Βουλευτικά αυτοκίνητα: Τι διάλεξαν οι 300;
Με SUV, υβριδικά και diesel, κινείται το βουλευτικό σώμα. Αυτοκίνητα με κινητήρες diesel διάλεξαν στην πλειοψηφία τους οι Έλληνες βουλευτές.
Για άλλη μία φορά η επιλογή των Ελλήνων βουλευτών έγινε με γνώμονα την προσωπική τους οικονομία και μακριά από το πνεύμα της εποχής για την προστασία του περιβάλλοντος.
Όταν όλη η Ευρώπη στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση (είτε με αμιγώς ηλεκτρικά είτε με υβριδικά αυτοκίνητα), στην Ελλάδα το 37% του βουλευτικού σώματος επέλεξε αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου.
Μάλιστα οι στατιστικές υπηρεσίες αποκάλυψαν πως τα SUV είναι η κυρίαρχη επιλογή με ποσοστό 55%, ενώ το υπόλοιπο 45% μοιράστηκε σε μοντέλα τύπου Sedan (μεσαίου μεγέθους) αλλά και Crossover.
Τα ποσοστά
- Το 37% των βουλευτών προτιμά: Mercedes GLA, Peugeot 3008, BMW X1 και 116d, DS4.
- Το 22% διάλεξε ηλεκτρικά μοντέλα: Mercedes EQA 250, Audi Q3, VW ID.4, Skoda Enyaq, Peugeot e-2008
- Το 18% επέλεξε τη μέση λύση του υβριδικού συνόλου: DS7, BMW X1, Audi Q4, Citroen C5
- Το 6% έμεινε στην κλασική λύση του βενζινοκίνητου αυτοκινήτου ενώ 55 διάλεξαν τύπου SUV και οι υπόλοιποι sedan ή μεσαίου μεγέθους.
Τι οδηγούν οι Αρχηγοί;
- O πρωθυπουργός και πρόεδρος της Ν.Δ., Κυριάκος Μητσοτάκης, μοιράζει τις μετακινήσεις του ανάμεσα στο νέο PHEV υβριδικό XC60 της Volvo και την BMW X5 (προηγούμενης γενιάς).
- Ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, παρήγγειλε το Renault Austral.
- Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, πήρε το Audi Q4
- O γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, έμεινε στη γερμανική μάρκα αλλά στο μεγαλύτερο Audi Q5 (diesel).
- Έκπληξη αποτελεί ο πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας, ο οποίος οδηγεί το ηλεκτρικό VW ID.4.
Τι δεν πληρώνουν οι βουλευτές;
Οι βουλευτές δεν πληρώνουν διόδια, συντήρηση αυτοκινήτου, τέλη κυκλοφορίας (λόγω leasing) και καύσιμα.
Για τα τελευταία παίρνουν μηνιαία επιδόματα
- 291 ευρώ για τους βουλευτές Επικρατείας και Λεκανοπεδίου Αττικής
- 389 ευρώ για τους βουλευτές Αργολίδας, Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, Βοιωτίας, Εύβοιας, Ημαθίας, Κιλκίς, Κορινθίας, Λασιθίου, Ξάνθης, Ροδόπης, Πέλλας, Πιερίας, Ρεθύμνου, Σερρών, Χαλκιδικής, Δράμας και Β’ Θεσσαλονίκης
- 486 ευρώ για τους βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας, Αρκαδίας, Άρτας, Αχαΐας, Γρεβενών, Ευρυτανίας, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Καστοριάς, Λακωνίας, Λάρισας, Μαγνησίας, Πρέβεζας, Τρικάλων, Φθιώτιδας, Φλώρινας, Φωκίδας, Λευκάδας και Μεσσηνίας
- 648 ευρώ για τους βουλευτές Κυκλάδων και Δωδεκανήσου.
Και λίγη ιστορία
Η παροχή αυτοκινήτου στους βουλευτές είναι κάτι που «χτυπά» άσχημα, ιδιαίτερα όταν οι συνθήκες για τους πολίτες δεν είναι καλές και πολλές φορές η παροχή δίχασε.
Μέχρι τη μέση της δεκαετίας του 1980 τα μέλη του κοινοβουλίου αγόραζαν με δικά τους έξοδα τα αυτοκίνητα που ήθελαν (απαλλαγμένα από το φόρο). Αργότερα μπορούσαν να προμηθεύονται (σε πολύ καλές τιμές) από τη ΔΔΔΥ (Διεύθυνση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού).
Το 2000, αποφασίστηκε η λύση της χρονομίσθωσης (leasing) τριών ετών. Τα πρώτα χρόνια η Βουλή προμηθευόταν 300 αυτοκίνητα διαφόρων εταιρειών και τα διέθετε με κλήρωση στους Βουλευτές.
Τώρα τους δόθηκε η δυνατότητα να επικοινωνούν απευθείας με τις εταιρείες leasing και να επιλέγουν μόνοι τους το αυτοκίνητο που επιθυμούν. Μοναδική παράμετρος το μηνιαίο μίσθωμα και ο κυβισμός να είναι εντός του προβλεπόμενου ορίου.