Xiaomi: Ο κινεζικός γίγαντας των κινητών που αμφισβητεί την κυριαρχία της Tesla
Η Κινεζική εταιρεία κατασκευής έξυπνων κινητών, Xiaomi, ετοιμάζεται να βγάλει στην αγορά το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα και ήδη από το τέλος της περασμένης εβδομάδας, η εταιρεία άρχισε να δέχεται παραγγελίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μάλιστα είπε ότι το ηλεκτρικό όχημα, Speed Ultra 7, θα πωλείται σε τιμή χαμηλότερη των 500.000 γουάν – 69.186 δολάρια. Η κίνηση της Xiaomi θα την φέρει απέναντι σε δύο ανταγωνιστικές εταιρείες, την Tesla και την επίσης Κινεζική, BYD.
Ωστόσο, η είσοδος της Xiaomi στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται σε μία στιγμή που έχει επιβραδυνθεί η αύξηση των πωλήσεων παγκοσμίως, με αποτέλεσμα να έχει ξεκινήσει ένας πόλεμος τιμών μεταξύ των εταιρειών.
Η εταιρεία ελπίζει ότι η σύνδεση του Speed Ultra 7 με το λειτουργικό σύστημα των κινητών της τηλεφώνων, των λαπτοπ και άλλων συσκευών θα προσελκύσει τους ήδη υπάρχοντες πελάτες της. Άλλωστε, η Xiaomi είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία – όσον αφορά τις πωλήσεις – κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, με το μερίδιο αγοράς της να αγγίζει το 12%.
Το Speed Ultra 7 που η Xiaomi διαφημίζει από πέρυσι έχει συγκριθεί από πολλούς με τα σπορ αυτοκίνητα, Taycan και Panamera, της Porsche.
Το μοντέλο θα κατασκευάζεται σε μονάδα παραγωγής της κρατικής, BAIC Group, σε εργοστάσιο στο Πεκίνο, με δυνατότητα παραγωγής έως και 200.000 οχημάτων το χρόνο.
Ενδεικτικό των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τεχνολογίας που θέλουν να κατασκευάσουν ηλεκτρικά οχήματα είναι το γεγονός ότι η κατασκευάστρια των iPhone, Apple, τον περασμένο μήνα ακύρωσε τα σχέδια της για κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Σύμφωνα με αναλυτές, η απόφαση της Xiaomi να μπει στην ανταγωνιστική αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνει την εμπιστοσύνη της εταιρείας στο brand που έχει φτιάξει, σε αντίθεση με την Apple που δε διέκρινε αρκετή δυναμική στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων εκτός της Κίνας.
Πάντως, ο Κινεζικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.
Ωστόσο, και στο εσωτερικό της Κίνας εντείνεται ο πόλεμος τιμών για τα ηλεκτρικά οχήματα, με τις εταιρείες να ρίχνουν τις τιμές για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, γεγονός το οποίο μειώνει το περιθώριο κέρδους τους.
Η Tesla, επικεφαλής της οποίας είναι ο δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ, μείωσε τις τιμές των αυτοκινήτων που πουλά στην Κίνα κατά χιλιάδες δολάρια, καθώς οι τοπικές εταιρείες – συμπεριλαμβανομένης της BYD – έχουν επίσης ρίξει τις τιμές.
Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, η BYD, που είναι πλέον η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, ανακοίνωσε ετήσια κέρδη δισεκατομμυρίων, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι η αύξηση επιβραδύνθηκε προς το τέλος του έτους.