Ξυνό Νερό: Η έλλειψη στα σούπερ μάρκετ, η αλλαγή στo «φυσικώς ανθρακούχο» και η αντεπίθεση
Τι αλλάζει και το Ξυνό Νερό Φλώρινας θα σταματήσει να είναι σε έλλειψη από τα ράφια των σούπερ μάρκετ τα επόμενα χρόνια. Τι αναφέρουν στελέχη κοντά στην εταιρεία για την αναγραφή της προσθήκη διοξειδίου του άνθρακα στην ετικέτα.

Αυτές τις ημέρες συμπληρώνονται 100 χρόνια από την περίοδο που το ελληνικό κράτος προχώρησε σε ονοματοδοσία αρκετών περιοχών της Μακεδονίας η οποία μετά από πολλές περιπέτειες και διαφορετικούς κατακτητές είχε επιστρέψει ξανά στον έλεγχο των Ελλήνων. Για την κοινότητα μεταξύ Φλώρινας και Αμυνταίου όπου οι ντόπιοι την ήξεραν ως Έξι Σου ή Άνω Βέρμπιανη το νέο όνομα από 1926 ήταν το «Ξινό Νερό» από την χαρακτηριστική γεύση που είχε το νερό της πηγής της περιοχής. Λίγα χρόνια πριν, κατά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο ο Γάλλος Φρανσέ Ντε Εσπαιρέ αρχιστράτηγος των συμμαχικών στρατευμάτων στη Μακεδονία, θεωρεί το νερό εφάμιλλο αν όχι ανώτερο των πλουσίων μεταλλικών νερών της Γαλλίας. Έτσι με εντολή του εγκαθίσταται μονάδα εμφιάλωσης για την αποδοτικότερη χρησιμοποίηση του ξινού νερού από τα στρατεύματα του.
Η φήμη και οι ευεργετικές ιδιότητες του νερού ήταν γνωστές από την αρχαιότητα και με την μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα το Ξυνό Νερό Φλώρινας εμφιαλώνεται από 1958 και πλέον λειτουργεί ως Δημοτική Επιχείρηση του Δήμου Αμυνταίου. Έρευνες έχουν δείξει ότι αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα σήματα των Ελλήνων καταναλωτών παρά τα προβλήματα με ελλείψεις στα σούπερ μάρκετ. Το συγκεκριμένο πρόβλημα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά από φέτος το καλοκαίρι και να εξαλειφθεί οριστικά σε βάθος τριετίας από τις επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί.
Όπως ανέφερε στο flash.gr η κα. Αναστασία Μουστάκα, Εμπορική Διευθύντρια της ProDrinks, της εταιρείας που εδώ και πάνω από ένα χρόνο διαθέτει στρατηγική συνεργασία με την δημοτική επιχείρηση τόσο σε επίπεδο αποκλειστικής διανομής όσο και σε συμβουλευτικό ρόλο ανάπτυξης, «το τελευταίο διάστημα υπήρξε επέκταση της παραγωγής σε δύο βάρδιες σε επταήμερη βάση ενώ τέθηκε στην διάθεση και αποθηκευτικοί χώροι στην Αθήνα που βελτίωσαν σημαντικά στην ομαλοποίηση της τροφοδοσίας της αγοράς».
Διπλασιασμός παραγωγής
Παράλληλα από τις αρχές καλοκαιριού αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή η οποία θα οδηγήσει σε διπλασιασμό παραγωγής ενώ σε βάθος διετίας - τριετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί και το νέο εργοστάσιο το οποίο έχει ενταχθεί σε αναπτυξιακό νόμο. Συγκεκριμένα από τα 700.000 κιβώτια που εξήλθαν από το εμφιαλωτήριο στο Ξινό Νερό πέρυσι φέτος αναμένεται αύξηση στα 1,2 εκατ. κιβώτια ενώ η λειτουργία του νέου εργοστασίου θα οδηγήσει σε τετραπλασιασμό παραγωγής σε σχέση με το 2024.
