CUPRA 2024: Ανασκόπηση μιας χρονιάς προκλήσεων και ανάπτυξης
Συνολικά, αυτή η χρονιά ήταν πολύ σημαντική για την CUPRA, καθώς κατάφερε την μεγαλύτερη προϊοντική επέλαση στην ιστορία της μάρκας.
Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του 2024, είναι η κατάλληλη στιγμή για να δούμε τι κατάφερε η μάρκα στη χρονιά που φεύγει προκειμένου να αξιολογήσουμε τα επιτεύγματά της, προτού στρέψουμε την προσοχή μας στους επερχόμενους στόχους για το 2025.
Η μεγαλύτερη προϊοντική επέλαση στην ιστορία της μάρκας, το 2024 εξασφάλισε τη συνέχιση της επιτυχημένης πορείας της, ανατρέποντας τα δεδομένα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και κάνοντας την μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες αυτοκινήτων.
Τα ορόσημα του 2024
Η μεγαλύτερη προϊοντική επέλαση
Στην πρώτη γραμμή βρέθηκε το CUPRA Terramar, το οποίο έχει προκαλέσει μεγάλη αίσθηση ήδη με την παγκόσμια πρεμιέρα του, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο. Ο συνδυασμός της σχεδίασης και των επιδόσεων του σπορ SUV φέρνει την αντισυμβατική φιλοσοφία της CUPRA σε ένα ευρύτερο κοινό.
Το άλλο μοντέλο που ήρθε να προστεθεί σε έναν ακόμα από τους νέους ήρωες της γκάμας της, το CUPRA Tavascan, ήταν το πρώτο ηλεκτρικό SUV coupe, συνεχίζει να επαναπροσδιορίζει τα συναισθήματα που μπορεί να προκαλεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Επιπλέον, το success story του εμβληματικού μοντέλου, του CUPRA Formentor, συνεχίζει να ξεδιπλώνεται, υιοθετώντας μια νέα σχεδιαστική γλώσσα που το κάνει να ξεχωρίζει από το πλήθος. Παρουσιάστηκε στην εκδήλωση Design Obsession, μαζί με το CUPRA Leon, το οποίο έχει επανασχεδιαστεί και αναβαθμιστεί για να αντικατοπτρίζει τον ισχυρό χαρακτήρα, τις επιδόσεις και τον δυναμισμό του.
Το CUPRA Born VZ ολοκληρώνει το 2024. Αυτή η νέα και πιο ισχυρή έκδοση του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου, ενσαρκώνει τον τέλειο συνδυασμό επιδόσεων και ηλεκτροκίνησης.
Με μία πολυπληθή γκάμα μοντέλων, η CUPRA συνεχίζει να καταρρίπτει ρεκόρ έχοντας καταγράψει τα καλύτερα αποτελέσματα 9μήνου στην ιστορία της, με 179.100 παραδόσεις αυτοκινήτων, που αντιστοιχούν σε αύξηση 5,3% σε σχέση με το 2023.
Στον δρόμο για μία πραγματικά παγκόσμια μάρκα
Κατά τη διάρκεια του 2024, η CUPRA εστίασε ιδιαίτερα στην εξέλιξή της σε παγκόσμια μάρκα. Ένα από τα πιο καθοριστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η προγραμματισμένη επέκτασή της στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σκοπός της είναι να μπει στη συγκεκριμένη αγορά πριν από το τέλος της δεκαετίας, με στόχο να προσεγγίσει μια νέα γενιά Αμερικανών φίλων του αυτοκινήτου.
Ως εκ τούτου, έχουν ήδη ξεκινήσει προκαταρκτικές συζητήσεις με το Penske Automotive Group, προκειμένου να εξετάσουν μια πιθανή συνεργασία.
Επίσης, τα CUPRA City Garages μας αποτελούν έναν τρόπο επέκτασης της παγκόσμιας παρουσίας της εταιρίας, φέρνοντας την στην καρδιά των πιο ζωντανών πόλεων του πλανήτη.
H Cupra Tribe
Η CUPRA Tribe εξελίχθηκε παράλληλα με τη μάρκα καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, δημιουργώντας νέες συνεργασίες και ενδυναμώνοντας άλλες που ήδη έχουν εδραιώσει τη θέση τους.
Συνεχίστηκε η συνεργασία με τον πρεσβευτή της μάρκας CUPRA, J.A. Bayona, σε ένα νέο επίπεδο, δημιουργώντας τον διαγωνισμό «The Dream Makers» από κοινού με την ESCAC, με σκοπό να ενισχυθεί η επόμενη γενιά κινηματογραφιστών. Οι νικητές ανακοινώθηκαν κατά την πρεμιέρα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Sitges 2024. Επιπλέον, δημιουργήθηκε μια συμμαχία με το Fundació Joan Miró, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του συνχορηγού του διάσημου βραβείου Joan Miró, το οποίο αναγνωρίζει το ταλέντο και το έργο των ανερχόμενων σύγχρονων καλλιτεχνών.
Η CUPRA έγινε επίσης Παγκόσμιος Συνεργάτης του 37ου America’s Cup, ενός από τα μεγαλύτερα και πιο διάσημα αθλητικά γεγονότα παγκοσμίως, το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Βαρκελώνη. Επιπλέον, πρόσφατα η εταιρία εντάχθηκε στη Formula E της σεζόν 2024/25 σε συνεργασία με την Kiro Race Co, ιδρύοντας τη νέα ομάδα CUPRA KIRO.
Επιπλέον ανανεώθηκε η διεθνή της συνεργασία με την F.C. Barcelona μέχρι το 2029, η οποία καθιστά την CUPRA ως Επίσημο Συνεργάτη Αυτοκινήτου και Κινητικότητας και Επίσημο Αυτοκίνητο της ομάδας.
Την ίδια στιγμή η εταιρία συνεχίζει να ενισχύει τη μουσική σκηνή μαζί με το Primavera Sound.
Οι άνθρωποι κάνουν τη μάρκα
Έχοντας επισημάνει πολλές από τις σημαντικές εξελίξεις που έφερε το 2024, ήρθε η ώρα να δούμε τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από αυτή την επιτυχία. Δεν είναι άλλοι από τους πελάτες και εργαζόμενων, των δημιουργών περιεχομένου, της CUPRA Tribe.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Wayne Griffiths, αναφέρει τα εξής: «Μια καθοριστική χρονιά για την CUPRA φτάνει στο τέλος της, γεμάτη προκλήσεις σε μια αγορά που κλυδωνίζεται. Όταν γεννήθηκε η μάρκα, έφερε μαζί της μια νέα ενέργεια που μεταμόρφωσε τη νοοτροπία μας: από την προστασία και την άμυνα, περάσαμε στην επίθεση και τη νίκη. Χωρίς αυτή τη νοοτροπία του νικητή μεταξύ των ανθρώπων που δημιουργούν τη μάρκα, τίποτα δεν θα είχε επιτευχθεί».