2024 Formula 1 Grand Prix Βραζιλίας: Νικητής ο Verstappen
Από την 17η θέση στη νίκη. Ο Verstappen κέρδισε ένα δραματικό αγώνα σε δύσκολες συνθήκες. Οι Ocon και Gasly (Alpine) έκλεισαν το podium.
Ο Max Verstappen έκανε ένα τεράστιο βήμα προς την εξασφάλιση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος με μια υπέρ προσπάθεια ξεκινώντας από την 17η θέση στην εκκίνηση για να φτάσει μέχρι τη νίκη στο Grand Prix της Βραζιλίας.
Ήταν η πρώτη νίκη του οδηγού της Red Bull μετά το Ισπανικό Grand Prix τον Ιούνιο. Με αυτόν τον τρόπο μείωσε τις πιθανότητες για την κατάκτηση του τίτλου από τον Lando Norris καθώς ο οδηγός της McLaren έπεσε από την pole position στην έκτη θέση στον τερματισμό. Έτσι τώρα ο Verstappen έχει προβάδισμα 62 πόντων έναντι του Norris στη βαθμολογία.
Ο καιρός έγινε βοηθός του Ολλανδού στο αποτέλεσμα του αγώνα, με το ταλέντο του Verstappen να βρίσκει πρόσφυση σε βρεγμένες συνθήκες. Η ομάδα του έπαιξε επίσης πολύ καλά τον ρόλο της, από το pit wall, βοηθώντας τον να διατηρεί την ψυχραιμία του αλλά και με τη στρατηγική της. Η Red Bull Racing έπραξε σωστά και δεν έβαλε τον Verstappen για φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά όταν η βροχή εντάθηκε λίγο πριν από μια κόκκινη σημαία στη μέση του αγώνα.
Ο Norris, ο οποίος έχασε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή από τον George Russell της Mercedes, ζητούσε απεγνωσμένα από την ομάδα του ένα pit stop από τον 18ο γύρο. Η McLaren τον έβαλε τελικά στον 28ο γύρο όταν η βροχή δυνάμωσε. Την ίδια τακτική ακολούθησαν οι Russell και Yuki Tsunoda.
Έτσι στον 28ο γύρο, οι τρεις πρώτες θέσεις έμειναν κενές και οι Esteban Ocon, Verstappen και Pierre Gasly, τις πήραν και έμειναν εκτός pit stop. Οι εξέλιξη του αγώνα κίτρινη σημαία και μετά διακοπή με κόκκινη (ο Franco Colapinto είχε έξοδο στην ευθεία) βοήθησε την στρατηγική των τριών. Σύμφωνα με τους κανόνες της κόκκινης σημαίας, οι οδηγοί επιτρέπεται να αλλάζουν λάστιχα στα pits πριν από την επανεκκίνηση του αγώνα, δίνοντας ουσιαστικά στους Ocon, Verstappen και Gasly ένα δωρεάν pit stop. Με 35 γύρους να απομένουν όταν ο αγώνας ξεκίνησε ξανά, ο Norris βρέθηκε δύο θέσεις πίσω από τον αντίπαλό του για τον τίτλο και χωρίς το πλεονέκτημα των ελαστικών.
Στην εκκίνηση, ο Norris ανοίχτηκε πολύ στην 4η στροφή, χάνοντας τη θέση που είχε κερδίσει από τον Russell λίγο πριν την κόκκινη σημαία και έπεσε στην πέμπτη θέση. Λίγους μόλις γύρους αργότερα ο Carlos Sainz χτύπησε τη Ferrari του, με αποτέλεσμα ένα άλλο αυτοκίνητο ασφαλείας και μια άλλη ευκαιρία να ανακατευτεί η... τράπουλα.
Ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση, περνώντας τον Ocon για την πρώτη θέση με μια κίνηση στην πρώτη στροφή. Λίγες στιγμές αργότερα, ο Norris έκανε λάθος και έπεσε στην έβδομη θέση .
Στον υπόλοιπο αγώνα, ο Verstappen έμεινε πρώτος κάνοντας και έναν νέο ταχύτερο γύρο (πήρε τον πόντο μπόνους) και αύξησε το προβάδισμά του στα 19,4 δευτερόλεπτα έναντι του δεύτερου Ocon. Ο Norris, εν τω μεταξύ, ανέβηκε στην έκτη θέση, αλλά έχασε 18 κρίσιμους πόντους από τον Verstappen.
Ήταν επίσης μια σημαντική μέρα για την Alpine, η οποία ξεκίνησε τη σεζόν με δυσκολίες πρόκρισης και τώρα πέτυχε το πρώτο της διπλό βάθρο από το 2013, όταν η ομάδα ονομάστηκε Lotus. Λέτε ο εκτελεστικός σύμβουλος Flavio Briatore να έκανε κάτι; Η δεύτερη θέση του Ocon και η τρίτη του Gasly ανέβασαν επίσης την Alpine τρεις θέσεις στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από την ένατη στην έκτη.
Ο Russell, ο οποίος ήταν πρώτος στους πρώτους 30 γύρους του αγώνα, τερμάτισε στην τέταρτη θέση ακριβώς μπροστά από τον Leclerc (πέμπτος). Ο Norris συμβιβάστηκε με την έκτη θέση μπροστά από τον συμπαίκτη του Piastri, ο οποίος δέχθηκε ποινή δέκα δευτερολέπτων για μια σύγκρουση με τον Liam Lawson (ένατος) νωρίτερα στον αγώνα, ρίχνοντάς τον από την έβδομη στην όγδοη θέση πίσω από τον Tsunoda. Τη δεκάδα έκλεισε ο Lewis Hamilton.