Η συνεχής ανοδική πορεία πιστοποιείται και από την αύξηση των πωλήσεων οι οποίες εκτιμάται ότι το 2024 διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 7 εκατ. ευρώ έναντι 4,7 εκατ. ευρώ το 2023 και μόλις 2 εκατ. ευρώ το 2020. Όλες τις χρονιές η εταιρεία εμφανίζει σημαντική κερδοφορία η οποία σε μεγάλο βαθμό κατευθύνεται είτε στην χρηματοδότηση των επενδύσεων είτε στην στήριξη της τοπικής κοινωνίας στο Ξινό Νερό και στον Δήμο Αμυνταίου.
Η αλλαγή της ετικέτας
Τον τελευταίο χρόνο υπήρξε αρκετός «θόρυβος» γύρω από το rebranding που πραγματοποιήθηκε τόσο σε ότι αφορά την απουσία του Μέγα Αλέξανδρου από την ετικέτα αλλά κυρίως από την αντικατάσταση του «Φυσικό Μεταλλικό Νερό Φυσικώς Ανθρακούχο» με το «Φυσικό Μεταλλικό Νερό με Προσθήκη Διοξειδίου του Άνθρακα». Σε ότι αφορά στην αφαίρεση του Μέγα Αλέξανδρου από την ετικέτα για μικρό διάστημα η κα. Μουστάκα αναφέρει ότι πρόκειται για «εικαστική αστοχία» που εντοπίστηκε άμεσα όμως η ελλείψεις οδήγησαν αντί για πιθανή καταστροφή της παρτίδας σε τοποθέτηση των φιαλών αυτών στην αγορά.
Σε ότι αφορά το Διοξείδιο του Άνθρακα σημειώνει ότι δεν έχει αλλάξει κάτι: «Πρόκειται απλά για αλλαγή αναγραφής με βάση νέα ευρωπαϊκή οδηγία χωρίς να τροποποιηθεί κάτι στην παραγωγική διαδικασία. Το Ξυνό Νερό είναι αναγνωρισμένο ως Φυσικώς Ανθρακούχο στην πηγή, κατά την μεταφορά του από την πηγή στο εμφιαλωτήριο χάνει κάποια ποσότητα του Διοξειδίου του Άνθρακα η οποία όμως αντικαθίσταται με Διοξείδιο του Άνθρακα από τον ίδιο υδροφόρο ορίζοντα» διευκρινίζει η κα. Μουστάκα.
Το ανθρακούχο νερό στην Ελλάδα
Το ανθρακούχο νερό καταλαμβάνει μερίδιο της τάξης του 7% στην συνολική αγορά του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα. Η κατηγορία είναι ιδιαίτερα δυναμική και αυξάνεται με διψήφιο ποσοστό από έτος σε έτος, ενώ σύμφωνα με την κα. Μουστάκα το Ξυνό Νερό αυξάνεται με διπλάσιους ρυθμού και από την κατηγορία του ανθρακούχου μέσα από το κανάλι του λιανεμπορίου (σούπερ μάρκετ - μικρά σημεία λιανικής).
Το Ξυνό Νερό βρίσκεται στην δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά πίσω από την Σουρωτή, ενώ η συνεχή ανοδική πορεία του σε συνδυασμό με τον πολλαπλασιασμό της παραγωγής δίνει το δικαίωμα στην διοίκηση να βλέπει ψηλότερα.
Στο μέλλον δεν αποκλείεται να επιστρέψουν τα ομώνυμα αναψυκτικά η παραγωγή των οποίων διακόπηκε για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες στην αγορά του νερού καθώς και η δημιουργία συσκευασίας pet για την αγορά του λιανεμπορίου.
Τέλος το Ξυνό Νερό πραγματοποιεί τον τελευταίο χρόνο και τις πρώτες του εξαγωγές τόσο στην Κύπρο όσο και στην ομογενειακή κοινότητα σε Γερμανία, Βρετανία και Βέλγιο. Οι αγορές του εξωτερικού αναμένεται να αποτελέσουν τον επόμενο στόχο για την εταιρεία μετά από την κάλυψη της ελληνικής αγοράς.