Το τζάμπα τέλος: Η «μπροστινή πόρτα» βάζει φρένο στην εισιτηριοδιαφυγή - Πού εφαρμόζεται πιλοτικά
Προσπάθεια για καθιέρωση της εισόδου από την μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία της Αθήνας - Σε ποιες γραμμές εφαρμόζεται πιλοτικά το μέτρο
Εδώ και πολλά χρόνια έχει δημιουργηθεί μια εξαιρετικά αρνητική νοοτροπία στις δημόσιες συγκοινωνίες. Ένα σημαντικό ποσοστό των επιβατών δεν χτυπούν εισιτήριο. Το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής υπήρχε, αλλά εντάθηκε την τελευταία δεκαετία. Για κάποιους η εικόνα των παλαιών λεωφορείων και η χρονοκαθυστέρηση των δρομολογίων λειτουργούσε ως δικαιολογία για να μην χρησιμοποιήσουν εισιτήριο. Η κατάσταση, όμως, αλλάζει τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, μετά και την αυστηροποίηση των ελέγχων, αλλά και της εφαρμογής του μέτρου για την είσοδο των επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων.
Ωστόσο, σύμφωνα με το athenstransport.gr, παρότι το μέτρο είναι σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα -έστω και πιλοτικά- δεν ανακοινώθηκε ποτέ επισήμως από τους συγκοινωνιακούς φορείς ή το υπουργείο πέρα από κάποιες δηλώσεις του υπουργού στα τέλη Αυγούστου ως προαναγγελία του μέτρου.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες παρότι ο ΟΑΣΑ και η ΟΣΥ συμμετέχουν ενεργά στην υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής της «μπροστινής πόρτας», πρόκειται ουσιαστικά για μία πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών που αντανακλά το αντίστοιχο μέτρο το οποίο ξεκίνησε σχεδόν ταυτόχρονα στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης.
Όπως επισημαίνεται μία βασική διαφορά είναι ότι εκεί ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε στοιχεία για τα αποτελέσματα του μέτρου, υποστηρίζοντας πως μέσα σε μία εβδομάδα οι επικυρώσεις εισιτηρίων στις 10 λεωφορειακές γραμμές εφαρμόζεται αυξήθηκαν σε ποσοστό που ξεπερνά το 73% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2023.
Μία διαφορά στη νέα προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από ένα μήνα, κατά το ίδιο μέσο, είναι ότι στα λεωφορεία των 12 γραμμών όπου οι επιβάτες χωρίς να το ξέρουν πρέπει να επιβιβάζονται από την πρώτη πόρτα, είναι πως σε αυτά βρίσκονται και ελεγκτές οι οποίοι φροντίζουν για την τήρηση του μέτρου και την επικύρωση των εισιτηρίων.
Πού ισχύει η είσοδος από την μπροστινή πόρτα
Η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου «μπροστινή πόρτα» εφαρμόζεται εδώ και ένα μήνα στις παρακάτω 12 λεωφορειακές γραμμές:
- 141 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ – ΚΑΛΑΜΑΚΙ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
- 136 ΑΝΩ Ν. ΣΜΥΡΝΗ Β. – ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
- 137 ΑΝΩ Ν. ΣΜΥΡΝΗ Α – ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
- 421 ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
- 509 ΖΗΡΙΝΕΙΟ – ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ – ΚΡΥΟΝΕΡΙ
- 304 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – ΑΡΤΕΜΙΣ (ΒΡΑΥΡΩΝΑ)
- 305 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – ΑΡΤΕΜΙΣ (ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ)
- Α5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΝΘΟΥΣΑ
- Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΒΟΥΛΑ
- Α3 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΓΛΥΦΑΔΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ)
- 909 ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΑΓ. ΣΟΦΙΑ – ΚΙΡΑΤ. ΝΙΚΑΙΑΣ
- 237 ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΣΤ. ΔΑΦΝΗΣ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
- 164 ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – Κ. ΗΛ/ΠΟΛΗ – ΑΡΓ/ΠΟΛΗ – ΤΕΡΨΙΘΕΑ
- 622 ΓΟΥΔΗ – ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ
- 815 ΓΟΥΔΗ – ΤΑΥΡΟΣ
- 314 ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΠΑΛΛΗΝΗ – ΡΑΦΗΝΑ
- 319 ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΠΑΛΛΗΝΗ – ΕΚΠΤ. ΧΩΡΙΟ ΣΠΑΤΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
- 841 ΠΕΡΑΜΑ – ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
- 842 ΠΕΡΑΜΑ – ΣΤ. ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ (ΚΥΚΛΙΚΗ)