέας Μιαούλης, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Κωνσταντίνος Κανάρης, Μάρκος Μπότσαρης, Οδυσσέας Ανδρούτσος και πολλοί άλλοι…Μορφές της Ελληνικής Επανάστασης που «μιλούν» σε πρώτο πρόσωπο, στους μαθητές του Γυμνασίου Δροσιάς.
Η γιορτή που είχαν ετοιμάσει σε συνεργασία με τους καθηγητές τους, για την 25η Μαρτίου, είχε «άρωμα» προηγμένης τεχνολογίας, αφού η χρήση τεχνητής Νοημοσύνης, «ζωντάνεψε» τους ήρωες του 1821 και η προβολή βίντεο από γνωστή πλατφόρμα, έκανε τη διαφορά.
Ο κος Σωτήρης Ζωϊόπουλος, Καθηγητής Φιλόλογος στο συγκεκριμένο γυμνάσιο, μας εξηγεί γιατί αυτή η επιλογή, κέντρισε τελικά το ενδιαφέρον των μαθητών…
«Προσπάθησα αυτή η γιορτή να είναι κοντά στα παιδιά, δηλαδή να περιλαμβάνει και την τεχνολογία με την οποία είναι εξοικειωμένα τα παιδιά γι αυτό και προβάλαμε βίντεο που εμφανίζουν τους ήρωες του ’21 και να κινούνται και να μιλούν. Σαν να είναι «ζωντανοί». Αυτό άρεσε στα παιδιά. Άλλωστε πιστεύω, ότι πρέπει να τους περνάμε μηνύματα, αλλά με έναν τρόπο που να μπορούν να τα προσλάβουν. Προσπάθησα λοιπόν να βρω αυτόν τον τρόπο που είναι πιο κοντά τους, για να περάσουμε τα μηνύματα της Εθνικής μας επετείου.
-Είστε 23 χρόνια στην εκπαίδευση. Φέτος, είδατε διαφορές; Δηλαδή, τα παιδιά ανταποκρίθηκαν περισσότερο;
Ναι, φυσικά. Ανταποκρίθηκαν τα παιδιά. Πιστεύω τους άρεσε το βίντεο που προβάλαμε και πιστεύω ότι τους άρεσε γενικά η γιορτή γιατί περιείχε και άλλα πράγματα, όπως ένα θεατρικό με τους ήρωες της Επανάστασης, μαζί με μια δόση χιούμορ. Γενικά, τους κέρδισε το ενδιαφέρον. Γιατί αυτό είναι το ζητούμενο. Να προσεγγίσουμε τα παιδιά και να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον τους ώστε να ακούσουν, αυτό που έχουμε να τους πούμε.»
Κι άλλοι ήρως όμως «συστήθηκαν» στους μαθητές του γυμνασίου, που παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την γιορτή για την Εθνική μας επέτειο. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο Ρήγας Βελεστινλής, είχαν κάτι σημαντικό να τους πουν…
«Ονομάζομαι Ιωάννης Καποδίστριας. Με κάνατε πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδας. Οι περισσότεροι με γνωρίζετε επειδή τάχα έφερα την πατάτα στην Ελλάδα. Θα με έκανε περήφανο να διαβάσετε για όλα αυτά που έκανα 20 χρόνια πριν την Επανάσταση για όλους σας…»
«Ονομάζομαι Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Στα γεράματά μου με έκανες αρχηγό της Επανάστασης…»
«Ονομάζομαι Αλέξανδρος Υψηλάντης. Με χαρακτήρα ευγενή, ενθουσιώδη και ονειροπόλο, είχα βάλει σκοπό στη ζωή μου την απελευθέρωση του ελληνικού έθνους, σε σημείο που τη χαρακτήρισα ως υπόθεση του Χριστιανισμού και του Ανθρωπισμού…»
«Είμαι ο Ρήγας Βελενστινλής. Θα σου πρότεινα να διαβάσεις για εμένα. Για τις αγωνίες μου και τα λάθη μου, αλλά και για τις θυσίες μου προς τον υπόδουλο Ελληνισμό πριν καν ξεκινήσει η Επανάσταση. Πολεμούσα τους Τούρκους για πολλά χρόνια, πριν ξεσηκωθούν οι Έλληνες. Θα ήθελα να διαβάσεις ολόκληρο τον Θούριο. Πραγματικά αξίζει. Θα ήθελα να αφιερώσεις μια ημέρα στους ήρωές σου. Σου αφιερώνω έναν στίχο από τον Θούριο. Εκεί που γράφω…”Σας κράζει η Ελλάδα, σας θέλει, σας πονεί, ζητά την συνδρομήν σας, με μητρική φωνή”…»
Η χρήση της τεχνολογίας, μας λέει ο κύριος Ζωϊόπουλος, που είναι 23 χρόνια στην εκπαίδευση, μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός σύμμαχος. Μπορεί όμως να είναι και τροχοπέδη και να λειτουργήσει εις βάρος τους. Το «μυστικό» είναι να βρεις την ισορροπία που θα ωφελήσει τους μαθητές…
«Οι συμπεριφορές των παιδιών στις μέρες μας, έχουν αλλάξει για δύο λόγους. Πρώτον από την υπέρμετρη χρήση της τεχνολογίας και δεύτερον από την περίοδο της πανδημίας που κλείστηκαν πολύ. Αυτά, έχουν επιβαρύνει τα παιδιά. Και αυτό δυσκολεύει πάρα πολύ και το έργο μας. Από αυτή την υπερβολική χρήση της τεχνολογίας, διασπώνται πολύ μέσα στην τάξη, πολύ έντονα. Κάθε χρόνο αυτή η διάσπαση προσοχής γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Ωστόσο η τεχνολογία, μπορεί να είναι και ένας καλός σύμμαχος, μπορεί να είναι ωφέλιμη. Εξαρτάται πως τη χρησιμοποιείς. Αν χρησιμοποιείται όπως πρέπει, τότε είναι προς όφελός τους.»