Τρένα: Εκτός λειτουργίας το σύστημα τοπικού χειρισμού στη σιδηροδρομική γραμμή Θριασίου
Με χειροκίνητη χάραξη πραγματοποιούνται τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από το Θριάσιο προς τη Θεσσαλονίκη, καθώς ο τοπικός πίνακας χειρισμού έχει βγει εκτός λειτουργίας.
Σύμφωνα με το ethnos.gr, τα εν λόγω δρομολόγια ξεκίνησαν χθες το βράδυ και σήμερα, όλη την ημέρα, γίνονται με… μανιβέλα, καθώς κατά πάσα πιθανότητα υπάρχει βλάβη σε κάρτα.
Εν τω μεταξύ, συνεχίζονται οι προετοιμασίες για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών δρομολογίων που εκτελούνται, με τη διαδικασία να αναμένεται ακόμα μακρά έως την πλήρη ομαλοποίηση.
Επιβατικά τρένα
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τα επιβατικά τρένα που θα πραγματοποιούν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη αναμένεται, εκτός απροόπτου, να ξεκινήσουν δρομολόγια την προσεχή Δευτέρα, 3 Απριλίου. Τις πρώτες ημέρες θα εκτελείται ένα ζεύγος δρομολογίων, με τον έως τώρα προγραμματισμό να περιλαμβάνει την εκτέλεση 2 διπλών δρομολογίων από τις 7 Απριλίου και 3 διπλών δρομολογίων από τις 11 Απριλίου.
Παράλληλα, εξετάζεται η επαναδρομολόγηση αμαξοστοιχίας και στη γραμμή Αθήνα – Καλαμπάκα ή από το Σάββατο, 1η Απριλίου ή πιθανότατα από τη Δευτέρα, 3 Απριλίου.
Την προσεχή Τετάρτη ή Παρασκευή, σχεδιάζεται -εφόσον δεν προκύψουν προβλήματα- να φτάνει έως τη Μαγούλα και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας, καθώς εκεί μένουν ακόμα κάποια προβλήματα να επιλυθούν.
Ωστόσο για το Κιάτο αν και είχε ανακοινωθεί ότι τα δρομολόγια θα ξεκινούσαν στις 27 Μαρτίου, η αναμονή θα είναι αρκετά μεγαλύτερη, όπως προκύπτει και από την επιστολή που απέστειλε ο ΟΣΕ στην Hellenic Train και αναφέρει: «Εντός 2 εβδομάδων θα ανακοινωθεί το πλήρες πρόγραμμα αποκατάστασης όλων των συστημάτων στις σήραγγες αυτές (προς Κιάτο) ενώ ήδη γίνονται εργασίες άμεσης αποκατάστασης (εντός 10 ημερών) του φωτισμού και αερισμού εξόδων αυτών».
Όπως ενημέρωσαν οι μηχανοδηγοί, ο Οργανισμός έχει δώσει γραπτές διαβεβαιώσεις για την διέλευση από τις σήραγγες των Τεμπών και Πλαταμώνα, ενώ για τις επικοινωνίες εντός των σηράγγων θα υπάρχει πιστοποιημένος υπάλληλος του ΟΣΕ εντός των αμαξοστοιχιών που θα χρησιμοποιεί το σύστημα GSMR σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και όχι για λόγους κυκλοφορίας καθώς το σύστημα δεν έχει αδειοδοτηθεί - όπως αναφέρει ο ΟΣΕ - για τα εποχούμενα.