Τρίτο εργοστάσιο στην Ευρώπη ετοιμάζει η BYD
Η BYD εξετάζει την πιθανότητα να φτιάξει (ή να αγοράσει) στη Γερμανία ένα τρίτο εργοστάσιο σε Ευρωπαϊκό έδαφος.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις στην Ευρώπη καθώς η κινεζική αγορά μένει στάσιμη και η BYD πιστεύει πως με ένα εργοστάσιο στην Ευρώπη θα το κάνει εφικτό.
Επιπλέον οι Κινέζοι, θέλουν να εκμεταλλευτούν, τις νέες προϋποθέσεις, που βάζει η νέα κυβέρνηση της Γερμανίας για να ενθαρρύνει τις επενδύσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η BYD... κοιτάζει τη Γερμανία αλλά δεν έχει ληφθεί ακόμη η τελική απόφαση καθώς η εταιρία σταθμίζει το κόστος εργασίας και την παραγωγικότητα. Από την άλλη πλευρά βλέπουν με ενδιαφέρον (λόγω καλών τιμών) τα εργοστάσια που θέλουν να… πουλήσουν οι Γερμανοί της Volkswagen.

Ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρικών οχημάτων (BYD) εξετάζει τη Γερμανία για ένα πιθανό τρίτο εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Ευρώπη, αποκάλυψε το πρακτορείο Reuters, αφού η μεγαλύτερη οικονομία της περιοχής και η αγορά αυτοκινήτου αντιτάχθηκαν στους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά EV πέρυσι.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να δημιουργήσουν εργοστάσια παραγωγής και συναρμολόγησης στην Ευρώπη καθώς επιδιώκουν να πουλήσουν περισσότερα αυτοκίνητα χαμηλότερου κόστους στην περιοχή για να αμφισβητήσουν τους ευρωπαίους ανταγωνιστές καθώς η ζήτηση επιβραδύνεται στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Θέλουν επίσης να αποφύγουν τους εισαγωγικούς δασμούς που επέβαλε η ΕΕ στα κινεζικά EV πέρυσι.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος Stella Lee είπε σε συνέντευξη νωρίτερα αυτό το μήνα στην Automobilwoche ότι η BYD, εξέταζε μια τρίτη εγκατάσταση για την εξυπηρέτηση της ευρωπαϊκής αγοράς τα επόμενα δύο χρόνια - εκτός από τις δύο που κατασκευάζει στην Ουγγαρία και την Τουρκία.

Η Γερμανία είναι η κορυφαία επιλογή της BYD, αν και υπάρχουν αντιρρήσεις λόγω του υψηλού κόστους εργασίας και ενέργειας της χώρας, της χαμηλής παραγωγικότητας και της χαμηλής ευελιξίας. Δεν έχει ληφθεί ακόμη οριστική απόφαση. Η εταιρεία σκέφτεται τη Δυτική Ευρώπη για ένα τρίτο εργοστάσιο επειδή θέλει να δημιουργήσει αναγνώριση και αποδοχή της επωνυμίας από τους Ευρωπαίους πελάτες ως τοπικός κατασκευαστής.
Αλλά η εταιρεία τηρεί επίσης μια οδηγία του Πεκίνου να μην επενδύει σε χώρες που υποστήριξαν τους δασμούς εισαγωγής. Αυτό σημαίνει ότι η BYD προεξοφλεί επί του παρόντος ορισμένες χώρες μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας και της Γαλλίας, επειδή υποστήριξαν τους δασμούς.
Το Reuters ανέφερε τον Ιανουάριο ότι Κινέζοι αξιωματούχοι και αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν ορισμένα γερμανικά εργοστάσια που αναμένεται να κλείσουν, ιδιαίτερα τα εργοστάσια της Volkswagen.
"PRO CHINA"
Το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα, το οποίο είναι πιθανό να πρωτοστατήσει στην επόμενη κυβέρνηση της Γερμανίας, έχει δεσμευτεί να μειώσει τους εταιρικούς φόρους και να προσελκύσει ειδικευμένους εργάτες, για να στηρίξει τον τομέα του αυτοκινήτου ως το μεγαλύτερο εισόδημα της χώρας.
Ωστόσο, αντιτίθεται στις κρατικές επιδοτήσεις, κάτι στο οποίο βασιζόταν συχνά ο συνασπισμός του Καγκελαρίου Olaf Scholz κατά τη διάρκεια της θητείας του.
Το πόσο «φιλο-κινέζικα» θα αντιδράσουν οι άλλες χώρες θα αποδειχθούν τα επόμενα χρόνια θα είναι καθοριστικό. Η τελική απόφαση για ένα τρίτο εργοστάσιο θα εξαρτηθεί επίσης από την απόδοση των πωλήσεων της BYD στην Ευρώπη και από την παραγωγική ικανότητα στα εργοστάσια της Ουγγαρίας και της Τουρκίας.

Το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει την παραγωγή τον Οκτώβριο, ενώ το εργοστάσιο στην Τουρκία θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2026. Όταν λειτουργήσει πλήρως, θα έχει συνολική παραγωγική ικανότητα 500.000 αυτοκινήτων ετησίως. Εκτός από τα ηλεκτρικά μοντέλα, η BYD στοιχηματίζει επίσης στην υβριδική τεχνολογία για την ευρωπαϊκή επέκτασή της .
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P Global Mobility, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της BYD θα υπερδιπλασιαστούν φέτος σε 186.000 μονάδες, από 83.000 μονάδες το 2024, και αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω σε κάτι λιγότερο από 400.000 μονάδες έως το 2029.