Τράπεζα Θεμάτων: Προβληματισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα - Κινητοποιήσεις ετοιμάζει η ΟΛΜΕ
Τράπεζα Θεμάτων: Αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει από εφέτος την Τράπεζα Θεμάτων.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς, έχει κυρίως δύο διαστάσεις: Η πρώτη αφορά την ύλη ως σύνολο σε άμεση σχέση με τη διαχείριση της πανδημίας. Τα πάρα πολλά κρούσματα σε σχολεία, προκάλεσαν πολλές απουσίες με συνέπεια να μη βγει η ύλη.
Η άλλη διάσταση του προβλήματος έχει να κάνει με τις ελλείψεις που άφησε στα παιδιά η λειτουργία των σχολείων τα δύο τελευταία χρόνια.
Καθημερινά, οι εκπαιδευτικοί λένε ότι διαπιστώνουν πως τα παιδιά δεν έχουν αφομοιώσει βασικά κομμάτια της εξεταζόμενης ύλης με συνέπεια να υπάρχει η πρόβλεψη ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στα πολλές φορές αυξημένης δυσκολίας θέματα της Τράπεζας στις απολυτήριες εξετάσεις που πλησιάζουν.
Επιμένει το υπουργείο Παιδείας
Στην τελευταία συνάντηση της ΟΛΜΕ με το υπουργείο Παιδείας, το θέμα έκλεισε μέσα σε ελάχιστα λεπτά και από την πλευρά της ηγεσίας τονίστηκαν τα εξής: "Η ύλη θα βγει και η τράπεζα θεμάτων θα εφαρμοστεί κανονικά. Δεν συντρέχει λόγος για καμία αλλαγή".
Κινητοποιήσεις ετοιμάζει η ΟΛΜΕ
Η ΟΛΜΕ, από την πλευρά της, σκέφτεται να πιέσει και άλλο μέσα στο Μάιο με κινητοποίηση της οποίας ένα εκ των βασικών αιτημάτων θα είναι η μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων εφέτος.
Χαρακτηριστική του προβληματισμού που διέπει τους εκπαιδευτικούς, είναι η ανακοίνωση του συλλόγου των εκπαιδευτικών του 5ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου την οποία και παραθέτουμε αυτούσια.
"Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών του 5ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου Κρήτης, έπειτα από συζήτηση παιδαγωγικού χαρακτήρα με θέματα την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης και την εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων, έθεσε τα προβλήματα που προκύπτουν από την εμμονή του Υπουργείου Παιδείας σε αυτήν την εφαρμογή.
Οι δυσκολίες που επιφέρει η Τράπεζα θεμάτων προκύπτουν από τους παρακάτω παράγοντες.
Α) Τα σχολεία παρέμειναν ουσιαστικά κλειστά για σχεδόν δύο χρόνια λόγω της πανδημίας και η τηλεκπαίδευση δε λειτούργησε παιδαγωγικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα τεράστια γνωστικά κενά των μαθητών και τα ποικίλα ψυχοκοινωνικά προβλήματα, τα οποία εμείς ως εκπαιδευτικοί σε καθημερινή επαφή μαζί τους, βιώνουμε έντονα.
Β) Η έλλειψη καθηγητών και τα κενά στα σχολεία που οφείλονται στη μη έγκαιρη ή καθόλου πρόσληψη προσωπικού από το Υπουργείο Παιδείας συνέβαλαν στη μη ικανοποιητική κάλυψη της διδακτέας ύλης.
Γ) Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, λόγω των υγειονομικών συνθηκών με πολλούς εκπαιδευτικούς και μαθητές να νοσούν και να απουσιάζουν συχνά, προέκυπτε συνεχώς αναστάτωση και δυσαρμονία και βέβαια ασυνέχεια στο εκπαιδευτικό έργο.
Λόγω των παραπάνω πολύ σοβαρών εμποδίων και των ιδιαίτερων συνθηκών που αντιμετωπίζουμε μαθητές και εκπαιδευτικοί ζητάμε από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας :
Να μειωθεί η εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς και εκείνη της Α’ και Β’ Λυκείου.
Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα θεμάτων".