2024 Formula 1: Ποια ήταν τα «μυστικά» της επιτυχίας της Ferrari στο Μεξικό;
Η Ferrari κερδίζει έδαφος στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, χάρη στους Sainz, Leclerc και ένα πολύ καλό μονοθέσιο.
Μπορεί να μην ήταν ένα συγκεκριμένο, αλλά ήταν ο συνδυασμός πολλών στοιχείων που έδωσε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στο Grand Prix της Formula 1 στο Μεξικό. Οι κόκκινοι ήταν πολύ ανταγωνιστικοί και αυτό οφειλόταν σε έναν συνδυασμό παραγόντων που έδωσαν στους Sainz και Leclerc ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο, ικανό να ανταγωνιστεί τη McLaren.
Για να «βρει» αυτές τις επιδόσεις στο Μεξικό, η Ferrari έπρεπε να συνδυάσει την καλή δουλειά που έγινε στην έδρα της, με καλή στρατηγική αλλά και μία SF-24 χωρίς πραγματικά αδύναμα σημεία.
Αυτό φάνηκε από την αρχή. Το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε αμέσως, με ένα αυτοκίνητο που υπέστη ελάχιστες αλλαγές μια φορά στην πίστα, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς στο Μαρανέλο, ενώ η SF-24 έδειξε ότι τα πολλά σημεία με έντονη επιβράδυνση στην πίστα, σε συνδυασμό με αυτά της επιτάχυνσης , έγιναν τελικά πλεονέκτημα και όχι ελάττωμα.
Επιπλέον οι μηχανικοί κατάφεραν να συνδυάσουν την αεροδυναμική χωρίς να δημιουργηθεί πρόβλημα στην ψύξη του κινητήρα κάτι που όλοι φοβούνται στο Μεξικό λόγο υψομέτρου και «αραιού» αέρα. Όμως το πραγματικό μυστικό είχε να κάνει με το «στήσιμο» και τα περάσματα στις αργές στροφές. Οι μηχανικοί συνδύασαν αεροδυναμική και αναρτήσεις ώστε να μην χρειάζεται να κάνουν συμβιβασμούς σε ταχύτητα και κράτημα.
Στο Μεξικό, η Ferrari επέλεξε να επενδύσει στα αργά τμήματα της πίστας. Βέβαια εκεί υπήρχε η αμφιβολία για τις θερμοκρασίες και τη φθορά των ελαστικών, κάτι που θα άλλαζε τα σενάρια ξαφνικά. Όμως και σε αυτή την περίπτωση η Scuderia δεν είχε προβλήματα: Η θερμοκρασία των ελαστικών ήταν εξαιρετική, ακόμη και στα πέλματα που είχαν μεγαλύτερη τριβή δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα ούτε στις κατατακτήριες αλλά ούτε στον αγώνα.
Τελικά, στις δύο διοργανώσεις Ώστιν και Μεξικό η SF-24 αποδείχθηκε ένα αξιόπιστο και γρήγορο μονοθέσιο, ικανό να γίνει σοβαρός υποψήφιος για τον τίτλο των Κατασκευαστών. Στα χαρτιά, δεν υπάρχει πλέον μια πίστα που η Ferrari πρέπει να φοβάται τις άλλες ομάδες. Όμως υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό: Η στρατηγική. Μέχρι τώρα οι υπεύθυνοι για αυτό δεν χρειάστηκε να πάρουν κάποια κρίσιμη απόφαση, αλλά (ευτυχώς για τους φίλους της ομάδας) δεν έκαναν και κάποια κίνηση χωρίς λόγο.
Μένει να δούμε πως θα διαμορφωθεί η συνέχεια στις επόμενες διοργανώσεις του πρωταθλήματος.