Τραγωδία στο Ίλιον: Νεκρός 27χρονος οδηγός μηχανής - Ένας σοβαρά τραυματίας
Τη ζωή του έχασε ο οδηγός της μηχανής, 27 ετών, από το τραγικό τροχαίο που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Παρασκευής (22/12) στο Ίλιον. Επίσης σοβαρά τραυματισμένος είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου, 70 ετών, ο οποίος έχει μεταφερθεί στον «Ερυθρό Σταύρο».
Το θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε λίγο μετά τη μία τα ξημερώματα στη συμβολή των οδών Ποσειδώνος και Πρωτεσιλάου στην περιοχή του Ίλιον, όταν για άγνωστη αιτία μοτοσυκλέτα συγκρούστηκε πλαγιομετωοικά με ΙΧ αυτοκίνητο.
Από την σύγκρουση τραυματίστηκαν οι δύο οδηγοί οι οποίοι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που έσπευσε στο σημείο ωστόσο ο νεαρός δεν τα κατάφερε και κατέληξε.
Διεξάγεται προανάκριση για τα αίτια που προκάλεσαν το τροχαίο ατύχημα.
SOS για τα τροχαία
Για τα τροχαία, την παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αλλά και την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ που οδηγεί στην επικίνδυνη οδική συμπεριφορά, μίλησε πρόσφατα στην εκπομπή Action τώρα στο Action 24 ο Γιάννης Λιονάκης, Πρόεδρος συλλόγου πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων.
Ο κ. Λιονάκης απαντώντας σε ερωτήσεις του Νίκου Υποφάντη και της Δώρας Κουτροκόη ανέφερε τον προβληματισμό του λέγοντας χαρακτηριστικά «Η χρονιά εξελίσσεται πάρα πολύ άσχημα. Δυστυχώς έχουμε πισωγύρισμα στα παλιά, πολύ άσχημα χρόνια. Σίγουρα θα ξεπεράσουμε τους 600 νεκρούς. Η μια πλευρά του προβλήματος είναι οι υποδομές ωστόσο γνωρίζουμε ότι το πρόβλημα με τα τροχαία είναι μεταναστευτικό. Έχει έρθει στο επαρχιακό δίκτυο και κυρίως έχει έρθει στο λεκανοπέδιο. Όμως ο θάνατος των πεζών θα είναι ο τραγικότερος που έχουμε δει την τελευταία 15ετία. Αυτά είναι πολύ σημαντικά ζητήματα που πρέπει να δούμε. Πρέπει να εστιάσουμε στο πρόβλημα στις πόλεις και κυρίως να ελέγξουμε και να επιτηρήσουμε την κυκλοφορία και την κίνηση».
Κρυφές κάμερες και παραβιάσεις
Μάλιστα σχετικά με τις κρυφές κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στους φωτεινούς σηματοδότες στο οδικό δίκτυο της Αθήνας τόνισε ότι «Στη δοκιμή των 900 παραβιάσεων του ερυθρού σηματοδότη στη Γλυφάδα, στις ελάχιστες κάμερες που λειτουργούν στην Αττική, έχουμε τουλάχιστον 250 παραβιάσεις τη μέρα. Θέλω να σας πω ότι δυστυχώς, οι περισσότεροι θάνατοι και οι περισσότερες τροχαίες συγκρούσεις που έχουμε κυρίως τις μεταμεσονύχτιες ώρες είναι εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης οινοπνεύματος» ενώ δεν παρέλειψε να ξεκαθαρίσει ότι «Οι χώρες που έχουν επιβάλει μηδενική κατανάλωση αλκοόλ και περιορισμένα όρια ταχύτητας μέσα στους οικιστικούς ιστούς αναγνωρίζουν την εγγύτητα αυτών των ζητημάτων».
Βαρύς φόρος νεκρών στην άσφαλτο
Όσον αφορά στους νεκρούς στην άσφαλτο, ο κ. Λιονάκης διευκρίνισε ότι «Το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι ότι παρά το γεγονός ότι κάναμε κάποια σημαντικά βήματα την τελευταία δεκαετία, επειδή δεν έχουμε την παιδεία, την αρτιότητα και επειδή δεν έχουμε ρυθμίσει την καθημερινότητά μας στην κυκλοφοριακή κίνηση, το θέμα που θίγουμε είναι βαθύτατα συμπεριφορικό. Μόλις ο Έλληνας ξαναφέθηκε ελεύθερος από τον εγκλεισμό του λόγω της πανδημίας του COVID, ξαναμπήκαμε στην ίδια διαδικασία και κάνει τα ίδια πράγματα με τον ίδιο τρόπο. Άρα δεν μπορούμε να περιμένουμε διαφορετικά πράγματα.
Οι 70-80 νεκροί πεζοί στο λεκανοπέδιο, δηλαδή να περιμένει κάποιος στο φανάρι για να περάσει απέναντι και να μην τα καταφέρνει ποτέ και να επιστρέφει σπίτι του πεθαμένος είναι ένα ζήτημα που πρέπει να αναλυθεί.
Στο τροχαίο υπάρχει μια διαφορετικότητα, δεν προλαβαίνεις να αρρωστήσεις. Σε μεγάλο βαθμό η υπαιτιότητα δεν σου ανήκει. Μπαίνουμε στη διαδικασία της υπαιτιότητας για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχουμε μπει σε τάξη από τότε που βγήκαμε από το μαιευτήριο. Αυτό έκαναν χώρες που έχουν μόλις 18 νεκρούς ανα εκατομμύριο και εμείς βρισκόμαστε ξανά στην τριάδα Βουλγαρίας – Ρουμανίας – Ελλάδας».
Τα μοιραία λάθη
Αναφορικά με τις κόντρες στην Βάρη όπου θρηνήσαμε 4 νέους διευκρίνησε ότι « Οι νέου που χάθηκαν στα 18 τους χρόνια δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας. Δεν μπορεί ο Έλληνας σήμερα να μπαίκει, ακόμα, στο αυτοκίνητο και να μην κάνει την πιο χρίσημη, δωρέαν, σωτήρια κίνηση να φορέσει τη ζώνη ή το κράνος. Δεν μπορεί διαρκώς να θέλουμε, τάχα μου, να είμαστε ο περιούσιος»
Κλείνοντας προέτρεψε τους οδηγούς να κάνουν τα εξής:
- Να είναι προσεκτικοί στην οδήγησή τους
- Να προστεθεί ένα μισάωρο επιπλέον στην οδήγηση του καθένα με σκοπό να μειωθούν οι οδηγοί που βιάζονται
- Οι επιβάτες των αυτοκινήτων να φορούν ζώνη σε όλες τις θέσεις
- Οι μοτοσικλετιστές και οι συνοδηγοί τους να φορούν κράνος.
«Αν κάναμε αυτά τα βήματα θα είχαμε σίγουρα 60% λιγότερους νεκρούς»