Εικόνες ντροπής σε αφύλακτες διαβάσεις τρένων στον άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες
Νέες εικόνες που σίγουρα δεν παραπέμπουν σε συνθήκες ασφάλειας στις σιδηροδρομικές μεταφορές, έρχονται στη δημοσιότητα και προκαλούν αν μη τι άλλο προβληματισμό.
Συγκεκριμένα, βλέπουμε σε βίντεο που δημοσιοποίησαν οι ίδιοι οι μηχανοδηγοί, ότι στην επιβατική αμαξοστοιχία, η οποία διέρχεται από αφύλακτη διάβαση στον άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες, στο ύψος της Δοϊράνης, ο μηχανοδηγός μειώνει την ταχύτητα ενώ πλησιάζει προς την αφύλακτη -αλλά πολυσύχναστη κυρίως για φορτηγά- διάβαση.
Δευτερόλεπτα αργότερα, ένας εργαζόμενος-σεκιούριτι κατεβαίνει από το τρένο και μπαίνει σε ρόλο τροχονόμου, εξασφαλίζοντας την ομαλή διέλευση της επιβατικής αμαξοστοιχίας και ταυτόχρονα ενημερώνει τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων να περιμένουν.
Σημειώνουμε ότι η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, έγραφε σε ανακοίνωσή της ότι «στην γραμμή προς Σέρρες ο ΟΣΕ τοποθετεί φύλακες στις σιδηροδρομικές διαβάσεις ΜΟΝΟ όταν διέρχονται τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα, αφήνοντας τα επιβατικά τρένα εκτεθειμένα και αναγκάζοντας την Hellenic Train να τοποθετήσει εποχούμενους φύλακες! Το τρένο σταματάει πριν την διάβαση, ο φύλακας κατεβαίνει από αυτό, την εξασφαλίζει, το τρένο διέρχεται και περιμένει τον φύλακα να ξαναεπιβιβαστεί σε αυτό!»
Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί
Μηχανοδηγός που εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο, εξηγεί στο ThessToday.gr ότι σε περίπτωση βροχής και εξαιτίας της ολισθηρότητας στις γραμμές, το σενάριο θα μπορούσε να ήταν τελείως διαφορετικό. «Φωνάζουμε για αυτό το ζήτημα εδώ και πόσους μήνες. Είναι μια συνηθισμένη, καθημερινή εικόνα. Πλέον, γνωρίζουμε και εμείς όσο και οι οδηγοί των φορτηγών το πώς θα κινηθούμε. Πάντα μειώνουμε ταχύτητα πριν πλησιάσουμε προς τη συγκεκριμένη διάβαση, η οποία είναι η μεγαλύτερη και πιο πολυσύχναστη στον συγκεκριμένο άξονα», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ωστόσο τους κινδύνους που εγκυμονούν αυτές οι συνθήκες.
«Επειδή έχουμε δει στο παρελθόν μηχανοδηγούς να μην μπορούν να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τις αμαξοστοιχίες από το σύστημα πέδησης λόγω της ολισθηρότητας, υπάρχει ο φόβος σε περίπτωση βροχής να προκληθούν ατυχήματα. Πρέπει επιτέλους κάποιος να μας ακούσει, διότι ένα χρόνο μετά τα Τέμπη η κατάσταση στον ΟΣΕ παραμένει δραματική, ίσως χειρότερα από ό,τι ήταν πριν την τραγωδία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρει το ThessToday.gr, στον άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες οι τρεις κύριες διαβάσεις παραμένουν εκτός λειτουργίας και αφύλακτες από τις 15 Δεκεμβρίου του 2023.