To Μάννα - Τσατσαρωνάκη: Leader στην «σκληρή» αγορά του παξιμαδιού
Σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική, αλλά και έντονα ανοδική αγορά όπως είναι αυτή του παξιμαδιού, το "Μάννα - Τσατσαρωνάκη" έρχεται πρώτο τόσο σε πωλήσεις όσο και στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Το παξιμάδι κερδίζει όλο και περισσότερο χώρο στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στα τραπέζια των καταναλωτών. Η ανάγκη για ένα πιο υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής οδήγησε την κατηγορία να έχει αυξήσει τις πωλήσεις της κοντά στο 20% την τελευταία πενταετία με τις συνολικές πωλήσεις να ανέρχονται το 2024 στα 52 εκατ. ευρώ. Αδιαμφισβήτητος ηγέτης της κατηγορίας είναι το "Μάννα - Τσατσαρωνάκη" καθώς σχεδόν ένα στα τρία παξιμάδια που διατίθεται στην αγορά προέρχεται από το εργοστάσιο της στην Κίσσαμο Κρήτης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, το μερίδιο της εταιρείας στα παξιμάδια με το brand "το Μάννα" ανέρχεται σε 30%. Ακολουθούν στη δεύτερη θέση τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο που φτάνει στο 28% ενώ ο επόμενος επώνυμος παίκτης (σ.σ. Καραμολέγκος με το σήμα Παξαμάς) βρίσκεται στο 20%.
Σε έρευνα 1.000 καταναλωτών για τις τάσεις και τις συνήθειες στην κατηγορία παξιμαδιών που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο 2025, "το Μάννα" Τσατσαρωνάκη κυριαρχεί σε αυθόρμητη γνώση καθώς και σε συνολική γνώση με περισσότερους από 9/10 χρήστες της κατηγορίας να την γνωρίζουν και με τη δεύτερη μάρκα να βρίσκεται αρκετά πίσω. Διακρίνεται για την ποιότητα, τη γεύση, την πληρότητα γκάμας, την εμπιστοσύνη, την εξειδίκευση, την αυθεντικότητα και την ευρεία διανομή.
Όπως ανέφερε χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση η διοίκηση της εταιρείας η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και το 2024 με τον τζίρο να κλείνει στο +3,5% περίπου στα 13 εκατ. ευρώ, ενώ εφέτος «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης +15% σε όγκο και αξία. Όπως αναφέρθηκε, την τελευταία τριετία δεν έχει γίνει καμία ανατίμηση στα προϊόντα παρά τα αυξημένα κόστη από τις πρώτες ύλες, την ενέργεια κ.ά. Αυτή η πολιτική αναμένεται να συνεχιστεί και το 2025.
Εντός του 2025 το νέο εργοστάσιο
Σημαντική ώθηση στα μεγέθη έλαβε η εταιρεία από την είσοδο της στην κατηγορία του σνακ μέσα από το brand "δαγκωτό", η συγκεκριμένη κατηγορία αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω με την λειτουργία του εργοστασίου στις Αχαρνές. Το εργοστάσιο, έκτασης 23.000 τ.μ. απέκτησε η οικογένεια Τσατσαρωνάκη τον Μάιο του 2021 μέσω πλειστηριασμού έναντι τιμήματος 6,2 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες ανακατασκευής της βιομηχανικής μονάδας εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς με την επένδυση να αγγίζει τα 3,2 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας, μέχρι τα τέλη Μαΐου αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταφορά της διανομής και logistics ενώ μέχρι το Φθινόπωρο θα παραδοθεί και το υπόλοιπο εργοστάσιο ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία του. Σύμφωνα με την κυρία Τσατσαρωνάκη, η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας θα δώσει την δυνατότητα στην εταιρεία να αναπτύξει περαιτέρω την παραγωγή και να εστιάσει στις εξαγωγές.«Με την λειτουργία του εργοστασίου στις Αχαρνές θα μπούμε σε έναν ωκεανό ανάπτυξης» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.