Zara: Γιατί κλείνει καταστήματα στην Ελλάδα - Η νέα στρατηγική
Zara: Ο όμιλος Inditex προωθεί ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, το οποίο φέρνει το κλείσιμο σημαντικού αριθμού καταστημάτων και στην Ελλάδα.
Η στρατηγική του ισπανικού κολοσσού ένδυσης προωθεί βελτιστοποιημένα καταστήματα, ενταγμένα και στο πρόγραμμα ψηφιοποίησης.
Η Inditex έχει κλείσει τα μικρότερα καταστήματα σε όλον τον κόσμο και πλέον εστιάζει στους μεγαλύτερους εμπορικούς χώρους σε προνομιακές τοποθεσίες.
«Έχουμε μείνει με ένα δίκτυο από μεγαλύτερα, καλύτερα και ομορφότερα καταστήματα στους καλύτερους προορισμούς λιανικής παγκοσμίως. Αυτά τα καταστήματα προορισμού, πλήρως ψηφιακά και βιώσιμα, παρέχουν στον πελάτη έναν καλό λόγο να μας επισκεφτεί», επεσήμανε ο CEO ερωτηθείς σχετικά.
Το νέο μοντέλο είναι τεχνολογικά ευέλικτο, λειτουργικό και eco friendy, το οποίο προϋποθέτει ταυτόχρονα μεγάλο εμβαδόν, πάνω από 1.500 με 2.000 τ.μ.
Στο νέο concept της Inditex, ωστόσο, δεν ανταποκρίνονται πολλά από τα υπάρχοντα καταστήματα της χώρας μας. Η στόχευση της εταιρείας είναι να ενδυναμωθεί η παρουσία και κυρίως η εμπειρία του καταναλωτή σε στρατηγικά εμπορικά σημεία.
Ήδη το δίκτυο της Inditex στην Ελλάδα συρρικνώθηκε κατά 10% σε σχέση με την προ - κορονοϊού εποχή. Το κλείσιμο, ωστόσο, των μη αποδοτικών καταστημάτων της στην Ελλάδα οδήγησε σε αύξηση καθαρών κερδών στα 10 δισ. ευρώ.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν παρά το γεγονός ότι ο κολοσσός της ένδυσης έκλεισε το 1 στα 10 καταστήματά του το 2022, με τους εμπορικούς χώρους να συρρικνώνονται κατά 6% σε σύγκριση με το 2021, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Óscar García Maceiras κατά τη διάρκεια του teleconference με αναλυτές και επενδυτές.
«Ένα βασικό χαρακτηριστικό της χρονιάς ήταν ότι η κίνηση και οι πωλήσεις στα καταστήματα αυξήθηκαν σημαντικά», δήλωσε ο García Maceiras. «Οι πωλήσεις της Inditex ανά τετραγωνικό μέτρο είναι σήμερα 16% υψηλότερες από ό,τι το 2019».
Υπενθυμίζεται πως στην εταιρεία ένδυσης εκτός από τα ZARA, ανήκουν και τα Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home και Massimo Dutti. Έτσι, φαίνεται, πως αναμένονται νέα «λουκέτα» σε πολλά καταστήματα.
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Το νέο μοντέλο των καταστημάτων του ομίλου Inditex, που συνδυάζει μεγάλους φυσικούς χώρους με τεχνολογικές λύσεις, εφαρμόζεται και στην ελληνική αγορά και ήδη κλείνουν καταστήματα που δεν μπορούν να ενταχθούν στη νέα στρατηγική ανάπτυξης.
Στην έκθεση του ομίλου Inditex για την οικονομική χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2023 αναφέρεται ότι στην Ελλάδα βρίσκονταν σε λειτουργία συνολικά 148 καταστήματα.
Συγκεκριμένα 40 καταστήματα Zara, 22 Pull & Bear, 11 Massimo Dutti, 27 Bershka, 22 Stradivarious, 17 Oysho και 9 Zara Home.
Το δίκτυο καταστημάτων του ισπανικού κολοσσού στη χώρα μας στις 31 Ιανουαρίου 2022 αριθμούσε 157 καταστήματα από 162 καταστήματα στις 31 Ιανουαρίου 2021 και 165 στις 31 Ιανουαρίου 2020. Το 2019, όταν η πανδημία της Covid 19 ήταν άγνωστη, ο ισπανικός γίγαντας της μόδας διέθετε 166 καταστήματα στη χώρα μας και 3.956 εργαζόμενους.
Πέρσι στο τέλος Ιανουαρίου, ο μέσος αριθμός του προσωπικού είχε μειωθεί σε 3.150 άτομα.
Ο όμιλος Inditex κλείνοντας τα μη αποδοτικά καταστήματα με βάση τη νέα στρατηγική ανάπτυξης αποκόμισε σημαντικά οφέλη, καθώς τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 29% σε 5,52 δισ. ευρώ τους 12 μήνες μέχρι τον Ιανουάριο εφέτος.