2024 Formula 1 Grand Prix στο Μαϊάμι: Κάτι θα αλλάξει στο podium
Η χρονιά του 2024 δείχνει, ως τώρα, πως θα μείνει στην ιστορία ως αυτή την οποία όλοι συζητούσαν για το τι θα γίνει το 2025 στη Formula 1 . Η ομάδα της Red Bull Racing προς το παρόν μονοπωλεί τη δράση στις πίστες και όλοι ψάχνουν τον δεύτερο και τρίτο της κατάταξης.
Όμως όλοι λένε πως θα υπάρχει κάτι νέο στο βάθρο των νικητών στο Grand Prix του Μαϊάμι. Αν θα είναι οδηγός είναι δύσκολο να πει ή και να το προβλέψει κάποιος. Βλέπεις για άλλη μια φορά, ο Max Verstappen, είναι το φαβορί για τη νίκη έχοντας ήδη κερδίσει δύο φορές στο παρελθόν στη Φλόριντα.
Ανεξάρτητα από το ποιοι τρεις οδηγοί θα ανέβουν στο podium των νικητών, όλοι θα φορούν μια ειδική έκδοση του Podium Cap που δίνει η Pirelli στους τρεις πρώτους και στον εκπρόσωπο της νικήτριας ομάδας. Το νέο καπέλο ξεχωρίζει από το τιρκουάζ χρώμα του, το οποίο εμπνέεται από τα νερά στις παραλίες της πόλης, έναν στυλιζαρισμένο φοίνικα, εμφανές έμβλημα της πόλης και τα αστέρια και τις ρίγες της σημαίας των Ηνωμένων Πολιτειών. Κάτι παρόμοιο έκανε και η Ferrari με τις φόρμες των οδηγών της καθαρά για λόγους marketing.
Το Grand Prix του Μαϊάμι είναι ο έκτος αγώνας της σεζόν, ο πρώτος από τους τρεις που θα διεξαχθούν στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Αυτή είναι η τρίτη έκδοση αυτού του αγώνα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 2022. Η διαδρομή περνά γύρω από το Hard Rock Stadium, έναν χώρο πολλαπλών χρήσεων που φιλοξενεί την ομάδα αμερικανικού ποδοσφαίρου Miami Dolphins.
Οι χώροι των ομάδων της Formula 1 βρίσκονται στην πραγματικότητα μέσα στις εγκαταστάσεις, γεγονός που δημιουργεί μια πραγματικά μοναδική ατμόσφαιρα για ένα Σαββατοκύριακο Grand Prix.
Η διαδρομή
Η διαδρομή έχει μήκος 5, 412 χιλιομέτρων, την οποία οι οδηγοί θα διανύσουν 57 φορές την Κυριακή. Έχει 19 στροφές, τρεις ευθείες, τρεις ζώνες DRS και η τελική ταχύτητα των μονοθέσιων μπορεί να ξεπεράσει τα 340 χλμ/ώρα.
Υπάρχουν επίσης κάποιες υψομετρικές αλλαγές, η κύρια μεταξύ των στροφών 13 και 16, με την πίστα να ανεβαίνει και να κατεβαίνει καθώς περνά πάνω από μια ράμπα εξόδου. Υπάρχει μια ανηφορική κλίση στο chicane στις στροφές 14 και 15, με μια κορυφή στη μέση πριν η διαδρομή κατηφορίσει.
Τρία διαφορετικά κομμάτια
Οι τρεις τομείς είναι ο καθένας διαφορετικός σε χαρακτήρα, δημιουργώντας ένα πέρασμα που έχει λίγο από όλα. Το πρώτο μέρος διαθέτει οκτώ στροφές υψηλής ταχύτητας, ενώ ο δεύτερος τομέας έχει μεγάλη ευθεία και μερικές στροφές χαμηλής ταχύτητας. Το τελικό κομμάτι προς τη γραμμή του τερματισμού αποτελείται από μια ευθεία και τρεις ρέουσες καμπές
. Υπάρχουν μόνο δύο αγώνες στους οποίους βασίζονται τα στατιστικά στοιχεία και αυτά δείχνουν ότι το Grand Prix στο Μαϊάμι είναι στο μεσαίο επίπεδο όσον αφορά τη δυσκολία στο προσπέρασμα. Όσον αφορά τις δυνάμεις, πλάγιες και διαμήκεις, τις οποίες δέχονται τα ελαστικά, κατατάσσεται ως μία από τις μεσαίες έως χαμηλές διαδρομές στο ημερολόγιο.
Οι γόμες των ελαστικών
Οι τρεις ενώσεις ελαστικών (για στεγνό οδόστρωμα) που επέλεξε η Pirelli για αυτόν τον αγώνα βρίσκονται στη μεσαία κατηγορία: C2 (Σκληρή) C3 ως (Μεσαία) και C4 (Μαλακή). Η επιφάνεια της ασφάλτου είναι πολύ ομαλή, επομένως προσφέρει αρκετά χαμηλή πρόσφυση, χαρακτηριστικό που επιδεινώνεται από το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιείται για άλλα γεγονότα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτό οδηγεί σε μια πολύ σημαντική εξέλιξη του τερέν με τους οδηγούς να επιλέγουν τα Medium και Soft ελαστικά.
Ο καιρός
Το Μαϊάμι έχει τροπικό κλίμα με τη θερμοκρασία του αέρα συνήθως να ξεπερνά τους 25°C, πολύ συχνά αγγίζοντας τους 30°C, με το ρεκόρ να είναι 33°C. Το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου έχει συνήθως ηλιοφάνεια, αλλά μπορεί να δούμε μπόρες ή καταιγίδες.
Ο άνεμος είναι θαλάσσια αύρα με ριπές έως και 50 km/h. Πέρυσι, η επιφάνεια της διαδρομής έφτασε τους 55 °C, μία από τις υψηλότερες τιμές που παρατηρήθηκαν όλη τη σεζόν.
Η στρατηγική
Το Grand Prix του Μαϊάμι είναι ένας κλασικός αγώνας ενός pit-stop, με τις σκληρές και μεσαίες γόμες να έχουν το προβάδισμα στις επιλογές των ομάδων. Πέρυσι, ο Verstappen ξεκίνησε από την ένατη θέση στο grid με Hard ελαστικά πριν περάσει στα Medium, ενώ οι άλλοι δύο οδηγοί που ανέβηκαν στο podium, ο Perez και ο Alonso, το είδαν διαφορετικά (Medium και μετά Hard).
Sprint και εδώ
Αυτό είναι άλλο ένα Σαββατοκύριακο με αγώνα Sprint, επομένως με μόνο μία ώρα ελεύθερες δοκιμές το πρωί της Παρασκευής για να προσπαθήσουν οδηγοί και ομάδες να βρουν το καλύτερο στήσιμο καθώς και να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά των ελαστικών.