Βρετανία: Τι έδειξε η μεγαλύτερη δοκιμή στον κόσμο για την 4ήμερη εργασία
Η δοκιμαστική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας, στη Βρετανία, έδειξε ότι οι εργαζόμενοι είχαν καλύτερες επιδόσεις, ενώ το μέτρο φάνηκε να βοηθά την ψυχική τους υγεία.
Η δοκιμή είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, σύμφωνα με τον Autonomy, ερευνητικό οργανισμό με έδρα τη Βρετανία που δημοσίευσε την έκθεση μαζί με μια ομάδα ακαδημαϊκών και με τη στήριξη της ομάδας 4 Day Week Global με έδρα τη Νέα Ζηλανδία, όπως αναφέρει το Reuters.
Οι 61 βρετανικές εταιρείες και οργανισμοί που συμμετείχαν στο πείραμα, το οποίο ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2022, δεσμεύθηκαν για μείωση κατά το ένα πέμπτο (20%) στις ώρες εργασίες όλου του προσωπικού τους, χωρίς ανάλογη μείωση των μισθών.
Οι υπάλληλοι
Το προσωπικό ανέφερε ότι η τετραήμερη εργασία βελτίωσε την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και προσωπικής τους ζωής, ενώ τα στοιχεία έδειξαν ότι οι εργαζόμενοι ήταν πολύ πιο απίθανο να αφήσουν τη δουλειά τους.
Ο Διευθυντής της Εκστρατείας 4 Day Week, Joe Ryle, έκανε λόγο για μια «σημαντική στιγμή καινοτομίας για το κίνημα προς μια τετραήμερη εργασία».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Citizens Advice Gateshead, Paul Oliver, είπε μεταξύ άλλων ότι το «προσωπικό βγάζει περισσότερη δουλειά σε λιγότερο χρόνο».
Για ορισμένους υπαλλήλους, η μια επιπλέον ημέρα άδειας ήταν πιο σημαντική από την αμοιβή: το 15% είπε ότι κανένα χρηματικό ποσό δεν θα τους έκανε να επιστρέψουν σε μια πενθήμερη εργασία,
Οι εργοδότες
Οι εργοδότες από τους τομείς του μάρκετινγκ και της διαφήμισης, των επαγγελματικών υπηρεσιών και της φιλανθρωπίας εκπροσωπήθηκαν περισσότερο στη δοκιμή. Περίπου το 66% των συμμετεχόντων είχε 25 ή λιγότερους υπαλλήλους, ενώ το 22% είχε 50 ή περισσότερους υπαλλήλους.
Οι περισσότερες από τις βρετανικές εταιρείες, που εφάρμοσαν δοκιμαστικά την εργάσιμη εβδομάδα των τεσσάρων ημερών, αποφάσισαν να συνεχίσουν να την εφαρμόζουν μετά το τέλος ενός πιλοτικού εξαμήνου, κάτι που θεωρούν νίκη τους οι υποστηρικτές μιας καλύτερης ισορροπίας ανάμεσα στην εργασία και τη ζωή.
Τα τελευταία χρόνια, μεγάλες εταιρείες έχουν δοκιμάσει μια τετραήμερη προσέγγιση και ανέφεραν επίσης επιτυχημένα αποτελέσματα. Η Microsoft (MSFT.O) το χρησιμοποίησε πιλοτικά στην Ιαπωνία για ένα μήνα το 2019, ενώ ο «γίγαντας» καταναλωτικών αγαθών Unilever (ULVR.L) πραγματοποίησε μια δοκιμή διάρκειας ενός έτους στη Νέα Ζηλανδία το 2020.