Τζιτζικώστας: Ο ΣΥΡΙΖΑ στοχοποιεί ανοιχτά τον Έλληνα Επίτροπο - Πρωτοστατεί ο Αρβανίτης
«Τέλος ο μήνας του μέλιτος» λένε στην κυβέρνηση για τον Απόστολο Τζιτζικώστα. Πρώτα πυρά από τον ΣΥΡΙΖΑ, γρίφος η στάση του Βερολίνου για το «αγαπημένο» χαρτοφυλάκιων των μεταφορών.
Η κυβέρνηση έχει 26 δισεκατομμύρια λόγους να αισθάνεται ικανοποιημένη γιατί ο Απόστολος Τζιτζικώστας , καταλαμβάνει ένα από τα καίρια πόστα στις Βρυξέλλες, και το σημαντικό χαρτοφυλάκιο, που όπως είχε προϊδεάσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, διεκδικούσε η χώρα μας στη νέα Κομισιόν.
«Τώρα όμως δεν αρχίζει ο μήνας του μέλιτος», έλεγε στον Flash.gr ανώτερη, ευρωπαϊκή πηγή. Το ίδιο πρόσωπο εξηγούσε ότι με την παραλαβή του υπερ-χαρτοφυλακίου των υποδομών επιβεβαιώνεται μεν η ισχυρή θέση που διεκδικεί στο ευρωπαϊκό τραπέζι η Ελλάδα, «όμως τώρα αρχίζει η πραγματική μάχη».
«Τουλάχιστον ένας διαβολομήνας», μέχρι την ακρόαση των νέων επιτρόπων από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, στον οποίο σύμφωνα με τον συγκεκριμένο αξιωματούχο, θα πρέπει να θεωρείται αναμενόμενο ότι θα φουντώσει ο «πόλεμος» των δημοσιευμάτων, που θα συνδέει τη συγκεκριμένη θέση με την υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.
Τα πρώτα πυρά από τον... Αρβανίτη
Αυτά τα «πυρομαχικά» χρησιμοποίησε πρώτος, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Αρβανίτης, ο οποίος μέσω του ATTICA TV κατηγόρησε την Πρόεδρο της Κομισιόν αλλά και την επικεφαλής του ευρωκοινοβουλίου Ρομπέρτα Μέτσολα, ότι είναι αρωγοί στην επιχείρηση της ελληνικής κυβέρνησης, «να υψώσει ένα τείχος γύρω από το δυστύχημα των Τεμπών».
Σημειώνει μάλιστα, ότι με την παρουσία της γαλάζιας, Ελίζας Βόζενμπεργκ, στην Προεδρία της Επιτροπής Μεταφορών, «…Θα κάνουν ό,τι μπορούν για να διασφαλίσουν ότι η Ευρώπη δεν θα πιέσει για διαφάνεια και απονομή δικαιοσύνης».
«Αγαπημένο» χαρτοφυλάκιο των Γερμανών οι μεταφορές...
Αυτή η δημοσιότητα, δεν είναι το μοναδικό εμπόδιο που θα βρεθεί στο δρόμο του νέου επιτρόπου Μεταφορών και Τουρισμού. Και στην Αθήνα, άλλωστε αναμένουν με ενδιαφέρον τη στάση που θα τηρήσει το Βερολίνο, το οποίο όπως υπενθύμιζε η ίδια ευρωπαϊκή πηγή, «Αντιμετωπίζει διαχρονικά, με υπερπροστατευτικότητα το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο».
Άλλωστε δεν είναι μόνον οι πόροι των 26 δισεκατομμυρίων ευρώ που πάνε πακέτο με τη συγκεκριμένη θέση, αλλά και ο σχεδιασμός για τα θέματα εμπορίου, ενέργειας και δικτύωσης, τόσο προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου. Αντανακλά την αναβάθμιση της θέσης όσο και προς τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, συνδέονται ευθέως με τα γερμανικά συμφέροντα.
Σε κάθε περίπτωση η επιλογή Τζιτζικώστα εκπληρώνει και ακόμη μια ελληνική διεκδίκηση, την οποία είχε αναδείξει δημόσια ο Κυριάκος Μητσοτάκης και αφορούσε στην ανάγκη να αλλάξει η αναλογία πολιτικών και τεχνοκρατών στη νέα σύνθεση της Κομισιόν.
Το γεγονός ότι ο Απόστολος Τζιτζικώστας εκπροσωπεί τη Μακεδονία, ήταν ένα από τα κριτήρια που βάρυναν στην τελική απόφαση του Πρωθυπουργού, καθώς -με μόνιμα ανοιχτή τη συζήτηση για τα χαμηλά ποσοστά εκπροσώπησης της στο κυβερνητικό σχήμα- η Βόρεια Ελλάδα αποκτάει έναν δικό της αντιπρόσωπο στα ευρωπαϊκά κέντρα αποφάσεων.
Ο Απόστολος Τζιτζικώστας είναι και ένα πρόσωπο με σημαντικό γκελ και στα κοινά που βρίσκονται δεξιότερα, της παραδοσιακής βάσης της Νέας Δημοκρατίας. Η μετακόμιση του στις Βρυξέλλες, εκτιμάται ότι θα κόψει και την όρεξη, σε όσους πόνταραν στη δημιουργία ενός πόλου με έδρα τη Βόρεια Ελλάδα.