Ανησυχία στη Μύκονο για τον τουρισμό - Γιατί από Νο 1 προορισμός έπεσε χαμηλά στις προτιμήσεις
Καθόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν στη Μύκονο - Ο ρόλος που έπαιξε η «κακή δημοσιότητα».
Κακά μαντάτα για τον τουρισμό της Μυκόνου καθώς τα στοιχεία για τη ζήτηση που έχει φέτος το καλοκαίρι το νησί των ανέμων δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Τι κι αν πλησιάζουμε στα μέσα Ιουλίου και την καρδιά της καλοκαιρινής σεζόν, τα καταλύματα που άλλοτε ήταν ήδη γεμάτα από τις αρχές Μαΐου μπορούν να διαθέσουν ακόμη και τώρα δωμάτια για όλα τα βαλάντια καθώς οι περισσότεροι κάνουν last minute κρατήσεις ή αλλιώς την τελευταία στιγμή.
«Φέτος οι κρατήσεις γίνονται τελευταία στιγμή αν και έχουμε κατεβάσει τιμές γύρω στο 20-30%. Σίγουρα υπάρχει πτώση που οφείλεται σε διαφόρους παράγοντες όπως είναι η ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά και το αεροδρόμιο που είναι το πιο ακριβό στην Ελλάδα. Προσπαθούν για το καλύτερο οι ξενοδόχοι, όλοι έχουν ρίξει τις τιμές και στα ξενοδοχεία και στα εστιατόρια και στα beach bars αλλά χρειάζεται βοήθεια» μας αναφέρει ο ιδιοκτήτης ξενοδοχείου στη Μύκονο, Φώτης Κρητικός.
Ποιοι επιλέγουν Μύκονο για τις διακοπές τους
Σύμφωνα με στοιχεία που μελετά η εταιρεία Panadvert σε σχέση με το 2023 η ζήτηση για τη Μύκονο το διάστημα 10 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου παρουσιάζει πτώση κατά 25,7%.
«Στη γενική βαθμολογία της ποιότητας των καταλυμάτων, η Μύκονος βρίσκεται ψηλά ωστόσο το πρόβλημα έγκειται στις διαφορές στις επιμέρους υπηρεσίες, για παράδειγμα, φαινόμενα όπως τα καλαμαράκια που χρεώνονται 800 ευρώ είναι αισχροκέρδεια και όχι υψηλή κερδοφορία. Στη συνέχεια αυτά τα γεγονότα κάνουν το γύρο σε ειδησεογραφικά μέσα του εξωτερικού κάτι το οποίο οδηγεί σε πτώση της ζήτησης αλλά και κακή φήμη του νησιού κάτι που και ο προορισμός δεν μπορεί να διαχειριστεί» μας επισημαίνει ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Panadvert, Στέλιος Γιαννάτος.
Μάλιστα η ζήτηση από τις ΗΠΑ για διακοπές στη Μύκονο έχει παρουσιάσει πτώση κατά 33,12%, από τον Καναδά κατά 50,73%, από την Αυστραλία κατά 34,47%, από την Ελλάδα κατά 22% ενώ από τη Γερμανία κατά 14%. Αντίθετα, η ζήτηση από το Ισραήλ αυξήθηκε κατά 17% και από την Ιταλία κατά 12%.
Οι λόγοι της πτώσης στις κρατήσεις
Οι επιχειρηματίες στον κλάδο του τουρισμού που βλέπουν την πτωτική τάση τόσο στη ζήτηση όσο και στις κρατήσεις για το νησί των ανέμων εκφράζουν φόβους για συρρίκνωση της καλοκαιρινής σεζόν που άλλοτε μπορεί να έφτανε και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
«Κάθε χρόνο έχομε όλο και περισσότερες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Γενικά μπορούμε να πούμε ότι είναι καλή σεζόν αλλά χειρότερη από πέρυσι. Είμαστε αισιόδοξοι, συνήθως από περίπου 15 Ιουλίου ανεβαίνει κατακόρυφα, ελπίζουμε και φέτος να φτάσει το 100% αλλά η σεζόν εξαρτάται από τη διάρκειά της δηλαδή έως πού θα φτάσει και πότε θα ξεκινήσει» επισημαίνει στον Flash.gr ο πρόεδρος του σωματείου επιχειρηματιών και επαγγελματιών Χώρας Μυκόνου, Ηρακλής Ζησιμόπουλος.
Κάποιοι αποδίδουν τη μειωμένη ζήτηση και στα πολύ υψηλά κόστη προσγείωσης και απογείωσης των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο της Μυκόνου ύστερα από την ιδιωτικοποίησή του στη Fraport κάτι που οδηγεί πολλούς στο να επιλέγουν την Αθήνα για να φτάσουν στην Ελλάδα.
«Η κίνηση φέτος είναι πεσμένη, δεν είναι όπως τις άλλες χρονιές τώρα σιγά σιγά ανεβαίνει αλλά δεν είναι σεζόν 2 με 2,5 μήνες για τις επιχειρήσεις που είναι εξοπλισμένες από τον Μάρτιο και περιμένουν κόσμο. Ακόμα ένας λόγος είναι ότι η Fraport χρεώνει τις προσγειώσεις των charter με υπέρογκα ποσά και πολλά προσγειώνονται τελικά στην Αθήνα, έτσι χάνεται κόσμος» μας αναφέρει ο πρώην αντιδήμαρχος Μυκόνου, Φραντζέσκος Βιγλιάρης.
Αρνητικό πρόσημο για τον τουρισμό παρουσιάζει και το δεύτερο εμβληματικό νησί της Ελλάδας που δεν είναι άλλο από τη Σαντορίνη καθώς και φέτος οι αφίξεις και τα έσοδα δεν φαίνονται και πολύ ενθαρρυντικά με τους επιχειρηματίες να είναι απογοητευμένοι από τα έως τώρα δείγματα της καλοκαιρινής σεζόν.