Αύξηση πωλήσεων της Seat για το 2024
Η Seat S.A. κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 7,5% το 2024 παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η συνεχιζόμενη επιτυχία των δύο μαρκών Seat και Cupra οδήγησε σε συνολικές πωλήσεις 558.100 αυτοκινήτων (2023: 519.200).
Η Cupra συνέχισε την ανοδική της πορεία, καταρρίπτοντας ρεκόρ με 248.100 παραδόσεις αυτοκινήτων, αύξηση 7,5% σε σύγκριση με το 2023 (230.700). Η Seat επίσης διατήρησε τη θετική της τάση, με τις παραδόσεις να αυξάνονται κατά 7,5%, φτάνοντας τα 310.000 αυτοκίνητα (2023: 288.400). Παρά την πτωτική τάση των ταξινομήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Seat S.A. κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της, παραδίδοντας 49.400 plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) και 48.000 ηλεκτρικά (BEV), σημειώνοντας αύξηση 14,0% και 5,9% αντίστοιχα.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία βρέθηκε αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις το 2024, οι οποίες προήλθαν από τις ασταθείς οικονομικές συνθήκες, τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και μία απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Παρ' όλα αυτά, τα θετικά αποτελέσματα πωλήσεων μας ενθαρρύνουν να συνεχίσουμε τη στρατηγική μας» δήλωσε ο Wayne Griffiths CEO Seat & Cupra και πρόσθεσε «Οι προσεχείς μήνες θα θέσουν σε δοκιμασία την αποφασιστικότητά μας καθώς ο μετασχηματισμός μας βρίσκεται σε εξέλιξη. Είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, απαιτείται άμεση παρέμβαση από την κυβέρνηση και τους ενδιαφερόμενους φορείς για να εξασφαλίσουμε ένα ηλεκτρικό μέλλον».
Οι αγορές που σήκωσαν τη μάρκα
Η Γερμανία παραμένει για άλλη μια φορά η μεγαλύτερη αγορά της Seat S.A., με ρεκόρ παραδόσεων 144.400 μονάδων, αύξηση 11,9% σε σύγκριση με το 2023 (129.100). Η Ισπανία διατήρησε τη δεύτερη θέση με 87.100 πωλήσεις, αυξημένες κατά 10,0% από το προηγούμενο έτος (79.200), ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο συμπλήρωσε το βάθρο με 67.200 παραδόσεις, καταγράφοντας αύξηση 16,3% έναντι του 2023 (57.800).
Η παγκόσμια παρουσία της ενισχύθηκε το 2024, με θετικά αποτελέσματα και στις διεθνείς αγορές. Το Μεξικό διατήρησε την ηγετική του θέση, με αυξημένες παραδόσεις κατά 22,6%, φτάνοντας σε ιστορικό υψηλό 26.000 μονάδων (2022: 21.200). Ακολούθησε η Τουρκία, η οποία επίσης κατέγραψε ρεκόρ παραδόσεων με 21.500 μονάδες (+3,4% | 2023: 20.800), καθώς και το Ισραήλ με 10.000 ταξινομήσεις (+33,3% | 2023: 7.500).
Το success story της CUPRA συνεχίστηκε το 2024
Το 2024, η Cupra συνέχισε την επιτυχημένη πορεία της, ξεπερνώντας τις 800.000 παραδόσεις οχημάτων από το λανσάρισμά της το 2018. Σε διάστημα μόλις επτά ετών, η μάρκα έχει παρουσιάσει μια εντυπωσιακή γκάμα επτά διαφορετικών μοντέλων, εκ των οποίων τρία προκρίθηκαν στην τελική φάση για την ανάδειξη του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Πέρυσι, το Formentor διατήρησε την πρωτοκαθεδρία του ως το bestseller της εταιρείας με 111.300 παραδόσεις παγκοσμίως, ενώ το Born ακολούθησε ως το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο, με 41.800 μονάδες αντίστοιχα.
Η Cupra συνεχίζει να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καταγράφοντας αύξηση 11,6% στη Γερμανία, η οποία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της με ρεκόρ παραδόσεων στις 80.700 μονάδες (2023: 72.300).
Η αντισυμβατική μάρκα έκλεισε το 2024 με εντυπωσιακά αποτελέσματα και ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων. Η εταιρία συνέχισε τη μεγαλύτερη προϊοντική επέλαση στην ιστορία της με την παγκόσμια πρεμιέρα των νέων Cupra Leon και Formentor, καθώς και με την άφιξη του Tavascan, του πρώτου 100% ηλεκτρικού κουπέ SUV της μάρκας και του Terramar, ενός σπορ SUV που βρέθηκε μεταξύ των φιναλίστ για τον τίτλο «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025». Επιπλέον, το Born, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, απέκτησε μια ισχυρότερη έκδοση: το Cupra Born VZ.
Η Seat συνεχίζει να αναπτύσσεται
Η μάρκα απέδειξε για μία ακόμα φορά τις εξαιρετικές της δυνατότητες το 2024. Το Ibiza γιόρτασε την 40η επέτειό του με μια νέα έκδοση Limited Edition και εδραίωσε τη θέση του ως το αγαπημένο των πελατών, με 106.700 ταξινομήσεις (2023: 77.800, +37,1%). Ακολούθησε το Arona με 90.300 παραδόσεις (2023: 89.000, +1,5%).
Η Ισπανία παρέμεινε η μεγαλύτερη αγορά της μάρκας και το 2024, με 64.600 παραδόσεις αυτοκινήτων, αύξηση 8,0% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (59.800). Ακολουθεί η Γερμανία με 63.600 ταξινομήσεις, αύξηση 12,0% (2023: 56.800). Το Ηνωμένο Βασίλειο (36.800, +14,6% I 2023: 32.100), η Γαλλία (22.700, +25,4% I 2023: 18.100) και το Μεξικό (18.800, +28,7% I 2023: 14.600) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
Ο Sven Schuwirth, Executive Vice-President Sales, Marketing & Aftersales της SEAT S.A., δήλωσε: «Η Cupra και η Seat μας προσέφεραν τη δυνατότητα να διαχειριστούμε μια δύσκολη χρονιά, με μια ολοκληρωμένη ποικιλία επιλογών που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα και των δύο κόσμων για τους οδηγούς. Το πλούσιο χαρτοφυλάκιο της Cupra επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε στους πελάτες μας μία ποικίλη γκάμα μοντέλων BEV και PHEV υψηλής ποιότητας, ενώ η μάρκα Seat παραμένει ισχυρή και τα καλύτερα είναι μπροστά μας».
Αύξηση παραγωγής
Με την άφιξη των δύο νέων μοντέλων Cupra , η παγκόσμια παραγωγή της Seat S.A. για το 2024 ανήλθε σε 583.218 οχήματα, αύξηση 9,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (534.257). Από αυτά, 481.020 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στο Martorell, συμπεριλαμβανομένου του Audi A1, καταγράφοντας αύξηση 8,5% σε σχέση με το 2023 (443.443).