Αυλαία για την τραγωδία στη Σικελία: Ανασύρθηκε η σορός και της κόρης του Μάικ Λιντς
Νωρίς το πρωί είχε ανασυρθεί η σορός του πατέρα της, Μάικ Λιντς - «Ανθρώπινο λάθος» πίσω από τη βύθιση του γιοτ;
Γράφτηκε ο τραγικός επίλογος στο ναυάγιο στην Σικελία, καθώς ανασύρθηκε και η έκτη και τελευταία σορός.
Σύμφωνα με πληροφορίες η σορός που ανέσυραν από το πολυτελές γιοτ το οποίο βυθίστηκε την περασμένη Δευτέρα (19/8) στο Παλέρμο της Σικελίας είναι της 18χρονης Χάνα Λιντς.
Νωρίς το πρωί είχε ανασυρθεί η σορός του πατέρα της, Μάικ Λιντς, ο οποίος είχε οργανώσει το ταξίδι με το γιοτ και το οποίο αποδείχθηκε μοιραίο για επτά άτομα. Η 18χρονη Χανα Λιντς βρέθηκε νεκρή στις κάτω καμπίνες, στα 50 μ. βάθος.
Υπενθυμίζεται ότι η σορός του σεφ του σκάφους, Recaldo Thomas, εντοπίστηκε λίγο μετά τη βύθιση του σκάφους, τη Δευτέρα, και οι Αρχές συνέχισαν τις έρευνές τους για τους υπόλοιπους αγνοούμενους.
Χθες Τετάρτη (21/8), οι δύτες ανέσυραν τέσσερα πτώματα από το βυθισμένο σκάφος και μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία του Παλέρμο. Συγκεκριμένα είχαν ανασύρει τη σορό του προέδρου της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ, του δικηγόρος της Clifford Chance Κρις Μορβίλο, και των δύο συζύγων τους. Οι υπόλοιποι 15 που επέβαιναν στο πολυτελές γιοτ είχαν διασωθεί.
«Ανθρώπινο λάθος» πίσω από τη βύθιση του γιοτ;
Όπως αναφέρει η Daily Mail με σημερινό άρθρο της, πολυάριθμα ερωτήματα εξακολουθούν να συσσωρεύονται στον απόηχο της τραγωδίας. Γιατί, για παράδειγμα, το Bayesian δεν επανήλθε στη θέση του μετά τον υδροστρόβιλο που θεωρείται ότι οδήγησε στη βύθισή του;
Μιλώντας στην Daily Mail, μια διακεκριμένη προσωπικότητα της βιομηχανίας ιστιοπλοΐας ανέφερε ότι ένα γιοτ όπως το Bayesian θα έπρεπε να έχει επανέλθει σε όρθια θέση λίγο μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου.
Αυτό πρέπει να κάνει ένα καλοσχεδιασμένο γιοτ με το σωστό βάθος καρίνας, είπε. Και χθες, σε μια συνάντηση των διαφόρων ομάδων διάσωσης που συμμετείχαν στις έρευνες για τους αγνοούμενους επιβάτες, δύτες ανέφεραν ότι η καρίνα του γιοτ δεν είχε χαμηλώσει πλήρως.
Σύμφωνα με τον ιταλικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό RAI, η καρίνα -η οποία δίνει σε ένα γιοτ σταθερότητα και ισορροπία στην πλεύση- κατέβηκε σε βάθος 4 μέτρων, αντί για το πλήρες βάθος που είναι 7,5 μέτρα.
Έχει επίσης αναφερθεί ότι ο χώρος του κάτω καταστρώματος, που στεγάζει το tender (σ.σ.: μεταφέρει επιβάτες και πλήρωμα στη στεριά), δεν ήταν πλήρως κλειστός όταν το πλοίο ανετράπη.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, κάποιοι είχαν επιστρέψει στο γιοτ από μια βόλτα στη στεριά αργά εκείνο το βράδυ. Ωστόσο, δεν είναι -ακόμα- γνωστό αν επρόκειτο για αποστολή του πληρώματος για μεταφορά επιβατών ή για δείπνο στην ξηρά.
«Είχαν εν μέρει βάλει το tender στη θέση του», ενημέρωσε τη RAI ένας από τους ειδικούς, «αλλά δεν είχαν ασφαλίσει σωστά τον χώρο».
