Το υφυπουργείο Οδικής Ασφάλειας είναι λύση;
Η Oδική Oμοσπονδία Eλλάδος (έτος ίδρυσης 1955) προτείνει την ίδρυση Υφυπουργείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα υπάγεται σε αυτό των Μεταφορών
Η μαύρη λίστα με τα θύματα από Τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα συνεχίζεται δυστυχώς και το 2024. Σχεδόν καθημερινά καταγράφονται οδικά θανατηφόρα δυστυχήματα σε όλη την Ελληνική Επικράτεια.
Τα τελευταία χρόνια τα δυστυχήματα δεν γίνονται μόνο σε αυτοκινητόδρομους ή σε αγροτικούς δρόμους. Αντίθετα καταγράφονται στον αστικό ιστό των μεγάλων αστικών κέντρων , και ιδιαίτερα στο Λεκανοπέδιο Αττικής αλλά και στη Θεσσαλονίκη.
Οι αριθμοί ξαφνιάζουν καθώς το 40% των δυστυχημάτων αφορά σε νέα άτομα ηλικίας 18 έως 40 ετών ενώ ένα εξίσου εντυπωσιακό ποσοστό 45% περιλαμβάνει μοτοσυκλέτες ή πεζούς.
Η Οδική Ασφάλεια δυστυχώς δεν είναι τόσο διαδεδομένη όσο πρέπει. Περιορίζεται σε προσπάθειες ιδιωτών μέσα από ιδρύματα, χωρίς κάποιες φορές ξεκάθαρη στρατηγική, στόχους και όραμα.
Προτάσεις, όπως: Η μείωση του ορίου ταχύτητας, η χρήση περισσότερων καμερών ή ο περιορισμός κίνησης θα φέρουν μία παρωδική μείωση δεικτών που όμως δεν σχετίζεται ούτε με την οδηγητική συμπεριφορά, ούτε με τα απαιτούμενα έργα οδικών υποδομών.
Μία πρόταση έρχεται από την Oδική Oμοσπονδία Eλλάδος (ΟΔΟΜΕΛ-έτος ίδρυσης 1955), η οποία προτείνει την ίδρυση Υφυπουργείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα υπάγεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η Ομοσπονδία υπόσχεται πως έτσι θα ξεπεραστούν τα εμπόδια που προκύπτουν από αλληλοκαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ Δήμων, Περιφερειών και του κράτους.
Εμείς να συμπληρώσουμε πως θέλουμε η Οδική Ασφάλεια να φτάσει στα σχολεία να γίνει μία κρατική μέριμνα. Αν συσταθεί κάποιος φορέας θέλουμε να γίνει προσεκτική επιλογή στελέχωσής του, με νέους ανθρώπους, με γνώσεις και όρεξη για δουλειά. Αλλιώς θα έχουμε απλά μία ακόμη γραμματεία χωρίς όραμα και σκοπό.