Τροπολογία του ΠΑΣΟΚ για την επιβολή πλαφόν στη λιανική τιμή της ενέργειας - Τι προβλέπει
Τροπολογία για την επιβολή πλαφόν στη λιανική τιμή της ενέργειας καταθέτει το ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής εντός της ημέρας. Η τροπολογία, η οποία βρίσκεται σε φάση συλλογής υπογραφών, προβλέπει ότι με την επιβολή του πλαφόν, "οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν πάνω από 10% σε σχέση με αυτά που πλήρωναν πριν ξεκινήσει η ενεργειακή κρίση (1/5/2021)".
Όπως αναφέρει το ΠΑΣΟΚ Κίνημα Αλλαγής, με την τροπολογία του, θα απαγορεύεται η διακοπή παροχής ρεύματος σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, όταν τους επιβάλλεται χρέωση που υπερβαίνει το πλαφόν του 10%, ενώ, για τα χρέη που έχουν συσσωρευτεί από λογαριασμούς ρεύματος από 1/5/2021 δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης σε 240 δόσεις.
Στη Χαριλάου Τρικούπη εκτιμούν πως η επιβολή πλαφόν στην λιανική τιμή ενέργειας συνιστά μια λύση συμβατή με την εργαλειοθήκη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δίνει άμεσα λύση στο πρόβλημα νοικοκυριών και επιχειρήσεων με τους υπέρογκους λογαριασμούς και δεν κλείνει το μάτι στην κερδοσκοπία.
«Με τις καθυστερήσεις της κυβέρνησης να κοστίζουν ακριβά στην τσέπη των πολιτών, καλούμε τις πολιτικές δυνάμεις να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να δώσουν διαφυγή στα κοινωνικά αδιέξοδα, που δημιουργεί εδώ και μήνες η ενεργειακή κρίση», σημειώνουν οι ίδιες πηγές.
Συγκεκριμένα:
1. Με την επιβολή του πλαφόν οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν πάνω από 10% σε σχέση με αυτά που πλήρωναν πριν ξεκινήσει η ενεργειακή κρίση (1/5/2021)
2.Απαγορεύεται η διακοπή ρεύματος σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, όταν τους επιβάλλεται χρέωση που υπερβαίνει το πλαφόν του 10%
3. Για τα χρέη που έχουν συσσωρευτεί από λογαριασμούς ρεύματος από 1/5/2021 δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης σε 240 δόσεις.
Η τροπολογία του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ για την επιβολή πλαφόν στη λιανική τιμή του ρεύματος
Θέμα: Ρύθμιση τιμής προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε Πελάτες Χαμηλής και Μέσης Τάσης
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ:
Το Κόμμα μας εδώ και αρκετούς μήνες έχει προτείνει την ρύθμιση της λιανικής τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή την επείγουσα ρυθμιστική επέμβαση εκεί που εκδηλώνεται το πρόβλημα, στον λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος που λαμβάνουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα αποτάσσεται μέτρα ενεργειακού λαϊκισμού που το μόνο που κάνουν είναι να γεννούν νέα κινήματα "Δεν Πληρώνω" χωρίς να λαμβάνουν υπόψη της πολυπλοκότητα των ζητημάτων που τίθενται. Προτείνεται ανώτατο όριο αύξησης των χρεώσεων προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με την 1η.5. 2021. Πρόκειται για λύση που εντάσσεται στις σχετικές Κατευθύνσεις που έχει παράσχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δίνει άμεσα λύση στο πρόβλημα νοικοκυριών και επιχειρήσεων με τους υπέρογκους λογαριασμούς και δεν κλείνει το μάτι στην κερδοσκοπία. Η ρύθμιση που προτείνεται, εξασφαλίζει εξάλλου δίκαιη ισορροπία ανάμεσα στους σκοπούς δημοσίου συμφέροντος που είναι ο ενεργειακός εφοδιασμός σε προσιτές τιμές και η ομαλή λειτουργία της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Β. ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ - ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ
Άρθρο …
Το σύνολο των χρεώσεων προμήθειας ανά μεγαβατώρα που επιβάλλουν οι Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας σε όλες τις Κατηγορίες Πελατών που συνδέονται στην Χαμηλή και Μέση Τάση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% των χρεώσεων προμήθειας ανά μεγαβατώρα που εφαρμοζόταν για τον ίδιο Πελάτη την 1.5.2021. Το όριο του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται στον πρώτο λογαριασμό που αποστέλλει ο Προμηθευτής στον Πελάτη, μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος και καταλαμβάνει το σύνολο της περιόδου κατανάλωσης που ο λογαριασμός αυτός αφορά. Το όριο εφαρμόζεται επίσης με την επιφύλαξη τυχόν εξ άλλης αιτίας ακυρότητας της αναπροσαρμογής ή με άλλο τρόπο αύξησης της χρέωσης προμήθειας.
Στις χρεώσεις προμήθειας που εφαρμόζονταν την 1.5.2021 περιλαμβάνονται, για το σκοπό της παρούσας διάταξης, κάθε είδους εκπτώσεις που εφαρμοζόταν την ανωτέρω ημερομηνία δυνάμει της σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που έχει συναφθεί. Στις χρεώσεις προμήθειας που επιβάλλουν οι προμηθευτές και στις οποίες επιβάλλεται η κατά τα ανωτέρω διατίμηση, περιλαμβάνονται κάθε είδους επιβαρύνσεις, όπως ρήτρες αναπροσαρμογής, τέλη σύνδεσης της χρέωσης προμήθειας με την τιμή χρέωσης στον Προμηθευτή της παραγόμενης και πωλούμενης από αυτόν ηλεκτρικής ενέργειας.
Σε περίπτωση που ο Πελάτης έχει διαφορετικό Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας σε σχέση με αυτόν που είχε την 1.5.2021, το ανωτέρω όριο εφαρμόζεται λαμβάνοντας υπόψη την Χρέωση Προμήθειας που είχε συμφωνηθεί κατά την σύναψη της σύμβασης προμήθειας με τον νέο Προμηθευτή.
Απαγορεύεται η αποστολή από τον Προμηθευτή και η εκτέλεση από τον Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ (ΔΕΔΔΗΕ) εντολής αποκοπής/απενεργοποίησης λόγω μη καταβολής λογαριασμού που περιέχει χρεώσεις προμήθειας κατά παράβαση της παρούσας διάταξης.
Για όλα τα χρέη που έχουν σωρευθεί στους καταναλωτές από 1.5.2021, δίνεται η δυνατότητα διακανονισμού 240 δόσεων.
Όποιος παραβαίνει τις διατάξεις του παρόντος άρθρο τιμωρείται σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 144 παρ. 2 ν. 4001/2011.
Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εντός τριάντα (30) ημερών από τη θέση σε ισχύ του παρόντος, ύστερα από εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, προσδιορίζεται η διαδικασία και το ποσοστό επιδότησης των Προμηθευτών Ηλεκτρικής Ενέργειας για τυχόν πωλήσεις κάτω του κόστους αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας που συνεπάγεται η εφαρμογή της παρούσας διάταξης. Κατά τον προσδιορισμό της επιδότησης του κόστους λαμβάνεται υπόψη η τυχόν ωφέλεια του Προμηθευτή υπό την ιδιότητά του ως Παραγωγού Συμμετέχοντος στο ΕΧΕ. Το ποσοστό της επιδότησης του κόστους που θα προσδιοριστεί με τον τρόπο που εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα της αγοράς.