Οι δύο κρίσιμοι παράγοντες
Και αυτοί ακριβώς οι δύο παράγοντες θα μπορούσαν να έχουν κάνει μεγάλη διαφορά τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, όπως λέει η Daily Mail:
- Αν η καρίνα είχε επεκταθεί πλήρως, το γιοτ θα είχε περισσότερες πιθανότητες να επανέλθει σε όρθια θέση μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου.
- «Αν οι πόρτες στον χώρο του tender είχαν σφραγιστεί, δεν θα υπήρχε αυτό που αναφέρει η RAI ως «ένας ποταμός νερού» στο κύτος όταν ο υδροστρόβιλος έγειρε το γιοτ στο πλάι. Και μόλις οποιοσδήποτε σημαντικός όγκος νερού εισέλθει στο κύτος, η σταθερότητα τίθεται σε κίνδυνο σχεδόν αμέσως.
Ένας μηχανικός από το ναυπηγείο που κατασκεύασε το γιοτ -ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του- είναι πεπεισμένος ότι δεν μπορούμε να αποδώσουμε τη βύθιση του γιοτ εξολοκλήρου στον καιρό.
«Το Bayesian πιθανότατα βυθίστηκε λόγω ανθρώπινου λάθους, ευρισκόμενο σε όχι ενδεδειγμένη θέση για την πιθανή άφιξη μιας κακοκαιρίας», είπε ο μηχανικός από την Italian Sea Group, την εταιρεία στην οποία ανήκει η Perini Navi -ήταν η Perini Navi που παρουσίασε το γιοτ το 2008.
Το Bayesian ήταν το «ασφαλέστερο» γιοτ στον κόσμο
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Sky News, ένας ειδικός στη ναυπηγική βιομηχανία ανέφερε ότι το Bayesian superyacht εθεωρείτο ένα από τα «ασφαλέστερα» σκάφη.
Μιλώντας στο Sky News, ο Giovanni Costantino, διευθύνων σύμβουλος της The Italian Sea Group, στην οποία ανήκει η εταιρεία που κατασκεύασε το γιοτ ανέφερε χαρακτηριστικά «Η τραγωδία στα ανοικτά των ακτών της Σικελίας μου έχει προκαλέσει μια κατάσταση θλίψης από τη μια πλευρά αλλά και δυσπιστίας από την άλλη».
«Όντας κατασκευαστής του Perini και γνωρίζοντας πολύ καλά πώς σχεδιάζονταν και κατασκευάζονταν πάντα τα σκάφη, τα ιστιοφόρα, είναι γνωστό ότι είναι τα πιο ασφαλή με την πιο απόλυτη έννοια. Πρώτα από όλα, επειδή έχουν πολύ μικρή επιφάνεια σε σύγκριση με ένα γιοτ που βλέπει στον άνεμο. Δεύτερον, με τη δομή τους... Γίνονται αβύθιστα σώματα» τόνισε.
Βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά
Ειδικοί δυσκολεύονται να εξηγήσουν πώς ένα μεγάλο πολυτελές σκάφος, που φέρεται να είχε εξοπλισμό και χαρακτηριστικά ασφαλείας στο υψηλότερο επίπεδο, μπορεί να βυθίστηκε μέσα σε μερικά λεπτά, όπως δηλώνουν αυτόπτες μάρτυρες. Μια άλλη θαλαμηγός, που ήταν αγκυροβολημένη δίπλα του, δεν έπαθε τίποτα από την καταιγίδα.
Ο Μάθιου Σανκ, πρόεδρος του Ναυτικού Συμβουλίου Έρευνας και Διάσωσης, δήλωσε πως το Bayesian υπήρξε θύμα ενός πολύ έντονου και σπάνιου καιρικού φαινομένου.
«Εξετάζοντας τις ακραίες καιρικές συνθήκες, αν ήταν ένας στρόβιλος νερού, όπως φαίνεται ότι ήταν, θα το κατηγοριοποιούσα ως ένα περιστατικό μαύρου κύκνου» (σ.σ.: “ black swan event” — συμβάν που είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί υπό κανονικές συνθήκες, αλλά εκ των υστέρων φαίνεται πως ήταν αναπόφευκτο), δήλωσε στο Reuters.
Είπε πως είναι βέβαιος ότι οι αρχές θα πάνε «μέχρι τέλους» σχετικά με το τι προκάλεσε το ναυάγιο, χάρη στις περιγραφές των επιζώντων, των μαρτύρων και την εξέταση του πλοίου, που φαίνεται να παραμένει άθικτο στο βυθό της θάλασσας.